Gå til innhold

Overveldet over alt husarbeidet osv som trengs å gjøres

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært dårlig psykisk i en god del uker nå, noe som har gjort at jeg henger langt etter med alt husarbeidet. Og med det trenger jeg altså gjøre alt av husarbeid: oppvask, støvsuge, vaske gulv, rydde, vaske klær osv. Jeg er veldig overveldet og sliter med å komme i gang og sånt, noen som har gode tips til meg?

Anonymkode: b4ec9...2ef

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har vært dårlig psykisk i en god del uker nå, noe som har gjort at jeg henger langt etter med alt husarbeidet. Og med det trenger jeg altså gjøre alt av husarbeid: oppvask, støvsuge, vaske gulv, rydde, vaske klær osv. Jeg er veldig overveldet og sliter med å komme i gang og sånt, noen som har gode tips til meg?

Anonymkode: b4ec9...2ef

Ikke tenk på totalen eller hvor du skal begynne. Bestem deg for at du skal rydde 15 min - eller en halvtime om du orker det - og gjenta etter at du har gjort noe annet/slappet av en stund 😊

hattifnattus

Jeg sliter ofte med det samme, og da hoper det seg fort opp.

for min del fungerer det å skrive en liste, og gjerne dele den inn og fordele over 2-3 dager hvis det er veldig mye som må tas. feks oppvask, tørke over benker, rydde og støvsuge dag 1, moppe gulv, vaske bad ,vaske og henge opp klær dag 2 osv. 

DetHvis du tenker du skal gripe alt på en gang så blir det overveldende og kan kjennes helt umulig, men ved å fordele det litt så blir det mer overkommelig :) Jeg pleier ofte å si til meg selv at bare jeg gjør denne ene tingen først så kan jeg sette meg og ta en pause, men ofte når jeg er oppe og igang så er det lettere å bare fortsette.

AnonymBruker

Jeg kan også bli overveldet og synes det er mye. I dag har jeg vasket og ryddet i 1,5 time, og får mye gjort på den tiden. Tungt å komme i gang, men settet på musikk og så går det alltid bedre enn jeg tror. 

Anonymkode: 94684...a9d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...