Gå til innhold

Jeg har lest flere ganger at innleggelse på døgnpost/DPS kun er oppbevaring.

Anbefalte innlegg

Er det virkelig slik dere opplever det? Jeg fikk diagnostisering (syk for første gang i mitt liv som voksen), medisinering, daglig samtale med personal og samtaleterapi med behandler.

Anonymkode: 83040...9e2

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det virkelig slik dere opplever det? Jeg fikk diagnostisering (syk for første gang i mitt liv som voksen), medisinering, daglig samtale med personal og samtaleterapi med behandler.

Åltså lest her inne, ikke i media.

De fleste byer har så stort tilbud at de kan tilby det samme selvom man er hjemme. Så innleggelse er mest for hvis man er akutt i fare for seg selv eller andre. 

Anonymkode: e1b52...0ad

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er oppbevaring på lukka avdeling akutt psykiatrisk, ikke døgnpost det er behandling 😆

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De fleste byer har så stort tilbud at de kan tilby det samme selvom man er hjemme. Så innleggelse er mest for hvis man er akutt i fare for seg selv eller andre. 

Ja, jeg var i fare for meg selv. Hi

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får også det du forteller om, nemlig medisiner, daglige samtaler med personell, og samtaleterapi med behandler. På DPS her er det også obligatorisk gåtur hver dag. Så er det måltider man skal møte opp til, og ellers være i miljøet mest mulig. Og etterstrebe å stå opp og legge seg til omtrent samme tid. Struktur på dagen altså, det er også en del av behandlingen og skal virke stabiliserende. Så nei, akkurat oppbevaring er det vel ikke. 

På akuttpsykiatrisk er det litt annerledes siden man som regel bare er der i veldig kort tid (før man evt blir sendt videre til DPS døgn).

Vendi skrev (2 minutter siden):

Jeg får også det du forteller om, nemlig medisiner, daglige samtaler med personell, og samtaleterapi med behandler. På DPS her er det også obligatorisk gåtur hver dag. Så er det måltider man skal møte opp til, og ellers være i miljøet mest mulig. Og etterstrebe å stå opp og legge seg til omtrent samme tid. Struktur på dagen altså, det er også en del av behandlingen og skal virke stabiliserende. Så nei, akkurat oppbevaring er det vel ikke. 

På akuttpsykiatrisk er det litt annerledes siden man som regel bare er der i veldig kort tid (før man evt blir sendt videre til DPS døgn).

Ja, her er det også ulike aktivitetstilbud som bla. turgruppe og kunst -og håndverk. Jeg har aldri vært innlagt på akuttpsykiatrien. Kjenner at jeg er litt glad for det.

nachnoo skrev (42 minutter siden):

De kronisk misfornøyde finnes også på DOL. De vil alltid finne noe å klage på, og det å fremstille innleggelse som oppbevaring er en del av dette.

De gode gamle kronikerne. 

Annonse

nachnoo skrev (2 timer siden):

De kronisk misfornøyde finnes også på DOL. De vil alltid finne noe å klage på, og det å fremstille innleggelse som oppbevaring er en del av dette.

Jeg har vært innlagt noen ganger ved en lukket avdeling på sykehuset (ikke DPS), og jeg vil tenke at det lett kan oppfattes som oppbevaring og lite behandling når det går 3-4 måneder. Sett i ettertid, har jeg kanskje ikke  vært klar for noe mer aktivitet før siste ukene før utskrivelse. Og da ble det også  lagt til rette for mer individuell aktivitet. 

Jeg har opplevd god behandling på mange steder. Noen steder har hatt et svært godt aktivitetstilbud.

Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Jeg har vært innlagt noen ganger ved en lukket avdeling på sykehuset (ikke DPS), og jeg vil tenke at det lett kan oppfattes som oppbevaring og lite behandling når det går 3-4 måneder. Sett i ettertid, har jeg kanskje ikke  vært klar for noe mer aktivitet før siste ukene før utskrivelse. Og da ble det også  lagt til rette for mer individuell aktivitet. 

Jeg har opplevd god behandling på mange steder. Noen steder har hatt et svært godt aktivitetstilbud.

Følte du det litt som oppbevaring selv når det gikk litt tid?

snusmumeriken96
Vendi skrev (9 timer siden):

Er du innlagt på døgnpost?

snusmumeriken96
nachnoo skrev (6 timer siden):

Akuttpsykiatrisk er kun oppbevaring, døgnpost og dps er noe annet.

Det er det jeg er blitt fortalt når jeg har vært på akuttpsyk.

Eva Sofie skrev (4 timer siden):

Samme her. De gangene jeg kom på lukket avdeling på sykehuset så var det lite som skjedde i begynnelsen.  Rett og slett fordi jeg da ikke tålte noe særlig inntrykk og trengte mye ro.  Etterhvert ble det mer aktivitet.  Har fått mye og god hjelp på lukket avdeling. Nå har jeg kanskje vært en av de heldige? , vet ikke. 

Endret av emilie321
emilie321 skrev (6 timer siden):

Samme her. De gangene jeg kom på lukket avdeling på sykehuset så var det lite som skjedde i begynnelsen.  Rett og slett fordi jeg da ikke tålte noe særlig inntrykk og trengte mye ro.  Etterhvert ble det mer aktivitet.  Har fått mye og god hjelp på lukket avdeling.

Ja, det er det samme som skjer på DPS, med stabilisering, men med andre virkemidler. Det er bra det finnes ulike tilbud ut ifra hva man trenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...