Gå til innhold

Er det så få psykiatriske døgnplasser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skrives om hele tiden, men personlig har jeg ikke lagt merke til det?

Anonymkode: 72d26...16b

Jeg vet jammen ikke. Jeg har fått innleggelse når jeg trenger det.

Anonymkode: 906ee...835

Worriesome Plenty 2

Samtidig har antallet døgnplasser i psykiatrien omtrent blitt halvert siden i perioden 1990 til 2019.

I perioden 1990 til 2019 ble antallet døgnplasser i det psykiske helsevernet redusert fra 7.745 til 3.649, ifølge

Og det var ikke nok plasser før på 90 tallet heller. Og de var skjevt fordelt geografisk.

Endret av Worriesome Plenty 2
AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Samtidig har antallet døgnplasser i psykiatrien omtrent blitt halvert siden i perioden 1990 til 2019.

I perioden 1990 til 2019 ble antallet døgnplasser i det psykiske helsevernet redusert fra 7.745 til 3.649, ifølge

Men på 1900tallet så var det jo ikke uvanlig at det var sånn 500 pasienter innlagt samtidig på hvert psykehus da. 

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men på 1900tallet så var det jo ikke uvanlig at det var sånn 500 pasienter innlagt samtidig på hvert psykehus da. 

Da snakker vi før 1980 og enda lengre bak i tid, da var det mye oppbevaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...