AnonymBruker Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars Er det virkelig slik dere opplever det? Jeg fikk diagnostisering (syk for første gang i mitt liv som voksen), medisinering, daglig samtale med personal og samtaleterapi med behandler. Anonymkode: 83040...9e2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det virkelig slik dere opplever det? Jeg fikk diagnostisering (syk for første gang i mitt liv som voksen), medisinering, daglig samtale med personal og samtaleterapi med behandler. Anonymkode: 83040...9e2 Åltså lest her inne, ikke i media. Anonymkode: 83040...9e2 0 Siter
Glitter Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars Har ikke vært oppbevaring her jeg hører til i alle fall. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars Jeg fikk hjelp. Man må nesten ville ta i mot hjelpen og jobbe. Hvis ikke er det jo oppbevaring. Anonymkode: 80c93...0bb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars De fleste byer har så stort tilbud at de kan tilby det samme selvom man er hjemme. Så innleggelse er mest for hvis man er akutt i fare for seg selv eller andre. Anonymkode: e1b52...0ad 0 Siter
snusmumeriken96 Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det virkelig slik dere opplever det? Jeg fikk diagnostisering (syk for første gang i mitt liv som voksen), medisinering, daglig samtale med personal og samtaleterapi med behandler. Anonymkode: 83040...9e2 Det er oppbevaring på lukka avdeling akutt psykiatrisk, ikke døgnpost det er behandling 😆 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De fleste byer har så stort tilbud at de kan tilby det samme selvom man er hjemme. Så innleggelse er mest for hvis man er akutt i fare for seg selv eller andre. Anonymkode: e1b52...0ad Ja, jeg var i fare for meg selv. Hi Anonymkode: 83040...9e2 0 Siter
Vendi Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det virkelig slik dere opplever det? Jeg fikk diagnostisering (syk for første gang i mitt liv som voksen), medisinering, daglig samtale med personal og samtaleterapi med behandler. Anonymkode: 83040...9e2 Jeg får også det du forteller om, nemlig medisiner, daglige samtaler med personell, og samtaleterapi med behandler. På DPS her er det også obligatorisk gåtur hver dag. Så er det måltider man skal møte opp til, og ellers være i miljøet mest mulig. Og etterstrebe å stå opp og legge seg til omtrent samme tid. Struktur på dagen altså, det er også en del av behandlingen og skal virke stabiliserende. Så nei, akkurat oppbevaring er det vel ikke. På akuttpsykiatrisk er det litt annerledes siden man som regel bare er der i veldig kort tid (før man evt blir sendt videre til DPS døgn). 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars Vendi skrev (2 minutter siden): Jeg får også det du forteller om, nemlig medisiner, daglige samtaler med personell, og samtaleterapi med behandler. På DPS her er det også obligatorisk gåtur hver dag. Så er det måltider man skal møte opp til, og ellers være i miljøet mest mulig. Og etterstrebe å stå opp og legge seg til omtrent samme tid. Struktur på dagen altså, det er også en del av behandlingen og skal virke stabiliserende. Så nei, akkurat oppbevaring er det vel ikke. På akuttpsykiatrisk er det litt annerledes siden man som regel bare er der i veldig kort tid (før man evt blir sendt videre til DPS døgn). Ja, her er det også ulike aktivitetstilbud som bla. turgruppe og kunst -og håndverk. Jeg har aldri vært innlagt på akuttpsykiatrien. Kjenner at jeg er litt glad for det. Anonymkode: 83040...9e2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars Jeg har opplevd god behandling både på DPS og på akuttpsykiatrisk avd. Anonymkode: 79946...57c 1 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars I gamle dager var det oppbevaring. Men i dag kan de behandle mer og også mindre brutalt. Men innleggelse på livstid er sjelden nå. 0 Siter
