Gå til innhold

Kveldene er rent mareritt! Har startet med antipsykotika

Anbefalte innlegg

Har nettopp startet på søvnmedisin i form av antipsykotika. Og gruer meg hver kveld. Det føles så feil, selvom det visst nok skal hjelpe på depresjon også. Men tror jeg bare føler meg så mislykket når jeg må ta piller for å sove og få det bedre. Men føler jeg bare får panikkangst og griner hver kveld. Men jeg sover jo godt. Føler jeg er lengre nede enn det jeg har vært. Hvis jeg skal gå rundt å grine og ha så kort lunte, så vet jeg ikke om jeg orker å gå på de. Det føles bare feil, selvom jeg våkner mer uthvilt enn jeg har pleid. 

Jeg studerer. Og skriver bachelor nå. Og har bare mistet gnisten for det og vil bare hjem til mine foreldre, legge meg i gamle pikerommet mitt. Det går helt fint om dagen, men kveldene er mareritt. 

Noen andre som har følt det samme etter å startet på medisiner?

Anonymkode: 67844...356

Fortsetter under...

Hvilken antipsykotika er det du får?

En trenger ikke bruke antipsykotika som sovemedisin hvis det ikke føles riktig. Går fint ann å bruke sovemedisin som f.eks Imovane, Stilnoct, Apodorm istede.

Imovane kan faktisk være med på å dempe angst og indre uro også.

Anonymkode: 56ffc...7ac

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har nettopp startet på søvnmedisin i form av antipsykotika. Og gruer meg hver kveld. Det føles så feil, selvom det visst nok skal hjelpe på depresjon også. Men tror jeg bare føler meg så mislykket når jeg må ta piller for å sove og få det bedre. Men føler jeg bare får panikkangst og griner hver kveld. Men jeg sover jo godt. Føler jeg er lengre nede enn det jeg har vært. Hvis jeg skal gå rundt å grine og ha så kort lunte, så vet jeg ikke om jeg orker å gå på de. Det føles bare feil, selvom jeg våkner mer uthvilt enn jeg har pleid.