Gå til innhold

Lege sa jeg kunne bruke strikk som ett alternativ til selvskading, men så vil ikke de ansatte gi meg ett strikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter at jeg selvskadet hadde jeg samtale med en lege, tror hun er lis-lege typ nesten nettopp blitt ferdig med studiene, så det er mulig at tipset hennes er litt utradisjonelt? Jeg vet ikke? Men som overskriften sier så sa hun at jeg heller kunne bruke ett strikk som jeg kunne ha rundt håndleddet mitt og heller påføre smerte på den måten enn å selvskade. Så spurte jeg de ansatte på posten om å få ett strikk og da sa de blankt "NEI!". De var altså uenige med legen.... Mens jeg synes det hørtes lurt ut og ville forsøke.... Er det noe man kan gjøre for å få de til å endre mening eller er det best å bare akseptere ett nei? Og hva tenker dere om tipset om å bruke strikk? Er det egentlig ett dårlig alternativ siden de ikke vil gi meg det?

Anonymkode: c732d...480

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Etter at jeg selvskadet hadde jeg samtale med en lege, tror hun er lis-lege typ nesten nettopp blitt ferdig med studiene, så det er mulig at tipset hennes er litt utradisjonelt? Jeg vet ikke? Men som overskriften sier så sa hun at jeg heller kunne bruke ett strikk som jeg kunne ha rundt håndleddet mitt og heller påføre smerte på den måten enn å selvskade. Så spurte jeg de ansatte på posten om å få ett strikk og da sa de blankt "NEI!". De var altså uenige med legen.... Mens jeg synes det hørtes lurt ut og ville forsøke.... Er det noe man kan gjøre for å få de til å endre mening eller er det best å bare akseptere ett nei? Og hva tenker dere om tipset om å bruke strikk? Er det egentlig ett dårlig alternativ siden de ikke vil gi meg det?

Det er ikke et utradisjonelt råd å gi. Men de ansatte tenker kanskje at så lenge du er innlagt, så kan du bruke ord - dvs. snakke med de som er på vakt - i stedet for å påføre deg selv smerte fysisk. 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noe man kan gjøre for å få de til å endre mening eller er det best å bare akseptere ett nei?

Du kan kreve at de diskuterer dette direkte med legen.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du innlagt fordi du selvskader? 

Anonymkode: cdb96...509

Annonse

Jeg synes det er en dårlig idé for da opprettholder du at når du har det vondt psykisk så skal du håndtere det med å påføre deg smerte. Det vil være bedre å snakke med personalet og finne en annen mestringsstrategi.

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...