Gå til innhold

Falske minner?🧠🤕

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 18.40):

Hvilke medisiner er egentlig mest brukt mot OCD?

Anonymkode: 22fd0...4d0

Det er gruppen SSRI som brukes mot OCD. Dosene må ofte være klart høyere enn ved depresjonsbehandling. Virkningen kommer sent - ofte 2-3mnd før max virkning. Heldigvis får personer med OCD sjelden særlige bivirkninger på tross av doser opp mot det dobbelte av de en bruker ved depresjon.

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Det er gruppen SSRI som brukes mot OCD. Dosene må ofte være klart høyere enn ved depresjonsbehandling. Virkningen kommer sent - ofte 2-3mnd før max virkning. Heldigvis får personer med OCD sjelden særlige bivirkninger på tross av doser opp mot det dobbelte av de en bruker ved depresjon.

Det er Sertralin blant annet da?

Står på 100mg.nå.Det er kanskje lite?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Avled deg med noe. ISW ga deg et godt svar på dette.

Anonymkode: 6ebb2...493

Det gjør jeg hele tiden, er i konstant bevegelse. Har veldig travle dager.Når man har en slik tanke som sitter fast er det umulig å bli kvitt den.Håper du aldri opplever det.

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Ja, Sertralin/Zoloft er e SSRI. Ja, når effekten ikke er god nok, er dosen for lav.

Takk☺️Jeg blir så forrvirret når jeg ikke klarer å skille virkelighet og falske minner.Vet ikke hvordan jeg skal klare å se forskjell på det.Prøver hardt her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...