Gå til innhold

Du som skriver dagbok ville du latt din behandler lese den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor eller hvorfor ikke?

Anonymkode: a3a46...3a0

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg skrev ; ALDRI. Ingen, absolutt ingen får tilgang til mitt innerste.

Anonymkode: 8fadf...2df

Skrevet

Nei, fordi jeg er for flau over det jeg skriver der. Angrer på ting jeg har skrevet. Angrer stort sett på alt, alltid, det bare varierer hvor lang tid det tar før det slår inn. Skriver også litt om behandler innimellom, så det blir ekstra rart. 

Har tidvis trodd, eller mistenkt, at behandler har funnet og lest i dagboken min ved et par anledninger og jeg synes det er skikkelig ubehagelig og jeg blir veldig selvbevisst over hva jeg skriver og hvordan jeg oppfører meg i timen. Men jeg trøster meg med at hvis de hadde giddet å gjøre det så hadde det vært mer galt med dem eller meg, og at det ville vært ganske så uetisk å i det skjulte oppsøke og invadere noe som er en del av pasientens private sfære uten samtykke fra pasienten. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (3 minutter siden):

Nei, fordi jeg er for flau over det jeg skriver der. Angrer på ting jeg har skrevet. Angrer stort sett på alt, alltid, det bare varierer hvor lang tid det tar før det slår inn. Skriver også litt om behandler innimellom, så det blir ekstra rart. 

Har tidvis trodd, eller mistenkt, at behandler har funnet og lest i dagboken min ved et par anledninger og jeg synes det er skikkelig ubehagelig og jeg blir veldig selvbevisst over hva jeg skriver og hvordan jeg oppfører meg i timen. Men jeg trøster meg med at hvis de hadde giddet å gjøre det så hadde det vært mer galt med dem eller meg, og at det ville vært ganske så uetisk å i det skjulte oppsøke og invadere noe som er en del av pasientens private sfære uten samtykke fra pasienten. 

Hvordan kan noen finne dagboken din hvis du har den hjemme? Innbrudd da eller?

Anonymkode: 8611b...c6f

Glitter
Skrevet

Ja, jeg har allerede latt tidligere behandler lese i den fysiske dagboken. Det var i forbindelse med å utrede for bipolar. I tillegg til at hun hadde sett meg både deprimert og hypoman, så fikk hun da et innblikk i mine tanker og min adferd gjennom å lese boken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan kan noen finne dagboken din hvis du har den hjemme? Innbrudd da eller?

Nei, dagboken ligger her på forumet, så det er fysisk mulig for behandler å skaffe seg tilgang med litt innsats. 

Skrevet

Ja, det hadde gått fint. Har ikke noe å skjule egentlig. Skriver ingenting der som jeg ikke kunne ha delt i samtaletimer (tror jeg). Men tviler på at noen behandlere hadde giddet å lese 😆

psykedeliker
Skrevet

Jeg har ikke noe større ønske i livet enn at behandler skal lese dagboken min, og forstå hvem jeg egentlig er! 😜

Men den éne gangen jeg fortalte behandler om mine innerste tanker ble det raskt skiftet samtaletema, og nå får jeg ikke komme til behandling mer. Forstå det den som kan... 🙃

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke noe større ønske i livet enn at behandler skal lese dagboken min, og forstå hvem jeg egentlig er! 😜

Men den éne gangen jeg fortalte behandler om mine innerste tanker ble det raskt skiftet samtaletema, og nå får jeg ikke komme til behandling mer. Forstå det den som kan... 🙃

Oi, det må ha vært tanker av alvorlig eller farlig karakter ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du tenker at grunnen til at hun ikke får komme til behandling mer etter å ha delt sin dagbok er at hun hadde skrevet alvorlige og farlige ting? 😅 Er vel heller da man trenger hjelp. 

Anonymkode: 8ac22...cb1

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det ble skrevet ned en gang, men det sto en del kommentarer i journalen om andre ting jeg hadde sagt, jeg måtte flire litt da jeg leste dem. Noe slikt som "Pasienten legger frem en del forestillinger som er ganske utenom det vanlige, men jeg oppfatter dette som et uttrykk for hans paranoide beredskap, og ikke som vrangforestillinger."

AnonymBruker
Skrevet

Ja det ville jeg gjordt. Står ikke noe der som jeg ikke har nevnt til behandleren min fra før av. Jeg er veldig flink på å uttrykke mine tanker pg følelser til behandleren min også. 

Anonymkode: 7eb6a...2f9

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor eller hvorfor ikke?

Anonymkode: a3a46...3a0

Nei. Jeg skriver dagbok for meg selv (ikke på DOL). Den skrives med tanke på at ingen andre skal lese den. Om det er lesere av dagboken, vil den på en eller annen måte tilpasses det å bli lest i av en annen. Det er min erfaring i hvert fall.

Men en sjelden gang har jeg gitt et mindre utdrag av dagboken under terapi, særlig om noe er vanskelig å sette ord på.

AnonymBruker
Skrevet

Gjort det samme. Men ville aldri latt noen lege eller potensiell behandler lese det jeg hadde skrevet nå, hvis jeg hadde skrevet. De ville bare sett på meg som utakknemlig da.

Anonymkode: 9aaad...2ab

FjellOgDalar
Skrevet

Kun ting som har vært relevant for  samtaletema. Mesteparten har jeg holdt for meg selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...