krøll9 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Hatt en god dag, fått sovet litt etter jobb, så måtte jeg ut i et ærend i ettermiddag. Det er nydelig vær. Solskinn, mildvær, klar himmel. Vet ikke hva det er, men jeg blir fylt med en engstelig og trist eller sorgfull følelse. Det er vanskelig å si hva slags følelse det er, men kan nesten bare sammenligne det med tristhet, men mer retning sorg og følelse av usikkerhet/utrygghet. Kan huske denne spesifikke følelsen som har kommet over meg mange ganger i livet, langt tilbake i barndommen. Særlig om sommeren, og alltid ved fint vær der omgivelsene har vært så rolige og harmoniske som nå. Idylliske øyeblikk som med ett har slått om i sorg, forvirring og engstelse. Kan noen kjenne igjen dette? Alt er ok. Det er ingenting som truer meg. Jeg har tenkt over at jeg har på stell det jeg skal. Men det kjennes ut som jeg er del av en unntakstilstand, som om jeg sørger og føler meg utrygg. Må nesten oppleves for å forstå, men forstår ikke selv hva slags følelse det er, selv om den gjerne har dukket opp nå og da gjennom hele livet... Ideer til hva det er? Ikke kom med innspill om at det ikke er farlig å kjenne på vanskelige følelser. Jeg vet jo det. Skjønner bare ikke hva slags følelse dette liksom skal være eller hvorfor den dukker opp... det kjennes ikke super dramatisk ut, men kjenner jo at det er sorgtungt og at jeg blir sittende og ikke skjønner hva det er meningen at jeg skal gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/490642-nydelig-v%C3%A6r-blir-s%C3%A5-trist/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Har det ikke slik selv, men har lest om mange som ikke liker sommeren fordi sol og varme gjør de deprimert. Så du er ikke alene om det i alle fall. Hva det kommer av aner jeg ikke. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/490642-nydelig-v%C3%A6r-blir-s%C3%A5-trist/#findComment-4359864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Ja jeg kan få overveldende følelser innimellom. Men tenker ikke mer over det. En ting jeg har lært er at man ikke skal gruble så mye på egne følelser. Vet t de går over igjen, så da har man bare hatt en shitdag, og det er man helt sikkert ikke alene om Anonymkode: 821c4...a4b 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/490642-nydelig-v%C3%A6r-blir-s%C3%A5-trist/#findComment-4359865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jeg er deprimert og har absolutt kjent på tyngre følelser ved vårvær og sol. Anonymkode: 47011...2a2 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/490642-nydelig-v%C3%A6r-blir-s%C3%A5-trist/#findComment-4359871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krøll9 Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden Glitter skrev (1 time siden): Har det ikke slik selv, men har lest om mange som ikke liker sommeren fordi sol og varme gjør de deprimert. Så du er ikke alene om det i alle fall. Hva det kommer av aner jeg ikke. Ja. Har også hørt om det. Takk som deler den infoen. Dette er noe annet enn depresjon (heldigvis!), tror ab nedenfor er inne på noe med å være overveldet kanskje. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg kan få overveldende følelser innimellom. Men tenker ikke mer over det. En ting jeg har lært er at man ikke skal gruble så mye på egne følelser. Vet t de går over igjen, så da har man bare hatt en shitdag, og det er man helt sikkert ikke alene om Anonymkode: 821c4...a4b Tror du er inne på noe der med stikkordet overveldet. Det hoper seg opp med sanseinntrykk og kjennes som jeg har alle sensorer for alt mulig ute. Denne gangen gikk det over ganske raskt etter at jeg stengte lyd og lys ute og la meg ned en stund. Nå er det mørkt ute og kjennes rolig hadde ikke en shit dag da, men vanskelig å ignorere en følelse av at alt blir for mye. Sikkert lurt å ikke gruble så mye, som du sier. På en annen side kan det ikke skade å ha litt bevissthet rundt hva som kan endres. Ro var det som skulle til nå. AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er deprimert og har absolutt kjent på tyngre følelser ved vårvær og sol. Anonymkode: 47011...2a2 Ja. Men er der mønster når der er lyst ute, eller er du deprimert fra før av? Har vært deprimert om sommeren før og det kjennes som man er enda mer "i utakt" med all "lystighet" i omgivelsene. Så den er tung. Dette her var en forbigående (men handlingslammende og forvirrende) følelse heldigvis. Håper du får det bedre og at depresjonen denne gangen letter for deg med tiltagende lysere dager i denne runden ❤️🩹 Depresjon er noe dritt, året rundt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/490642-nydelig-v%C3%A6r-blir-s%C3%A5-trist/#findComment-4359887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden krøll9 skrev (5 minutter siden): Ja. Har også hørt om det. Takk som deler den infoen. Dette er noe annet enn depresjon (heldigvis!), tror ab nedenfor er inne på noe med å være overveldet kanskje. Tror du er inne på noe der med stikkordet overveldet. Det hoper seg opp med sanseinntrykk og kjennes som jeg har alle sensorer for alt mulig ute. Denne gangen gikk det over ganske raskt etter at jeg stengte lyd og lys ute og la meg ned en stund. Nå er det mørkt ute og kjennes rolig hadde ikke en shit dag da, men vanskelig å ignorere en følelse av at alt blir for mye. Sikkert lurt å ikke gruble så mye, som du sier. På en annen side kan det ikke skade å ha litt bevissthet rundt hva som kan endres. Ro var det som skulle til nå. Ja. Men er der mønster når der er lyst ute, eller er du deprimert fra før av? Har vært deprimert om sommeren før og det kjennes som man er enda mer "i utakt" med all "lystighet" i omgivelsene. Så den er tung. Dette her var en forbigående (men handlingslammende og forvirrende) følelse heldigvis. Håper du får det bedre og at depresjonen denne gangen letter for deg med tiltagende lysere dager i denne runden ❤️🩹 Depresjon er noe dritt, året rundt. Nei, det har ikke vært et mønster hos meg. Jeg har vært sammenhengende deprimert i flere år nå. Tusen takk for gode ord! Anonymkode: 47011...2a2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/490642-nydelig-v%C3%A6r-blir-s%C3%A5-trist/#findComment-4359889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.