AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Har du vært åpen om det? Jeg opplevde at kollegaer spurte om hvorfor jeg hadde vært sykemeldt. Jeg ville ikke si at jeg har sterk OCD. Var redd for at det vil oppleves negativt . Anonymkode: f057a...de7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Alltid vært åpen. Men aldri opplevd noen spørre om hvorfor man er sykemeldt. Anonymkode: c4d63...7fc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alltid vært åpen. Men aldri opplevd noen spørre om hvorfor man er sykemeldt. Anonymkode: c4d63...7fc De som spurte er kollegaer som jeg prater mye med om alt mulig. Men jeg klarte ikke å si diagnosen fordi da risikerer jeg å få enda verre OCD av å bare si det. Da blir jeg så fokusert på den. Anonymkode: f057a...de7 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du vært åpen om det? Jeg opplevde at kollegaer spurte om hvorfor jeg hadde vært sykemeldt. Jeg ville ikke si at jeg har sterk OCD. Var redd for at det vil oppleves negativt . Anonymkode: f057a...de7 Bare si at det er en prviatsak, si det på en vennlig måte og snakk så om noe annet. Kunne ikke falle meg inn å spørre hvorfor en kollega er sykemeldt! 0 Siter
Babette Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Jeg er enig med Lillemus. I løpet av mine "hundre" år i arbeidslivet har jeg aldri opplevd at noen har spurt kolleger hvorfor de har vært sykmeldt. Det er fullt og helt en privatsak, uavhengig av om årsaken til fraværet er fysisk eller psykisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.