Gå til innhold

Har DPS psykolog tilgang til somatisk sykehus journal?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Grunnen til at jeg spør er at jeg hadde en undersøkelse for noe somatisk på sykehuset og da jeg kom til timen med psykologen på DPS så sa hun: "Jeg så du hadde undersøkelse hos xxxxx på sykehuset og at det gikk bra og at alt var i orden, det er jo bra". Tror dere psykologen har gått inn i den somatiske journalen bare for å lese eller?

Anonymkode: b557c...8f1

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er ikke psykisk og somatisk journal den samme da? I Helse-Norge.

Anonymkode: bfc69...fb7

Jeg mener å ha hørt at de er to forskjellige? Men mulig det er endret nå da? Tilhører helse-midt og de har vel fått nytt system eller hva det nå enn kalles?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg mener å ha hørt at de er to forskjellige? Men mulig det er endret nå da? Tilhører helse-midt og de har vel fått nytt system eller hva det nå enn kalles?

Jeg har helse-vest. Her er den felles.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Grunnen til at jeg spør er at jeg hadde en undersøkelse for noe somatisk på sykehuset og da jeg kom til timen med psykologen på DPS så sa hun: "Jeg så du hadde undersøkelse hos xxxxx på sykehuset og at det gikk bra og at alt var i orden, det er jo bra". Tror dere psykologen har gått inn i den somatiske journalen bare for å lese eller?

DPS er sykehus, så da er det felles journalsystem med somatisk sykehus 

Anonymkode: a23fc...ff4

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men selv om det er felles journalsystem har vel psykologen gjort et aktivt valg om å åpne det som gjaldt undersøkelsen TS hadde vært gjennom?

Anonymkode: 549d0...fc9

Ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...