Gå til innhold

På hvilken måte hjelper Litium deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har mindre selvmordstanker når jeg tar medisinen. Hva gjør den for deg?

Anonymkode: 58e9c...ccd

AnonymBruker
Skrevet

Merket ingen forskjell. Foruten på produksjon av  urin.

Nå er jeg vist vanskelig å medisinere, prøvd alt. Eneste som hjelper var å endre livstil totalt.

Anonymkode: ec941...6cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merket ingen forskjell. Foruten på produksjon av  urin.

Nå er jeg vist vanskelig å medisinere, prøvd alt. Eneste som hjelper var å endre livstil totalt.

Vil du si litt om hva du endret?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil du si litt om hva du endret?

Ble ufør, så jeg slipper press og stress. Lever veldig stille. Passer på at søvnen blir grei. Normal mengde mosjon, ikke for høy puls over tid. Tar beroligende hvis pulsen blir for høy, eller når kroppen blir for urolig. Mye meditasjon.

Nå kjenner jeg tidlig tegn på mani/hypomani, så stopper det før de tegnene med en eneste gang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ble ufør, så jeg slipper press og stress. Lever veldig stille. Passer på at søvnen blir grei. Normal mengde mosjon, ikke for høy puls over tid. Tar beroligende hvis pulsen blir for høy, eller når kroppen blir for urolig. Mye meditasjon.

Nå kjenner jeg tidlig tegn på mani/hypomani, så stopper det før de tegnene med en eneste gang. 

Fint å høre at det hjelper deg. Tar du annen medisin?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fint å høre at det hjelper deg. Tar du annen medisin?

Går på efexor for angst, og har flere typer antihistaminer for søvn. Har liggende abilify hvis jeg ikke klarer å slå ned tidlig nok med sobril.

Dwt viktigeste jeg har er en plan for hva jeg skal gjøre hvis jeg føler en endring. Den har også mannen min og legen min. Min mann kan også ta direkte kontakt med min lege hvis jeg går i mani å ikke innser det selv.

AnonymBruker
Skrevet

Går på efexor for angst, og har flere typer antihistaminer for søvn. Har liggende abilify hvis jeg ikke klarer å slå ned tidlig nok med sobril.

Dwt viktigeste jeg har er en plan for hva jeg skal gjøre hvis jeg føler en endring. Den har også mannen min og legen min. Min mann kan også ta direkte kontakt med min lege hvis jeg går i mani å ikke innser det selv.

Det virker som du/dere har en god plan!

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke.

Anonymkode: 6842a...f40

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hjelper ikke.

Har du sluttet på den?

Skrevet

Blir mer stabil av den. Men ble likevel alvorlig deprimert I fjor noe som har medført mange måneder innlagt på tvang. Så er ikke helt fri for symptomer. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (11 minutter siden):

Blir mer stabil av den. Men ble likevel alvorlig deprimert I fjor noe som har medført mange måneder innlagt på tvang. Så er ikke helt fri for symptomer. 

Kan du merke mindre selvmordstanker av den på det jevne?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja det vil jeg si at jeg gjør. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror ikke hun merker det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror ikke hun merker det.

Hvorfor svarer du for meg? 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (14 minutter siden):

Ja det vil jeg si at jeg gjør. 

Jeg kan også merke det. Det er fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri prøvd så jeg vet ikke. Men skulle likt å vite om man kan få det ved indikasjon depresjon/selvmordstanker.

Anonymkode: f051c...f6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har aldri prøvd så jeg vet ikke. Men skulle likt å vite om man kan få det ved indikasjon depresjon/selvmordstanker.

Jeg fikk den da jeg fikk diagnosen bipolar 2-depresjon. Diagnosen ble senere endret,  men medisinen besto.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk den da jeg fikk diagnosen bipolar 2-depresjon. Diagnosen ble senere endret,  men medisinen besto.

Glemte å tilføye at dette var pga selvmordstanker (og stabilisering).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Glemte å tilføye at dette var pga selvmordstanker (og stabilisering).

Jeg har ikke bipolar, så da er det kanskje ikke et alternativ for meg. Sliter bare så innmari med selvmordstanker som jeg gjerne skulle hatt hjelp med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har ikke bipolar, så da er det kanskje ikke et alternativ for meg. Sliter bare så innmari med selvmordstanker som jeg gjerne skulle hatt hjelp med.

Vondt å høre. Det er tøft å leve med disse tankene. Er det nyoppståtte tanker eller har de vart en stund?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...