Gå til innhold

Risperdal og dose.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Har prøvd å klare meg på 2 mg risperdal før og det gikk ikke så bra, burde jeg være fornøyd med 3 mg da? Eller burde jeg prøve på 2 mg igjen? 3 mg er vel en lav dose? Halverte jo fra 6 mg da. Vil gå på minst mulig av det. kommer til å ta det opp med psykiater da. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du bør være der du er jeg. Ikke tull mer med medisinene dine. Det har duborøvd, og det fungerer ikke.

Er kjipt å måtte bruke medisiner livet ut. Men du har faktisk en alvorlig psykisk lidelse. 

Anonymkode: 7d45d...81d

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker du bør være der du er jeg. Ikke tull mer med medisinene dine. Det har duborøvd, og det fungerer ikke.

Er kjipt å måtte bruke medisiner livet ut. Men du har faktisk en alvorlig psykisk lidelse. 

Ok. burde vel holde meg til der jeg er da. Noe medisin trenger jeg vel. 

stjernestøv
Skrevet

det er bare det at jeg kunne levd livet etter mine barn ble voksne, reist rundt og vært med venner. Gått på konserter og drukket meg passe full og hatt det gøy, det kan jeg ikke pga medisiner. Siden jeg begynte på risperdal i 2014 har livet mitt stått i ro, jeg vil ut å gå tur og spise sunt. er det den forbanna sykdommen som ødelegger for meg? jeg kan jo ikke ha et normalt liv, jeg vil gjerne det. Det er mange på min alder som går ut på byen og har det gøy, jeg har ikke vært full siden 2009. jeg tør jo ikke drikke, hvorfor er jeg så svak? Hvorfor sitter jeg bare i sofaen hele dagen? Jeg bare eksisterer, min mann og meg har ikke hatt sex på mange mange år så er ikke normal der heller. Lysten er ikke der. 

stjernestøv
Skrevet
  • Jeg er stort sett aldri i form og klarer ikke gjøre ting andre folk klarer. 
Skrevet

Skal du ha denne runden igjen? 

Som jeg skrev sist - jeg anbefaler deg om å lagre alle trådene du starter om det å slutte på medisiner, slik at du kan lese hvordan det gikk hver gang. 

For å få det bedre så er det ikke å slutte på medisiner som er løsningen. Det er å ta tak i de tingene du livet du kan ta tak i for å få det bedre. F.eks sunnere kosthold (som vil gi deg mer energi), være mer aktiv. I bittesmå, overkommelige steg.

Vi har hatt denne runden før. Vi skrev vel begge omtrent det samme da også. 

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Skal du ha denne runden igjen? 

Som jeg skrev sist - jeg anbefaler deg om å lagre alle trådene du starter om det å slutte på medisiner, slik at du kan lese hvordan det gikk hver gang. 

For å få det bedre så er det ikke å slutte på medisiner som er løsningen. Det er å ta tak i de tingene du livet du kan ta tak i for å få det bedre. F.eks sunnere kosthold (som vil gi deg mer energi), være mer aktiv. I bittesmå, overkommelige steg.

Vi har hatt denne runden før. Vi skrev vel begge omtrent det samme da også. 

Ok, er bare fortvilet. Er usikker på om det er medisinen eller sykdommen som gjør meg sånn, kan jo være risperdal og som gjør noe med meg. Har jo stort sett gått på dem siden 2014. xeplion men det er jo det samme. 

ser bare folk på min alder som lever livet og gleder seg over ting men jeg bare sitter her og det har jeg gjort i mange år, det er jo ikke normalt og livet går og jeg blir eldre. jeg gjør ikke mer jeg enn mine foreldre, sitter i stua. 

har tenkt å begynne å spise sunt i morgen og bevege meg ut på små turer, det er jo en begynnelse. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok, er bare fortvilet. Er usikker på om det er medisinen eller sykdommen som gjør meg sånn, kan jo være risperdal og som gjør noe med meg. Har jo stort sett gått på dem siden 2014. xeplion men det er jo det samme. 

ser bare folk på min alder som lever livet og gleder seg over ting men jeg bare sitter her og det har jeg gjort i mange år, det er jo ikke normalt og livet går og jeg blir eldre. jeg gjør ikke mer jeg enn mine foreldre, sitter i stua. 

har tenkt å begynne å spise sunt i morgen og bevege meg ut på små turer, det er jo en begynnelse. 

Det er en kjempegod begynnelse. Og riktig vei å gå for å få et bedre liv for deg selv. :) 

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det er en kjempegod begynnelse. Og riktig vei å gå for å få et bedre liv for deg selv. :) 

Ja men det er jo lite i forhold til hva andre gjør :) Før likte jeg å kle meg fint og pynte meg,jeg har ikke brydd meg på mange år. 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja men det er jo lite i forhold til hva andre gjør :) Før likte jeg å kle meg fint og pynte meg,jeg har ikke brydd meg på mange år. 

Jeg vet det er fristende, men det er sant klisjeen med at du ikke kan sammeligne deg med andre. Uansett hva du gjør vil det alltid være noen som har det bedre enn deg.

