AnonymBruker Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Hva kan stoppe negativ grubling? - Bortsett fra å avlede tankene. Anonymkode: 20e0c...d4a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Grubler du over et problem som kan løses? Anonymkode: 02cda...fcb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Bytt aktivitet/gjør noe aktivt. Gjerne fysisk aktivitet som å gå tur trene. Hva har du lært av behandler? Anonymkode: da5a2...66b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Grubler du over et problem som kan løses? Anonymkode: 02cda...fcb Nei, det nok ikke løses, dessverre. Anonymkode: 20e0c...d4a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bytt aktivitet/gjør noe aktivt. Gjerne fysisk aktivitet som å gå tur trene. Hva har du lært av behandler? Anonymkode: da5a2...66b Takk for svar. Jeg har vel lært alternative måter å tenke på - at det ikke er det jeg alltid ender opp med å tenke.. Nå tenker jeg «50» forskjellige, men konklusjonen blir alltid den samme negative. Greier noen ganger å avlede tankene med handlinger, men de gangene er i fåtall. Anonymkode: 20e0c...d4a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Alt du gjør er jo avledning, så hvis du ikke skal avlede får du ikke fjernet de. Sitter man å tenker, så reiser man seg opp, da har man avledet det å sitte å tenke. Anonymkode: 6c3d2...2f1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alt du gjør er jo avledning, så hvis du ikke skal avlede får du ikke fjernet de. Sitter man å tenker, så reiser man seg opp, da har man avledet det å sitte å tenke. Anonymkode: 6c3d2...2f1 Ja, jeg har prøvd det også, men grublinga fortsetter bare. Greier kun å få de litt bort ved å snakke med noen, men kan jo ikke skravle døgnet rundt, hehe. Anonymkode: 20e0c...d4a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Prøve så godt du kan å flytte fokuset over på ett tema som interesserer deg. Anonymkode: ae7f8...22c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Litt heftig trening hjelper, det er vanskelig å gruble når man må bruke all fysisk og mental kraft på å løfte/løpe/hva-enn-man-gjør. Flere har også nytte av å sette opp et klokkeslett for seg selv. Rett og slett si at "i morgen kl 18, da skal jeg sette av en halvtime til å gruble på dette. Men ikke nå." Anonymkode: 02cda...fcb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøve så godt du kan å flytte fokuset over på ett tema som interesserer deg. Anonymkode: ae7f8...22c Det har jeg prøvd og det hjelper litt. Anonymkode: 20e0c...d4a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Litt heftig trening hjelper, det er vanskelig å gruble når man må bruke all fysisk og mental kraft på å løfte/løpe/hva-enn-man-gjør. Flere har også nytte av å sette opp et klokkeslett for seg selv. Rett og slett si at "i morgen kl 18, da skal jeg sette av en halvtime til å gruble på dette. Men ikke nå." Anonymkode: 02cda...fcb Skal prøve det med klokkeslett. Takk for tips. Anonymkode: 20e0c...d4a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.