Gå til innhold

Jeg vil dø

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke nøyaktig hvorfor. Er bare mye på en gang. Føler meg veldig nedfor og lost 

Anonymkode: 29f72...518

Du må vel ha en grunn for at du er suicidal. Eller er du EGENTLIG ikke suicidal? Du mener vel ikke at du liksom skal ta selvmord, men du aner ikke hvorfor du er lei deg en gang og ingen ting har skjedd? Det tror jeg faktisk ikke på. Noe må ha skjedd eller noe må du ha tenkt på. Mener du virkelig at du kuttet deg selv så du måtte sy 48 sting og du kuttet deg kun fordi du 'hadde lyst'? Du hadde ikke en eneste tanke før eller mens du kuttet deg som fikk deg til å kutte deg? 

Anonymkode: 21f08...797

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan og hvorfor tenker du at innleggelse vil hjelpe? 

Anonymkode: 75212...c65

Vet ikke. Kanskje hjelpe meg til å bli mere stabil igjen og det er trygt på akutt psykiatrisk 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må vel ha en grunn for at du er suicidal. Eller er du EGENTLIG ikke suicidal? Du mener vel ikke at du liksom skal ta selvmord, men du aner ikke hvorfor du er lei deg en gang og ingen ting har skjedd? Det tror jeg faktisk ikke på. Noe må ha skjedd eller noe må du ha tenkt på. Mener du virkelig at du kuttet deg selv så du måtte sy 48 sting og du kuttet deg kun fordi du 'hadde lyst'? Du hadde ikke en eneste tanke før eller mens du kuttet deg som fikk deg til å kutte deg? 

Jeg har tenkt på at jeg ikke får til livet. Jeg er mislykket. Og en stor byrde for de rundt meg 

Annonse

Vet ikke. Kanskje hjelpe meg til å bli mere stabil igjen og det er trygt på akutt psykiatrisk 

Ok. Så du kutter deg og truer med selvmord for å få omsorg på en måte? Forstår jeg deg riktig da? 

Nei jeg angrer på at jeg ikke nevnte det. Håpet jo han ville foreslå det 

Okei. Jeg tenker du absolutt kunne ha nevnt det selv, det er ikke noe i veien for det bare du takler det greit om du får ett nei. Eventuelt kan du snakke med din faste behandler i morgen om mulighetene for innleggelse, det er jo stort sett bedre å snakke med en som faktisk kjenner deg enn en ukjent lege på legevakten. Har du en kriseplan med ting som kan hjelpe deg nå?

Anonymkode: 45a3e...b93

Ok. Så du kutter deg og truer med selvmord for å få omsorg på en måte? Forstår jeg deg riktig da? 

Nei du forstår meg ikke riktig 

Jeg har intens psykisk smerte inni meg og kutte meg er det eneste som hjelper litt

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg var å pratet med en psykiater på psykiatrisk legevakt igår ( på grunn av at jeg kuttet meg og måtte sy 48 sting og fordi jeg har mye selvmordstanker). Det hjalp litt å prate med han men ikke nok. Han nevnte ikke innleggelse heller. Kanskje han egentlig burde gitt meg innleggelse? Men vet de ikke vil at folk som har borderline/emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse (en diagnose jeg har)skal være for mye innlagt. Men nå er det ganske akutt så han burde gitt meg det?

Jeg syns i det minste du burde ha fått tilbud om behandling. Har du poliklinisk behandler/time? Kan du ta kontakt med denne/evt fastlegen i morgen og spørre om hastetime? Evt legevakt i kveld? Sett ORD på det du trenger. 

Anonymkode: 34cf7...e25

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Okei. Jeg tenker du absolutt kunne ha nevnt det selv, det er ikke noe i veien for det bare du takler det greit om du får ett nei. Eventuelt kan du snakke med din faste behandler i morgen om mulighetene for innleggelse, det er jo stort sett bedre å snakke med en som faktisk kjenner deg enn en ukjent lege på legevakten. Har du en kriseplan med ting som kan hjelpe deg nå?

Skal ringe min behandler imorgen. Er enig i det er best prate med en som kjenner meg. Jeg har kriseplan ja

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei du forstår meg ikke riktig 

Jeg har intens psykisk smerte inni meg og kutte meg er det eneste som hjelper litt

Hva er smerten? Omsorgssvikt som barn? Arbeidsledig? Vold? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns i det minste du burde ha fått tilbud om behandling. Har du poliklinisk behandler/time? Kan du ta kontakt med denne/evt fastlegen i morgen og spørre om hastetime? Evt legevakt i kveld? Sett ORD på det du trenger. 

Anonymkode: 34cf7...e25

Jeg går til dps fast 

Skal ringe min behandler imorgen. Er enig i det er best prate med en som kjenner meg. Jeg har kriseplan ja

Det er bra du holder ut. Jeg håper du får en så ok kveld og natt som mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...