Gå til innhold

Tilbakevendende minner og flashbacks. Hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har begynt å få tilbake minner fra et seksuelt overgrep og sliter en del med det. Psykologen min mener at det skyldes at jeg er sliten, men jeg opplever flashbacks uten noen tydelig trigger, særlig under sex eller av spesifikke smaker. Noen ganger føles det som om jeg ser meg selv utenfra.

Det har også begynt å skje andre ting som jeg ikke har opplevd før, som at jeg skvetter unormalt mye i visse situasjoner. Psykologen min mener det ikke er nødvendig med videre utredning for PTSD akkurat nå, fordi vi først må få fjernet diagnosen lettere psykisk utviklingshemming. Dette er en diagnose både jeg og flere fagpersoner mener ikke passer, og den står i veien for at vi skal finne en tydelig retning i behandlingen. Planen er at jeg skal ta nye tester nå, men jeg ønsker å vente til jeg er mer oppegående. Akkurat nå føles det som om alt brenner rundt meg, og jeg er ikke klar for slike tester. Noen psykologer mener også at diagnosen slo ut fordi jeg ble utredet mens jeg slet med depresjon og mye angst, og siden jeg er i en lignende situasjon nå, vil jeg derfor vente med en ny utredning. Jeg selv mener det kanskej kunne hjulpet med traumebehandling. Jeg er ikke klar for å dra opp alt dette nå som andre ting stormer rundt meg. Jeg har nok med å overleve dagene akkurat nå

Burde jeg insistere på videre utredning for PTSD og fokusere på traumebehandling, eller kan dette virkelig bare skyldes at jeg er sliten?

Anonymkode: 2f066...84d

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...