Gå til innhold

Angrer på at jeg åpnet opp for psykologen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I timen i dag så åpnet jeg opp om at jeg synes jeg ikke fortjener å ha det bra og at jeg også synes det er skummelt å ha det bra, så jeg tenker på å selvsabotere. Dette angrer jeg veldig på nå! Noe man kan gjøre med det?

Anonymkode: 15d8e...721

Fortsetter under...

Øve deg på å romme at det kan være både vanskelig, sårt og ubehagelig å dele. Avled hodet og tankene: Sett på en film, finn deg noe håndarbeid, tegn, les, bak rundstykker. Vær stolt av deg selv. Minn deg på at terapi er hard jobbing og at i dag jobbet du strålende. Skaff deg en terapidagbok: skriv ned hva du delte, deretter følger du opp med tanker på hvorfor dette ble vanskelig (slik at du kan ta dette opp i neste time). Bruk boken aktivt til å skrive av deg følelser og tanker gjennom terapiprosessen.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I timen i dag så åpnet jeg opp om at jeg synes jeg ikke fortjener å ha det bra og at jeg også synes det er skummelt å ha det bra, så jeg tenker på å selvsabotere. Dette angrer jeg veldig på nå! Noe man kan gjøre med det?

Hvordan vil en selvsabotasje se ut? Om du vil dele?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når man har hatt det vanskelig og tungt lenge er det skummelt å føle seg bra/ bedre, man er ofte redd fallhøyden, og hvor tungt det er å falle ned igjen. Da gjør man kanskje ting ubevisst for å holde seg nede så man slipper fallet. Helt naturlig mekanisme. Dette vet alle psykologer, og de aller fleste kan kjenne på dette etter å ha hatt det tungt. 
Det er veldig bra du fortalte behandler dette. Dette er en del dere kan jobbe med. 
Klart du fortjener å ha det bra! 

Anonymkode: 573d9...07b

AnonymBruker
XbellaX skrev (18 timer siden):

Øve deg på å romme at det kan være både vanskelig, sårt og ubehagelig å dele. Avled hodet og tankene: Sett på en film, finn deg noe håndarbeid, tegn, les, bak rundstykker. Vær stolt av deg selv. Minn deg på at terapi er hard jobbing og at i dag jobbet du strålende. Skaff deg en terapidagbok: skriv ned hva du delte, deretter følger du opp med tanker på hvorfor dette ble vanskelig (slik at du kan ta dette opp i neste time). Bruk boken aktivt til å skrive av deg følelser og tanker gjennom terapiprosessen.

Takk for tips om å kjøpe en terapidagbok, det skal jeg gjøre.

munchin skrev (17 timer siden):

Hvordan vil en selvsabotasje se ut? Om du vil dele?

I hovedsak slutte på medisiner og avslutte all behandling og oppfølging. Men det har også hendt at jeg bare har isolert meg inne og sluttet helt å spise og drikke. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når man har hatt det vanskelig og tungt lenge er det skummelt å føle seg bra/ bedre, man er ofte redd fallhøyden, og hvor tungt det er å falle ned igjen. Da gjør man kanskje ting ubevisst for å holde seg nede så man slipper fallet. Helt naturlig mekanisme. Dette vet alle psykologer, og de aller fleste kan kjenne på dette etter å ha hatt det tungt. 
Det er veldig bra du fortalte behandler dette. Dette er en del dere kan jobbe med. 
Klart du fortjener å ha det bra! 

Anonymkode: 573d9...07b

Det er akkurat sånn ja.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...