GĂ„ til innhold

Til dere som bruker quetiapin💊

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

emilie321
Toogoodgirl skrev (2 minutter siden):

Hvor mange mg bruker dere pr.dag? Jeg stĂ„r pĂ„ 25 mg for Ă„ fĂ„ sove om natta og roe ned tankekjĂžr, men dette er vell en utrolig liten dose?đŸ€”

Selv bruker jeg 100mg fast og kan Þke til 200mg uten Ä konferere med legen.  Har prÞvd meg med mindre dose, men da er jeg lys vÄken.  Og Þker jeg til over 100mg, sÄ blir det vesentlig mer bivirkninger.  SÄ sjeldent at jeg tar mer enn 100mg.

Toogoodgirl
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Selv bruker jeg 100mg fast og kan Þke til 200mg uten Ä konferere med legen.  Har prÞvd meg med mindre dose, men da er jeg lys vÄken.  Og Þker jeg til over 100mg, sÄ blir det vesentlig mer bivirkninger.  SÄ sjeldent at jeg tar mer enn 100mg.

Bruker du bare om kvelden?Legen sa jeg kunne ta pĂ„ dagtid om jeg trengte, men jeg blir jo sĂ„ trĂžtt😮

emilie321
Toogoodgirl skrev (Akkurat nÄ):

Bruker du bare om kvelden?Legen sa jeg kunne ta pĂ„ dagtid om jeg trengte, men jeg blir jo sĂ„ trĂžtt😮

Vanligvis tar jeg den om kvelden, men det hender at jeg tar 25mg pÄ dagtid hvis jeg begynner Ä bli hypoman. Noen ganger 2 ganger pÄ dagtid.  Da tar jeg fortsatt 100mg til kvelden. 

Toogoodgirl
emilie321 skrev (1 minutt siden):

Vanligvis tar jeg den om kvelden, men det hender at jeg tar 25mg pÄ dagtid hvis jeg begynner Ä bli hypoman. Noen ganger 2 ganger pÄ dagtid.  Da tar jeg fortsatt 100mg til kvelden. 

Okei skjĂžnnerđŸ„°FĂžler du at du gĂ„r opp i vekt av den?Fikk beskjed at det kunne skje

Jeg tar det bare for Ä fÄ sove, men det som hindrer meg i Ä sove til vanlig er veldig ofte at det er altfor mange tanker i hodet og at jeg grubler altfor masse. Jeg startet med 25 mg og Þkte til 50 mg da jeg synes det ble litt for vanskelig Ä sovne et par dager pÄ rad. 

SÄnn roughly ut fra sÄnn jeg fikk den presentert da jeg fikk den fÞrste gang (andre kan nok dette mer presist):

25-100 mg for tankekjĂžr og sĂžvn

300 mg for bipolar depresjon

600 mg for mani

enda mer for psykose

eller noe sÄnt. 

Poenget er i hvert fall at det er ulike doser for ulike formÄl. SÄ 25 mg er kanskje ikke sÄ liten dose for ditt formÄl  

Annonse

Skrevet (endret)

Jeg har 50 mg som sÄkalt "eventuelt-medisin" pÄ dagtid, men prioriterer det for sÞvn om kvelden. Noen ganger tar jeg det pÄ dagtid i tillegg (gjerne i hÞyere doser) for Ä slappe av og sove nÄr jeg fÞler jeg trenger det. FÞler jeg noen ganger misbruker det. 

Endret av Vendi
emilie321
Toogoodgirl skrev (Akkurat nÄ):

Okei skjĂžnnerđŸ„°FĂžler du at du gĂ„r opp i vekt av den?Fikk beskjed at det kunne skje

Ja, blir mer sulten av den. Desto stÞrre dose, jo mer sulten.  Samtidig sÄ mÄ jeg velge mellom pest og kolera... og da er det Ä bruke quetiapin i ikke for hÞye doser det beste alternativet for meg

AnonymBruker
emilie321 skrev (31 minutter siden):

Er det depot du bruker? 

Anonymkode: e24f8...a0c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...