Gå til innhold

Nedtrapping av valium

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trapper ned på valium. Har brukt 5 mg noen uker, innimellom 2,5 mg  i noen uker. Alt i alt har jeg tatt valium ca 4 mnd. Jeg har prøvd å slutte, men synes det er vanskelig å ta steget liksom å legge den helt bort. Er redd for abstinenser og ubehag. Min lege sier at med mitt forholdsvis beskjedne forbruk ikke vil få problemer. Jeg er usikker å føler meg litt sånn «rar» etter noen dager uten. Jeg har spurt i andre forum og fikk svar om fæle abstinenser som varte både uker og måneder. Jeg tenker at om dette medfører riktighet tar jeg heller min halve tablett til kvelden å fortsetter som før. Eller?

Har noen gode råd til meg?

Anonymkode: 4ebe6...95a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg trapper ned på valium. Har brukt 5 mg noen uker, innimellom 2,5 mg  i noen uker. Alt i alt har jeg tatt valium ca 4 mnd. Jeg har prøvd å slutte, men synes det er vanskelig å ta steget liksom å legge den helt bort. Er redd for abstinenser og ubehag. Min lege sier at med mitt forholdsvis beskjedne forbruk ikke vil få problemer. Jeg er usikker å føler meg litt sånn «rar» etter noen dager uten. Jeg har spurt i andre forum og fikk svar om fæle abstinenser som varte både uker og måneder. Jeg tenker at om dette medfører riktighet tar jeg heller min halve tablett til kvelden å fortsetter som før. Eller?

Har noen gode råd til meg?

Du må jo bare stå i det uansett hvordan bivirkningene blir. Ikke snart å bruke benzo over tid.

Anonymkode: 43970...289

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må jo bare stå i det uansett hvordan bivirkningene blir. Ikke snart å bruke benzo over tid.

Anonymkode: 43970...289

Nå var det ikke det jeg lurte på da. Jeg kan velge å stå på en lav dose benzo enda en stund. Jeg ønsker andres erfaringer med nedtrapping og seponering.

Skrevet

Brukte det i flere mnd, trappet ikke ned. Bare sluttet, null problem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke noe problemer når jeg trappet ned 😊

Anonymkode: 882d9...e3f

Glitter
Skrevet

Hvis alt du bruker er en halv tablett så er det tvilsomt at du får abstinenser av å kutte den ut. I alle fall ikke av den farlige sorten. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Man må ikke forveksle angst med bivirkninger. Klart du får mer angst når du ikke tar valium. Det er jo sykdommen din.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Man må ikke forveksle angst med abstinenser var det jeg mente å si..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...