Toogoodgirl Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Hvor mange mg bruker dere pr.dag? Jeg stĂ„r pĂ„ 25 mg for Ă„ fĂ„ sove om natta og roe ned tankekjĂžr, men dette er vell en utrolig liten dose?đ€ 0 Siter
emilie321 Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Toogoodgirl skrev (2 minutter siden): Hvor mange mg bruker dere pr.dag? Jeg stĂ„r pĂ„ 25 mg for Ă„ fĂ„ sove om natta og roe ned tankekjĂžr, men dette er vell en utrolig liten dose?đ€ Selv bruker jeg 100mg fast og kan Ăžke til 200mg uten Ă„ konferere med legen. Har prĂžvd meg med mindre dose, men da er jeg lys vĂ„ken. Og Ăžker jeg til over 100mg, sĂ„ blir det vesentlig mer bivirkninger. SĂ„ sjeldent at jeg tar mer enn 100mg. 0 Siter
Toogoodgirl Skrevet 8. mars Forfatter Skrevet 8. mars emilie321 skrev (2 minutter siden): Selv bruker jeg 100mg fast og kan Ăžke til 200mg uten Ă„ konferere med legen. Har prĂžvd meg med mindre dose, men da er jeg lys vĂ„ken. Og Ăžker jeg til over 100mg, sĂ„ blir det vesentlig mer bivirkninger. SĂ„ sjeldent at jeg tar mer enn 100mg. Bruker du bare om kvelden?Legen sa jeg kunne ta pĂ„ dagtid om jeg trengte, men jeg blir jo sĂ„ trĂžttđŽ 0 Siter
emilie321 Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Toogoodgirl skrev (Akkurat nĂ„): Bruker du bare om kvelden?Legen sa jeg kunne ta pĂ„ dagtid om jeg trengte, men jeg blir jo sĂ„ trĂžttđŽ Vanligvis tar jeg den om kvelden, men det hender at jeg tar 25mg pĂ„ dagtid hvis jeg begynner Ă„ bli hypoman. Noen ganger 2 ganger pĂ„ dagtid. Da tar jeg fortsatt 100mg til kvelden. 0 Siter
Toogoodgirl Skrevet 8. mars Forfatter Skrevet 8. mars emilie321 skrev (1 minutt siden): Vanligvis tar jeg den om kvelden, men det hender at jeg tar 25mg pĂ„ dagtid hvis jeg begynner Ă„ bli hypoman. Noen ganger 2 ganger pĂ„ dagtid. Da tar jeg fortsatt 100mg til kvelden. Okei skjĂžnnerđ„°FĂžler du at du gĂ„r opp i vekt av den?Fikk beskjed at det kunne skje⊠0 Siter
Sokk Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Jeg tar det bare for Ä fÄ sove, men det som hindrer meg i Ä sove til vanlig er veldig ofte at det er altfor mange tanker i hodet og at jeg grubler altfor masse. Jeg startet med 25 mg og Þkte til 50 mg da jeg synes det ble litt for vanskelig Ä sovne et par dager pÄ rad.  SÄnn roughly ut fra sÄnn jeg fikk den presentert da jeg fikk den fÞrste gang (andre kan nok dette mer presist): 25-100 mg for tankekjÞr og sÞvn 300 mg for bipolar depresjon 600 mg for mani enda mer for psykose eller noe sÄnt. Poenget er i hvert fall at det er ulike doser for ulike formÄl. SÄ 25 mg er kanskje ikke sÄ liten dose for ditt formÄl  1 Siter
Vendi Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars (endret) Jeg har 50 mg som sÄkalt "eventuelt-medisin" pÄ dagtid, men prioriterer det for sÞvn om kvelden. Noen ganger tar jeg det pÄ dagtid i tillegg (gjerne i hÞyere doser) for Ä slappe av og sove nÄr jeg fÞler jeg trenger det. FÞler jeg noen ganger misbruker det. Endret 8. mars av Vendi 0 Siter
emilie321 Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Toogoodgirl skrev (Akkurat nĂ„): Okei skjĂžnnerđ„°FĂžler du at du gĂ„r opp i vekt av den?Fikk beskjed at det kunne skje⊠Ja, blir mer sulten av den. Desto stĂžrre dose, jo mer sulten. Samtidig sĂ„ mĂ„ jeg velge mellom pest og kolera... og da er det Ă„ bruke quetiapin i ikke for hĂžye doser det beste alternativet for meg 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars emilie321 skrev (31 minutter siden): Selv bruker jeg 100mg fast og kan Þke til 200mg uten Ä konferere med legen. Har prÞvd meg med mindre dose, men da er jeg lys vÄken. Og Þker jeg til over 100mg, sÄ blir det vesentlig mer bivirkninger. SÄ sjeldent at jeg tar mer enn 100mg. Er det depot du bruker? Anonymkode: e24f8...a0c 0 Siter
emilie321 Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det depot du bruker? Anonymkode: e24f8...a0c Nei 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars For meg ville det vÊrt en homeopatisk dose. Utviklet toleranse etter jeg hadde stÄtt pÄ den i en Ärrekke. Sto vel sammenlagt pÄ 300mg (depot rundt kl 18+vanlig litt fÞr sengetid).  0 Siter
Glitter Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars Brukte 200 mg da jeg brukte den. Sluttet pga bivirkning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.