Gå til innhold

Kveldene er rent mareritt! Har startet med antipsykotika

Anbefalte innlegg

Osten skrev (45 minutter siden):

Jeg forstår ikke folk som syns det er så ille å måtte bruke medisiner resten av livet. Hvis det hjelper deg, hva er problemet? 

Det er nok pga bivirkningene. Ofte vektøkning.

Anonymkode: 6bcdb...9c7

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nok pga bivirkningene. Ofte vektøkning.

Ok. Noen ganger er det klokt å gjøre en avveining, hva er verst? Sykdommen i full blomst, eller bivirkningene. Kanskje kan man redusere/regulere medisin i samarbeid med lege for å få til det beste. 

Osten skrev (2 minutter siden):

Ok. Noen ganger er det klokt å gjøre en avveining, hva er verst? Sykdommen i full blomst, eller bivirkningene. Kanskje kan man redusere/regulere medisin i samarbeid med lege for å få til det beste. 

Det vil jeg tro at de fleste gjør.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vil jeg tro at de fleste gjør.

Ja, men noen har imot det at en må bruke medisiner resten av livet, det er det ingen grunn til dersom det hjelper til å få det bedre. 

Osten skrev (3 minutter siden):

Jeg er litt i tvil om de fleste gjør det

Jeg har selv vært der at jeg helst vil klare meg uten medisiner, men har innsett at det må til. Dessverre.

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har selv vært der at jeg helst vil klare meg uten medisiner, men har innsett at det må til. Dessverre.

Jeg har også sluttet fred med at jeg må bruke medisiner resten av livet. Har noen bivirkninger, men har lært meg å leve med dem. Vil ikke si «dessverre», men er glad for at det finnes medisiner som hjelper meg, heldigvis

Osten skrev (Akkurat nå):

Jeg har også sluttet fred med at jeg må bruke medisiner resten av livet. Har noen bivirkninger, men har lært meg å leve med dem. Vil ikke si «dessverre», men er glad for at det finnes medisiner som hjelper meg, heldigvis

Jeg sier dessverre pga bivirkningene. Som er vektøkning. 

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg sier dessverre pga bivirkningene. Som er vektøkning. 

Det sliter jeg med også men vet det hjelper å ta seg kraftig sammen, har klart å gå ned kiloene før og skal klare det igjen. Håper jeg da. 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Det sliter jeg med også men vet det hjelper å ta seg kraftig sammen, har klart å gå ned kiloene før og skal klare det igjen. Håper jeg da. 

Jeg har også klart det før, men jeg har er deprimert og har ikke kampvilljen i meg nå. Du er flink!

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har også klart det før, men jeg har er deprimert og har ikke kampvilljen i meg nå. Du er flink!

Ok, bra jobba. Ja jeg har negative symptomer og klarer lite men kan jo selv bestemme hva jeg putter i munnen, var ikke aktiv sist heller og har jo behovet å overspise. tenkte å begynne på mandag, ikke si jeg er flink enda da hehe :D 

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er nok skadet med å høre at piller ikke fikser psykiske problemer. Har hele livet fått høre det, så er vel hjernevasket. Samtidig vil jeg ikke gå på medisiner hele livet. Jeg ser det mer som en overgangsfase, og er ærlig redd for at jeg skal flytte problemene til senere. Synes dette bare var en kjapp løsning, men samtidig sover jeg mye bedre om nettene. Tror ikke jeg har forstått selv hvor dårlig jeg har sovet, fordi jeg våkner uthvilt mye tidligere enn normalt. Fordi jeg sover mer sammenhengende. 

Eneste er at jeg føler meg litt mer dritt mentalt i perioder. Vet ikke om det skal være sånnn. Tror jeg gråt hele kvelden i går. Det er egentlig ganske ulikt meg å gråte så mye tårer, selv når jeg er på butikken. Men kanskje det bare er slik starten er? 

Fikk også selvmordstanker i går. Men igjen, kanskje det forverrer plagene på starten. Ikke vet jeg. Men jeg sover bedre i hvertfall. Selvom kveldene hittil har vært et mareritt. Men det går seg nok til. ts

Anonymkode: 67844...356

Det er mest vanlig med selvmordstanker for de under 25 år.

Spørs jo hvor gammel ts er.

Annonse

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Ok, bra jobba. Ja jeg har negative symptomer og klarer lite men kan jo selv bestemme hva jeg putter i munnen, var ikke aktiv sist heller og har jo behovet å overspise. tenkte å begynne på mandag, ikke si jeg er flink enda da hehe :D 

Jeg har troen på deg og endring🙌

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...