Gå til innhold

Hva er det beste rådet du har fått av behandleren din?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor mange tråder skal det være om dette temaet?

Anonymkode: 9adf9...499

Har aldri sett en tråd om temaet før, da jeg sjelden er her inne. Ikke forvent at alle brukere her inne har full oversikt over alle tråder. Det er mange nye her og folk som er her sjelden. Du eier ikke forumet!

Anonymkode: 43bda...b1a

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har aldri sett en tråd om temaet før, da jeg sjelden er her inne. Ikke forvent at alle brukere her inne har full oversikt over alle tråder. Det er mange nye her og folk som er her sjelden. Du eier ikke forumet!

Anonymkode: 43bda...b1a

Wow !

Anonymkode: 9adf9...499

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For meg må det være rådet om å være sosial og fysisk aktiv selv når en ikke vil/orker. Dette for å få det bedre med seg selv (ifm depresjon/angst).

Anonymkode: fa4c5...e78

Koffeinfri kaffe etter kl.17.00, hjelper på søvnen. Fysisk aktivitet i løpet av dagen, dagslys inn på øynene og ingen alkohol

Anonymkode: ba2bd...6b8

Annonse

At absolutt alt kan snakkes om, også det som gjør mest vondt. Og vi har laget ulike strategier for det. Jeg har strevd og strever fremdeles med stor skam/skyldfølelse og gamle indre regler. Om det blir for vanskelig, vet jeg at jeg kan si at det er nok for i dag - jeg har selv kontroll. Men også selv ansvar for å ha fremgang i terapien.

Jeg har også lært at følelser går over, selv om de kan gjøre vondt. Jeg må ikke gjøre alt jeg kan for å ta bort ubehaget. Det går bort av seg selv eller om jeg gjør noe annet.

Om jeg kommer fra en vanskelig terapitime, og hodet er veldig påvirket av timen, kan det ofte hjelpe å gjøre noe annet. Gjerne komme ut i frisk luft eller gjøre noe som trenger litt konsentrasjon. For min del kan det være organisasjonsarbeid eller matlaging. Jeg har som rutine å notere ned hva vi snakket om  i terapitimen.

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (2 timer siden):

At absolutt alt kan snakkes om, også det som gjør mest vondt. Og vi har laget ulike strategier for det. Jeg har strevd og strever fremdeles med stor skam/skyldfølelse og gamle indre regler. Om det blir for vanskelig, vet jeg at jeg kan si at det er nok for i dag - jeg har selv kontroll. Men også selv ansvar for å ha fremgang i terapien.

Jeg har også lært at følelser går over, selv om de kan gjøre vondt. Jeg må ikke gjøre alt jeg kan for å ta bort ubehaget. Det går bort av seg selv eller om jeg gjør noe annet.

Om jeg kommer fra en vanskelig terapitime, og hodet er veldig påvirket av timen, kan det ofte hjelpe å gjøre noe annet. Gjerne komme ut i frisk luft eller gjøre noe som trenger litt konsentrasjon. For min del kan det være organisasjonsarbeid eller matlaging. Jeg har som rutine å notere ned hva vi snakket om  i terapitimen.

Virker som du får mye utav terapien. Det er fint å høre.

Anonymkode: fa4c5...e78

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...