Gå til innhold

Jeg får ikke til å leve livet, klarer aldri få nye venner eller kjæreste

Anbefalte innlegg

Grendel skrev (16 minutter siden):

Det gjør nok ting mer utfordrende for deg enn for andre, men den største hindringen er at du ikke gjør noen ting. 

Ja, det har du absolutt rett i. Jeg er ganske frustrert over meg selv som ikke klarer å bare hoppe i det og bare gjøre noe, hva som helst for å komme meg fremover i det minste. Men det er sååå vanskelig. Er som en indre sperre som bare stopper meg (vanskelig å forklare).

Anonymkode: bed47...70d

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja, det har du absolutt rett i. Jeg er ganske frustrert over meg selv som ikke klarer å bare hoppe i det og bare gjøre noe, hva som helst for å komme meg fremover i det minste. Men det er sååå vanskelig. Er som en indre sperre som bare stopper meg (vanskelig å forklare).

Anonymkode: bed47...70d

Det er ikke vanskelig å forstå. Jeg regner med at de aller fleste i større eller mindre grad sliter med den såkalte "dørstokkmila". Det vil si at man utsetter kjedelige og ubehagelige ting. Hvis noen hadde funnet en enkel løsning burde de fått en Nobelpris.

Derfor er det bare den vonde og gammeldagse løsningen igjen: Just do it. Start gjerne med et lite skritt. 

Jeg hadde stilt meg selv følgende spørsmål: er det et savn å ikke ha venner eller kjæreste for meg? Om det er ett savn uten påvirkning av samfunnsnormen så kan du jobbe aktivt med det.

Men om du ikke savner det og tror du MÅ ha venner eller kjæreste for å få til livet så synes jeg ikke du skal skal plage deg selv med disse tankene ☺️

Ett eksempel: jeg har aldri ønsket barn selv om det er normen for kvinner å ha barn/ føde barn. Aldri savnet det heller. Så da lider jeg ingen nød.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...