Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Hvis du har ocd, er det ikke sant. 

Men jeg stoler ikke helt på meg selv at det ikke er sant.Føler ikke jeg kan spørre folk i nærheten om de så det skjedde…Føler meg så dum og ekkel.

Anonymkode: 22fd0...4d0

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men jeg stoler ikke helt på meg selv at det ikke er sant.Føler ikke jeg kan spørre folk i nærheten om de så det skjedde…Føler meg så dum og ekkel.

Hva har du lært av behandler om akkurat dette?

Anonymkode: e8472...b27

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Sykepleieren spurte meg ledende spørsmål, det føler jeg ble falske minner og veldig dum måte å gjøre det på. Jeg husker det jeg husker og det er sant, ikke noe noen putter inn i hodet på meg. 

Tenker du at du ble forrvirret da?At du husker noe du ikke skulle huske?

stjernestøv
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tenker du at du ble forrvirret da?At du husker noe du ikke skulle huske?

Ja ble forvirret og lei meg og tenkte dette har jeg ikke opplevd, tenkte på det lenge og slet med å sove pga det. Det er nok ting jeg ikke husker og men ikke vits i å finne på noe. 

Falske minner er et veldig vanlig tegn ved OCD. Det skaper en veldig sterk tvil og bekymring rundt hvorvidt de kan være ekte, f.eks. at du har skadet noen eller sagt noe slemt til noen. 

Som jeg tror jeg har vært inne på før, så er det viktigste du gjør å ikke bruke så mye tid på å "finne svar". For å bli frisk av dette, så er det avgjørende at du bestemmer deg for hva du skal tro, selv om beslutningen har en viss grad av tvil. For jo mer du går fram og tilbake angående slike tanker, jo mer påtrengende blir tankene. Har noe i realiteten skjedd, så er du sikker. Tanker og minner du får ifm. de tingene du er redd for, kan du trygt avfeie som OCD. 

Du kan ikke stoppe tanker fra å oppstå, men du kan stoppe bekymring, grubling og ta et aktivt valg rundt at du har bedre ting enn dette å bruke tid på.

Lykke til ❤️ 

AnonymBruker
ISW skrev (2 timer siden):

Falske minner er et veldig vanlig tegn ved OCD. Det skaper en veldig sterk tvil og bekymring rundt hvorvidt de kan være ekte, f.eks. at du har skadet noen eller sagt noe slemt til noen. 

Som jeg tror jeg har vært inne på før, så er det viktigste du gjør å ikke bruke så mye tid på å "finne svar". For å bli frisk av dette, så er det avgjørende at du bestemmer deg for hva du skal tro, selv om beslutningen har en viss grad av tvil. For jo mer du går fram og tilbake angående slike tanker, jo mer påtrengende blir tankene. Har noe i realiteten skjedd, så er du sikker. Tanker og minner du får ifm. de tingene du er redd for, kan du trygt avfeie som OCD. 

Du kan ikke stoppe tanker fra å oppstå, men du kan stoppe bekymring, grubling og ta et aktivt valg rundt at du har bedre ting enn dette å bruke tid på.

Lykke til ❤️ 

Fine fine deg😭❤️

Jeg virkelig hater å ikke kunne stole på min egen hjerne. Jeg vet jeg er snill, altfor snill.Vokst opp med å måtte være snill hele tiden. Har undertrykt ocd i mange år, men den har slått ut i full blomst.

Jeg har aldri skadet noen, aldri gjort noe som helst galt og er typen som ofrer helse og liv for andre. Vet ikke hvor mange ganger jeg har ofret helsen min dessverre.

Denne gangen gjaldt det et barn og jeg ble livredd tanken min.Det startet med at jeg gjorde en bevegelse på meg, også kom plutselig tanken etterpå om jeg gjorde det på barnet. Jeg ville aldri gjort noe som helst mot et barn, men denne teite tanken har brent seg fast og er alt jeg tenker på om dagene. OM jeg egentlig gjorde det på barnet. Hater tvilen min og hverken sover eller spiser pga dette…Kunne så ønske jeg kunne få en bekreftelse på at jeg ikke gjorde dette.

Beklager dårlig forklart, men hodet mitt er fullt.

Glitter
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fine fine deg😭❤️

Jeg virkelig hater å ikke kunne stole på min egen hjerne. Jeg vet jeg er snill, altfor snill.Vokst opp med å måtte være snill hele tiden. Har undertrykt ocd i mange år, men den har slått ut i full blomst.

Jeg har aldri skadet noen, aldri gjort noe som helst galt og er typen som ofrer helse og liv for andre. Vet ikke hvor mange ganger jeg har ofret helsen min dessverre.

Denne gangen gjaldt det et barn og jeg ble livredd tanken min.Det startet med at jeg gjorde en bevegelse på meg, også kom plutselig tanken etterpå om jeg gjorde det på barnet. Jeg ville aldri gjort noe som helst mot et barn, men denne teite tanken har brent seg fast og er alt jeg tenker på om dagene. OM jeg egentlig gjorde det på barnet. Hater tvilen min og hverken sover eller spiser pga dette…Kunne så ønske jeg kunne få en bekreftelse på at jeg ikke gjorde dette.

Går du i behandling? Høres ut som at du trenger medisiner..

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fine fine deg😭❤️

Den bekreftelsen får du ikke. Og det å fortsette å gruble og søke etter svar mater bare angsten og OCDen.

Hør på ISW, det er gode råd du får.

Anonymkode: 6ebb2...493

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Den bekreftelsen får du ikke. Og det å fortsette å gruble og søke etter svar mater bare angsten og OCDen.

Hør på ISW, det er gode råd du får.

Anonymkode: 6ebb2...493

Enig.Evig takknemmelig for ISW sitt svar, og deres andre. Det er veldig god hjelp i dere❤️Jeg kunne bare ønske jeg lærte å stole på meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...