Når jeg går powerwalks så vil gamle damer med hvitt hår gå forbi meg. Jeg kan ikke måle meg meg normale folk når det kommer til min trening, kun med meg selv og egen utvikling. Jeg vil aldri bli i form på det nivå som veldig, veldig mange andre "normale" mennesker er. Men jeg kan bli i bedre form enn  hva jeg har vært tidligere. :) 

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det er fristende, men det er sant klisjeen med at du ikke kan sammeligne deg med andre. Uansett hva du gjør vil det alltid være noen som har det bedre enn deg.

Når jeg går powerwalks så vil gamle damer med hvitt hår gå forbi meg. Jeg kan ikke måle meg meg normale folk når det kommer til min trening, kun med meg selv og egen utvikling. Jeg vil aldri bli i form på det nivå som veldig, veldig mange andre "normale" mennesker er. Men jeg kan bli i bedre form enn  hva jeg har vært tidligere. :) 

Ja det er vel sant :) Kan bare sammenligne meg med meg selv men jeg er vel litt misunnelig på de som klarer mer. Det er ikke fint, det vet jeg. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja det er vel sant :) Kan bare sammenligne meg med meg selv men jeg er vel litt misunnelig på de som klarer mer. Det er ikke fint, det vet jeg. 

Det er helt naturlig. Jeg er også litt misunnelig på de som har en form jeg aldri kan oppnå. Men jeg fokuserer ikke på det, fordi det er ikke konstruktivt. Det drar meg bare ned. 

I stedet fokuserer jeg på å måle meg selv mot meg selv og feirer oppriktig de små fremskrittene som å klare en motbakke bedre enn jeg gjorde forrige gang.

Legge fokus på det du faktisk kan få til fremfor å hige etter du kanskje aldri vil oppnå tror jeg er viktig. I hvert fall for oss som har begresninger. :) 

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det er helt naturlig. Jeg er også litt misunnelig på de som har en form jeg aldri kan oppnå. Men jeg fokuserer ikke på det, fordi det er ikke konstruktivt. Det drar meg bare ned. 

I stedet fokuserer jeg på å måle meg selv mot meg selv og feirer oppriktig de små fremskrittene som å klare en motbakke bedre enn jeg gjorde forrige gang.

Legge fokus på det du faktisk kan få til fremfor å hige etter du kanskje aldri vil oppnå tror jeg er viktig. I hvert fall for oss som har begresninger. :) 

Ja det er kanskje naturlig. jeg skal prøve å gå lengre og lengre turer, kroppen har godt av det. Vi er laget for å bevege oss. 

Ja det er de begrensningene, de er for mange. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

det er bare det at jeg kunne levd livet etter mine barn ble voksne, reist rundt og vært med venner. Gått på konserter og drukket meg passe full og hatt det gøy, det kan jeg ikke pga medisiner. Siden jeg begynte på risperdal i 2014 har livet mitt stått i ro, jeg vil ut å gå tur og spise sunt. er det den forbanna sykdommen som ødelegger for meg? jeg kan jo ikke ha et normalt liv, jeg vil gjerne det. Det er mange på min alder som går ut på byen og har det gøy, jeg har ikke vært full siden 2009. jeg tør jo ikke drikke, hvorfor er jeg så svak? Hvorfor sitter jeg bare i sofaen hele dagen? Jeg bare eksisterer, min mann og meg har ikke hatt sex på mange mange år så er ikke normal der heller. Lysten er ikke der. 

Det er ikke risperdalen som ødelegger for det. Den er heller med på å gi deg muligheten til det.

Men du må selv hoppe ut av sofaen.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Å kutte ned på medisin hjelper vel ikke mot negative symptomer? Snarere tvert i mot.

nachnoo
Skrevet

Hvis det ikke er nok med 2mg, må det være riktig å øke til 3 mg.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke risperdalen som ødelegger for det. Den er heller med på å gi deg muligheten til det.

Men du må selv hoppe ut av sofaen.

Ja jeg må komme meg ut av sofaen. 

stjernestøv
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (7 timer siden):

Å kutte ned på medisin hjelper vel ikke mot negative symptomer? Snarere tvert i mot.

Ok, bare tenkte det kunne være det. 

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (7 timer siden):

Hvis det ikke er nok med 2mg, må det være riktig å øke til 3 mg.

Ok. Får stå på 3 mg da. 

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, stjernestøv said:

det er bare det at jeg kunne levd livet etter mine barn ble voksne, reist rundt og vært med venner. Gått på konserter og drukket meg passe full og hatt det gøy, det kan jeg ikke pga medisiner. Siden jeg begynte på risperdal i 2014 har livet mitt stått i ro, jeg vil ut å gå tur og spise sunt. er det den forbanna sykdommen som ødelegger for meg? jeg kan jo ikke ha et normalt liv, jeg vil gjerne det. Det er mange på min alder som går ut på byen og har det gøy, jeg har ikke vært full siden 2009. jeg tør jo ikke drikke

Hvorfor er der så gjevt å drikke seg full?

Anonymkode: f0728...2d9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...