Gå til innhold

Hvordan godta at man trenger medisiner resten av livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sluttet på alle medisiner for 2 år siden fordi jeg ville se hvordan jeg klarte meg uten og planen var å klare meg uten hvis jeg klarte det og hvis ikke så skulle jeg (endelig) innse at jeg trengte medisiner resten av livet og da skulle det ikke være mer om og men og tanker om å slutte igjen. 

Det viste seg ganske fort at jeg klarer meg dårlig uten medisiner og jeg begynte da på igjen og det har gått greit, men nå i det siste så har jeg fått tanker om å kanskje slutte igjen... Det er jo litt kjipt å være så ambivalent... Så lurer derfor på dere andre hvordan godtok du at du  trenger medisiner resten av livet? 

Anonymkode: c1254...61f

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Har ikke godtatt det ennå. Tenker stadig på å slutte. Men har ikke prøvd å bare kutte ut alt ennå. Prøver å kjempe imot presset om å slutte. 

Har du brukt medisiner lenge? Bra du ikke har sluttet enda da.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du brukt medisiner lenge? Bra du ikke har sluttet enda da.

Ja, Litium har jeg brukt noen år. Leponex i snart ett år. Prøvde å slutte, men legen avbrøt forsøket da jeg ble verre. 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja, Litium har jeg brukt noen år. Leponex i snart ett år. Prøvde å slutte, men legen avbrøt forsøket da jeg ble verre. 

Aha ja. Skulle tro det var enkelt/enklere å godta at man trenger medisiner når man blir dårligere av å slutte, men dessverre så synes jeg egentlig at det fortsatt er like vanskelig...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aha ja. Skulle tro det var enkelt/enklere å godta at man trenger medisiner når man blir dårligere av å slutte, men dessverre så synes jeg egentlig at det fortsatt er like vanskelig...

Ja. Synes det er vanskelig likevel. Derfor vil jeg ha en medisin som kommer som injeksjon. 

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja. Synes det er vanskelig likevel. Derfor vil jeg ha en medisin som kommer som injeksjon. 

Ja, det er nok veldig lurt. Da tenker man ikke på det hver dag man må ta neste dose. Men jeg bruker også en del medisiner som ikke kommer i injeksjon, som f.eks litium. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er nok veldig lurt. Da tenker man ikke på det hver dag man må ta neste dose. Men jeg bruker også en del medisiner som ikke kommer i injeksjon, som f.eks litium. 

Ja er vanskelig med Litium sånn sett. 

AnonymBruker
Glitter skrev (13 minutter siden):

Ja er vanskelig med Litium sånn sett. 

Ja, hadde vært supert om den fantes i injeksjon den også. Men det er vel  bare sånn at ikke alle medisiner kan lages om til det.

Annonse

Først må alt være utprøvd, og jeg ikke klarer å holde meg stabil.

Nå må jeg nok alltid ta noen medisiner. De jeg selv føler virker er jo lett å ta. De derimot jeg ikke har merket effekt på prøver jeg meg uten etter livsstilen ble helt forandret når jeg ble ufør.

Efexor for den daglige angsten, sobril for å roe ned kroppen når den er for urolig. 

Livet leves uten press, stress og for mye sosialt. 

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Vet ikke om livet er bedre på med medisiner jeg, er ambivalent. 

Nå leser jeg hva du skriver og hat skrevet når du reduserer medisiner

Du har det jo ikke godt når du reduserer. Er jo derfor du begynner på igjen.

Tror jeg ikke hadde vært ambivalent når bevisene for at medisin virker er så store som hos deg.

stjernestøv
Adeie skrev (1 minutt siden):

Nå leser jeg hva du skriver og hat skrevet når du reduserer medisiner

Du har det jo ikke godt når du reduserer. Er jo derfor du begynner på igjen.

Tror jeg ikke hadde vært ambivalent når bevisene for at medisin virker er så store som hos deg.

Ok. Men hva med livet jeg lever nå? Jeg forstår det bare ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...