Gå til innhold

Oppkast og diaré

Anbefalte innlegg

Er inni en periode der jeg er ufornuftig angående mat. Spiser minimalt og hvis jeg overskrider, kvitter jeg meg med det. Er ikke en ordentlig spiseforstyrrelse, men mer en mesteingsstrategi jeg dessverre bruker for å oppleve at jeg har kontroll over noe i rotete perioder. Jeg vet at det ikke en god taktikk, så fint om ikke svarene handler om akkurat det. Jeg lurer på, av nysgjerrighet og fordi jeg er opptatt av temaet nå: er det noen logikk i at man får diaré i slike perioder? I fare for å støte noen med for mye detalj: får løs mage som består av mye vann virker det som. Spiser jo ikke så mye, så det hadde vært rart med noe annet, men hvorfor reagerer kroppen slik? Eller har det ingenting med oppkast og næringsopptak å gjøre? Prøver å drikke ganske mye vann også, men kan ikke si at jeg er god på det. Merker ofte ikke at jeg er tørst eller sulten før på kveld, og da ofte bare av uvelhet og ikke en klar visshet om at jeg er tørst eller sulten. Bare skjønner at det er det som da må til. Erfaringer? 

Anonymkode: b3d02...3d6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490302-oppkast-og-diar%C3%A9/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (1 minutt siden):

Spiseforstyrrelser er jo nettopp ofte en mestringsstrategi. 

Når du spiser lite kan kroppen reagere med diaré når den først får mat.

Ja. Man kan se det slik, men en eventuell spiseforstyrrelse er fortsatt en bieffekt eller et slags tileggssymptom for meg, avhengig av hva slags periode jeg har i. Det blir kun en problemstilling når det er kaos i livet ellers, så det blir mer stabilt igjen når tilværelsen min er mer stabil. Derfor jeg bagatelliserer noe. 

Javel. Jeg finner kun treff på magevirus og diverse når jeg søker på diaré og oppkast sammen, så vanskelig å finne kilder på emnet. Det som var rart er at det var kort tid etter nettopp oppkast. Jeg spiste et produkt som er på svartelista og måtte derfor gjøre dette selv om det lille måltidet i forkant var planlagt. Kun egg og løk med litt salt, men så røk jeg på en skål med kalorieik granola etterpå. Trodde jeg var blitt kvitt alt, men da ble jeg ikke det. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja. Man kan se det slik, men en eventuell spiseforstyrrelse er fortsatt en bieffekt eller et slags tileggssymptom for meg, avhengig av hva slags periode jeg har i. Det blir kun en problemstilling når det er kaos i livet ellers, så det blir mer stabilt igjen når tilværelsen min er mer stabil. Derfor jeg bagatelliserer noe. 

Javel. Jeg finner kun treff på magevirus og diverse når jeg søker på diaré og oppkast sammen, så vanskelig å finne kilder på emnet. Det som var rart er at det var kort tid etter nettopp oppkast. Jeg spiste et produkt som er på svartelista og måtte derfor gjøre dette selv om det lille måltidet i forkant var planlagt. Kun egg og løk med litt salt, men så røk jeg på en skål med kalorieik granola etterpå. Trodde jeg var blitt kvitt alt, men da ble jeg ikke det. 

Har hatt spiseforstyrrelse selv og ble da dårlig i magen når jeg spiste for kroppen var ikke vant til så mye mat. 

Man blir sjeldent kvitt alt. Derfor mange med bulimi er normalvektig. Men likevel veldig syk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...