nachnoo Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars De kronisk misfornøyde finnes også på DOL. De vil alltid finne noe å klage på, og det å fremstille innleggelse som oppbevaring er en del av dette. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars nachnoo skrev (42 minutter siden): De kronisk misfornøyde finnes også på DOL. De vil alltid finne noe å klage på, og det å fremstille innleggelse som oppbevaring er en del av dette. De gode gamle kronikerne. Anonymkode: e1b52...0ad 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars nachnoo skrev (2 timer siden): De kronisk misfornøyde finnes også på DOL. De vil alltid finne noe å klage på, og det å fremstille innleggelse som oppbevaring er en del av dette. Jeg har vært innlagt noen ganger ved en lukket avdeling på sykehuset (ikke DPS), og jeg vil tenke at det lett kan oppfattes som oppbevaring og lite behandling når det går 3-4 måneder. Sett i ettertid, har jeg kanskje ikke vært klar for noe mer aktivitet før siste ukene før utskrivelse. Og da ble det også lagt til rette for mer individuell aktivitet. Jeg har opplevd god behandling på mange steder. Noen steder har hatt et svært godt aktivitetstilbud. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars Eva Sofie skrev (2 timer siden): Jeg har vært innlagt noen ganger ved en lukket avdeling på sykehuset (ikke DPS), og jeg vil tenke at det lett kan oppfattes som oppbevaring og lite behandling når det går 3-4 måneder. Sett i ettertid, har jeg kanskje ikke vært klar for noe mer aktivitet før siste ukene før utskrivelse. Og da ble det også lagt til rette for mer individuell aktivitet. Jeg har opplevd god behandling på mange steder. Noen steder har hatt et svært godt aktivitetstilbud. Følte du det litt som oppbevaring selv når det gikk litt tid? Anonymkode: 83040...9e2 0 Siter
snusmumeriken96 Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars Vendi skrev (9 timer siden): Jeg får også det du forteller om, nemlig medisiner, daglige samtaler med personell, og samtaleterapi med behandler. På DPS her er det også obligatorisk gåtur hver dag. Så er det måltider man skal møte opp til, og ellers være i miljøet mest mulig. Og etterstrebe å stå opp og legge seg til omtrent samme tid. Struktur på dagen altså, det er også en del av behandlingen og skal virke stabiliserende. Så nei, akkurat oppbevaring er det vel ikke. På akuttpsykiatrisk er det litt annerledes siden man som regel bare er der i veldig kort tid (før man evt blir sendt videre til DPS døgn). Er du innlagt på døgnpost? 0 Siter
snusmumeriken96 Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars nachnoo skrev (6 timer siden): De kronisk misfornøyde finnes også på DOL. De vil alltid finne noe å klage på, og det å fremstille innleggelse som oppbevaring er en del av dette. Akuttpsykiatrisk er kun oppbevaring, døgnpost og dps er noe annet. Det er det jeg er blitt fortalt når jeg har vært på akuttpsyk. 0 Siter
Vendi Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars snusmumeriken96 skrev (3 minutter siden): Er du innlagt på døgnpost? Nei, er ikke innlagt nå 0 Siter
emilie321 Skrevet 7. mars Skrevet 7. mars (endret) Eva Sofie skrev (4 timer siden): Jeg har vært innlagt noen ganger ved en lukket avdeling på sykehuset (ikke DPS), og jeg vil tenke at det lett kan oppfattes som oppbevaring og lite behandling når det går 3-4 måneder. Sett i ettertid, har jeg kanskje ikke vært klar for noe mer aktivitet før siste ukene før utskrivelse. Og da ble det også lagt til rette for mer individuell aktivitet. Jeg har opplevd god behandling på mange steder. Noen steder har hatt et svært godt aktivitetstilbud. Samme her. De gangene jeg kom på lukket avdeling på sykehuset så var det lite som skjedde i begynnelsen. Rett og slett fordi jeg da ikke tålte noe særlig inntrykk og trengte mye ro. Etterhvert ble det mer aktivitet. Har fått mye og god hjelp på lukket avdeling. Nå har jeg kanskje vært en av de heldige? , vet ikke. Endret 7. mars av emilie321 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars emilie321 skrev (6 timer siden): Samme her. De gangene jeg kom på lukket avdeling på sykehuset så var det lite som skjedde i begynnelsen. Rett og slett fordi jeg da ikke tålte noe særlig inntrykk og trengte mye ro. Etterhvert ble det mer aktivitet. Har fått mye og god hjelp på lukket avdeling. Ja, det er det samme som skjer på DPS, med stabilisering, men med andre virkemidler. Det er bra det finnes ulike tilbud ut ifra hva man trenger. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.