AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 Skrevet 8. mars 2025 Jeg trapper ned på valium. Har brukt 5 mg noen uker, innimellom 2,5 mg i noen uker. Alt i alt har jeg tatt valium ca 4 mnd. Jeg har prøvd å slutte, men synes det er vanskelig å ta steget liksom å legge den helt bort. Er redd for abstinenser og ubehag. Min lege sier at med mitt forholdsvis beskjedne forbruk ikke vil få problemer. Jeg er usikker å føler meg litt sånn «rar» etter noen dager uten. Jeg har spurt i andre forum og fikk svar om fæle abstinenser som varte både uker og måneder. Jeg tenker at om dette medfører riktighet tar jeg heller min halve tablett til kvelden å fortsetter som før. Eller? Har noen gode råd til meg? Anonymkode: 4ebe6...95a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg trapper ned på valium. Har brukt 5 mg noen uker, innimellom 2,5 mg i noen uker. Alt i alt har jeg tatt valium ca 4 mnd. Jeg har prøvd å slutte, men synes det er vanskelig å ta steget liksom å legge den helt bort. Er redd for abstinenser og ubehag. Min lege sier at med mitt forholdsvis beskjedne forbruk ikke vil få problemer. Jeg er usikker å føler meg litt sånn «rar» etter noen dager uten. Jeg har spurt i andre forum og fikk svar om fæle abstinenser som varte både uker og måneder. Jeg tenker at om dette medfører riktighet tar jeg heller min halve tablett til kvelden å fortsetter som før. Eller? Har noen gode råd til meg? Anonymkode: 4ebe6...95a Du må jo bare stå i det uansett hvordan bivirkningene blir. Ikke snart å bruke benzo over tid. Anonymkode: 43970...289 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må jo bare stå i det uansett hvordan bivirkningene blir. Ikke snart å bruke benzo over tid. Anonymkode: 43970...289 Nå var det ikke det jeg lurte på da. Jeg kan velge å stå på en lav dose benzo enda en stund. Jeg ønsker andres erfaringer med nedtrapping og seponering. Anonymkode: 4ebe6...95a 0 Siter
Gjest Adeie Skrevet 8. mars 2025 Skrevet 8. mars 2025 Brukte det i flere mnd, trappet ikke ned. Bare sluttet, null problem. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 Skrevet 8. mars 2025 Jeg fikk ikke noe problemer når jeg trappet ned 😊 Anonymkode: 882d9...e3f 0 Siter
Glitter Skrevet 8. mars 2025 Skrevet 8. mars 2025 Hvis alt du bruker er en halv tablett så er det tvilsomt at du får abstinenser av å kutte den ut. I alle fall ikke av den farlige sorten. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 8. mars 2025 Skrevet 8. mars 2025 Man må ikke forveksle angst med bivirkninger. Klart du får mer angst når du ikke tar valium. Det er jo sykdommen din. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 8. mars 2025 Skrevet 8. mars 2025 Man må ikke forveksle angst med abstinenser var det jeg mente å si.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.