Gå til innhold

Voldsvurdering - schizoaffektiv

Anbefalte innlegg

Jeg leser i journalnotat fra min nye behandler at han har vurdert meg for voldsrisiko. Jeg lider av schizoaffektiv lidelse, manisk type, og har vært i kontakt med politiet ett par ganger ved tvangsinnleggelse, men jeg syns dette er sårende da jeg er en meget fredelig person. Er dette noe jeg kan ta opp med han? Noen pasienter leser vel disse notatene og noen ikke, men det som står der må man vel kjenne seg igjen i?  

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490441-voldsvurdering-schizoaffektiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

GT1 skrev (2 timer siden):

Jeg leser i journalnotat fra min nye behandler at han har vurdert meg for voldsrisiko. Jeg lider av schizoaffektiv lidelse, manisk type, og har vært i kontakt med politiet ett par ganger ved tvangsinnleggelse, men jeg syns dette er sårende da jeg er en meget fredelig person. Er dette noe jeg kan ta opp med han? Noen pasienter leser vel disse notatene og noen ikke, men det som står der må man vel kjenne seg igjen i?  

Ble du vurdert for voldsrisiko eller ble du vurdert til å utgjøre en voldsrisiko?

Det finnes også et skjema med voldsrisikovurdering av meg, det ble fylt ut av en LIS med en gang jeg kom i kontakt med psykiatrien som nybakt mor med angstproblemer og ingen voldshistorikk. Så prøv å ikke ta det personlig, det kan ha vært ren rutine, eller en behandler som er veldig opptatt av å gjøre «alt riktig» og fylle ut alle skjemaer. 

Sokk skrev (16 minutter siden):

Ble du vurdert for voldsrisiko eller ble du vurdert til å utgjøre en voldsrisiko?

Det finnes også et skjema med voldsrisikovurdering av meg, det ble fylt ut av en LIS med en gang jeg kom i kontakt med psykiatrien som nybakt mor med angstproblemer og ingen voldshistorikk. Så prøv å ikke ta det personlig, det kan ha vært ren rutine, eller en behandler som er veldig opptatt av å gjøre «alt riktig» og fylle ut alle skjemaer. 

Det var en vurdering av voldsrisiko med tanke på min sykdomshistorikk. Men jeg har aldri sett at dette har stått i journalnotat fra noen behandler før.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...