Gå til innhold

Sliten og orker ikke lage sunn middag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Egg og grovt brød er sunt. Mangler grønnsaker for å være et fullverdig måltid, men helt i orden hvis man er sliten (så lenge det ikke blir en regel mer enn unntaket).

Generelt sett er "alt" ok som unntak. Man kan droppe middag, spise ett knekkebrød, spise McDonald's burger... det er hva man gjør mest av som teller.

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er to stekte egg på en skive grovbrød innafor? Blir kanskje mest vomfyll? 

Anonymkode: 71e3f...9c8

Som andre her sier så er ikke dette usunt. Men jeg ville ha brukt to eller tre skiver brød i stedet for ett. Det metter jo bedre. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ostesmørbrød lager jeg ofte når jeg ikke gidder middag.

Anonymkode: c4b3f...229

Ostesmørbrød er jo kjempegodt! Det ble egg, stekt i smør for ekstra god smak, og en gulrot for samvittighetens skyld. Det var godt nok, og jeg er fornøyd, takk for svar folkens 👍

AnonymBruker
Vendi skrev (Akkurat nå):

Som andre her sier så er ikke dette usunt. Men jeg ville ha brukt to eller tre skiver brød i stedet for ett. Det metter jo bedre. 

Ja, ville ikke ha så mye karbohydrater i dag, og så er jeg ikke så storspist 🙂

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er to stekte egg på en skive grovbrød innafor? Blir kanskje mest vomfyll? 

Dette er da helt innafor? Alt er innafor så lenge det blir sånn noenlunde variert totalt sett og du spiser passe mye.

Denne maten er faktisk veldig næringsrik. 

Altså, jeg bestiller masse fastfood på døra og spiser frossenpizza ganske ofte. Litt Fjordland. Ellers middager med så få ingredienser som mulig, fordi jeg stort sett har null overskudd. Og hvis jeg har overskudd vil jeg bruke det på noe annet. Jeg ville aldri hatt viljestyrke til å ta en gulrot for samvittighetens skyld. Hva slags overmenneske er du?! Jeg tror du kan lene deg tilbake og være fornøyd med deg selv på matfronten.

Trinity80

Da jeg var på mitt verste så fikk jeg beskjed av legen at ett egg og en potet dekket mye av næringsstoffene vi trenger. Pluss væske så trenger man ikke stresse så mye på kost hold.

Det viktigste var dagslys, bevegelse og å sosialisere litt. Er glad jeg fikk det rådet, for det tok stresset bort fra mat og fokuset på viktigste ting akkurat da.

AnonymBruker
Sokk skrev (10 timer siden):

Dette er da helt innafor? Alt er innafor så lenge det blir sånn noenlunde variert totalt sett og du spiser passe mye.

Denne maten er faktisk veldig næringsrik. 

Altså, jeg bestiller masse fastfood på døra og spiser frossenpizza ganske ofte. Litt Fjordland. Ellers middager med så få ingredienser som mulig, fordi jeg stort sett har null overskudd. Og hvis jeg har overskudd vil jeg bruke det på noe annet. Jeg ville aldri hatt viljestyrke til å ta en gulrot for samvittighetens skyld. Hva slags overmenneske er du?! Jeg tror du kan lene deg tilbake og være fornøyd med deg selv på matfronten.

Å, du er fin, altså. Jeg har vært veldig overvektig og prøver å spise sunt. Og det er godt det du skriver, for kanskje trenger jeg ikke alltid å være så streng med meg selv. Noen dager er godt nok nettopp dét, godt nok. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...