Gå til innhold

Jeg får ikke til å leve livet, klarer aldri få nye venner eller kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Godt poeng. Tenker jeg må tørre å ta sjansen å melde meg på en hobby eller fritidsaktivitet innen året er omme.

Ja, jeg har bipolar og asperger.

Anonymkode: bed47...70d

Ja, der sier du noe. Det du har gjør det vanskeligere å få venner og kjæreste. Hva med å prøve og møte personer med asperger og bipolar?

Fortsetter under...

Everybody skrev (25 minutter siden):

Hva med å prøve og møte personer med asperger og bipolar?

Dersom målet er å fungere bedre med alle andre hjelper det ikke å oppsøke miljøer bestående av mennesker med de samme blindsonene som en selv.

2 hours ago, psykedeliker said:

Dersom målet er å fungere bedre med alle andre hjelper det ikke å oppsøke miljøer bestående av mennesker med de samme blindsonene som en selv.

Man blir ofte mislikt i andre miljøer. 

Anonymkode: 3a7ba...89e

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man blir ofte mislikt i andre miljøer. 

I så fall er det en grunn til det. Da må man undersøke hva det kan være før man trekker noen konklusjoner.

4 minutes ago, psykedeliker said:

I så fall er det en grunn til det. Da må man undersøke hva det kan være før man trekker noen konklusjoner.

Fordi man ikke er fungerer normalt i sosiale situasjoner og dermed blir mislikt og utestengt.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi man ikke er fungerer normalt i sosiale situasjoner og dermed blir mislikt og utestengt.

I så fall er det den/de som utestenger som må begrunne hvorfor.

Annonse

psykedeliker skrev (7 timer siden):

Mente ikke at man bare må gå for personer med eksakt samme diagnose som en selv, eller diagnoser i det hele tatt. Men vil si at man bør ha noenlunde kompatible forestillinger om hva en gøyal kveld er. Hvis man blir sliten av sosiale settinger med masse mennesker, så trenger man kanskje ikke date en type som er invitert på grillfest en gang i uka og kjeder seg fordi han ikke har sett folk på to timer... 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har den ene av disse diagnosene og har ikke problemer med å bli mislikt. Jeg blir ikke det. Men nå vet jeg ikke hva det er med dere som blir det, om det faktisk er diagnosen eller noe annet. Kjenner jo til folk som ikke har asd men som likevel blir mislikt.

6 minutes ago, UtakknemligDiva said:

Jeg har den ene av disse diagnosene og har ikke problemer med å bli mislikt. Jeg blir ikke det. Men nå vet jeg ikke hva det er med dere som blir det, om det faktisk er diagnosen eller noe annet. Kjenner jo til folk som ikke har asd men som likevel blir mislikt.

Det er sjeldent diagnosen i seg selv som gjør en mislikt. Kjenner folk med fæle psykiske diagnoser og dårlige sosiale antenner som jevnt over er godt likt, og folk med normale sosiale antenner, ingen diagnoser som jeg kjenner til eller mistenker og som bare oppfører seg dårlig/på en måte som folk ikke liker. Sier ikke at dette gjelder TS, men min erfaring er at det er litt for lett å bruke diagnoser som hvileputer på denne måten. Vi har alle et ansvar for å oppføre oss bra, uavhengig av diagnoser.

Anonymkode: a3a2e...a5c

2 hours ago, UtakknemligDiva said:

Jeg har den ene av disse diagnosene og har ikke problemer med å bli mislikt. Jeg blir ikke det. 

Kanskje du er heldig med resten av personligheten/genene. Eller du er kvinne og pen.

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje du er heldig med resten av personligheten/genene. Eller du er kvinne og pen.

Bør man ikke heller se på seg selv, enn å legge ting på andre?

Det er alltid noe man kan lære, man trenger ikke forstå.

21 minutes ago, Adeie said:

Bør man ikke heller se på seg selv, enn å legge ting på andre?

Det er alltid noe man kan lære, man trenger ikke forstå.

Det er en grunn til at de fleste autister/aspies er ensomme. 2/3 lever alene.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange av de har en PU, så de drar nok den opp mye.

Anonymkode: 1c44b...223

Både kjæreste og vennskap krever aktiv medvirkning fra andre.

Jeg foreslår at du starter med noe du helt og fullt kan styre selv, som ikke er avhengig av samhandling med noen i utgangspunktet. Men som likevel kan føre til at du blir kjent med nye mennesker etter hvert.

Dette kan for eksempel være et kurs innenfor noe som interesserer deg, eller en busstur, gågruppe eller lignende. I slike sammenhenger vil det alltid være noen som kommer alene, og antakelig mange som ikke kjenner hverandre fra før.

Hvis man opplever noe sammen eller deltar på samme aktivitet er det lett å komme i snakk.

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lever alene. Jeg har vært mye feks hos han jeg datet i fjor. Overnattet der ofte om helgene. Begynte og tenke om jeg egentlig hadde taklet om hverdagen ble sånn. Ikke noen mulighet til å sove alene, være enige om hvordan det skal se ut hjemme osv. 

Jeg deler leilighet med andre. Jeg har absolutt ikke lyst til å flytte et sted der jeg bor helt alene. Så ja, jeg kan bli veldig ensom. Men jeg vil ha mulighet til å være alene også.

Everybody skrev (På 15.2.2025 den 16.52):

Ja, der sier du noe. Det du har gjør det vanskeligere å få venner og kjæreste. Hva med å prøve og møte personer med asperger og bipolar?

Det finnes ingen møter for folk med de diagnosene i byen jeg bor, så vet ikke helt hvordan man kan møte noen da?

Anonymkode: bed47...70d

AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 16.32):

Ja, jeg har bipolar og asperger

Det gjør nok ting mer utfordrende for deg enn for andre, men den største hindringen er at du ikke gjør noen ting. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...