Gå til innhold

Hva skjer om man som pasient bare går midt i timen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (15 minutter siden):

Tror du forventer litt mye om hva de skal tenke/gjøre. 

Hvordan det?

Anonymkode: 1314f...1cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan det?

At de skal løpe etter deg, ringe deg etc når du selv velger å forlate timen. Da tenker jeg at du tar kontakt selv når du klarer det. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (31 minutter siden):

At de skal løpe etter deg, ringe deg etc når du selv velger å forlate timen. Da tenker jeg at du tar kontakt selv når du klarer det. 

Jeg skjønner. Tenkte bare det var naturlig at behandler skulle bli bekymret hvis man går gråtende fra timen? Og dermed forsøke få tak i meg? Men om det ikke er sånn det fungerer så er det helt ok. Jeg spurte jo bare for å lære og det har jeg vel gjort.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg skjønner. Tenkte bare det var naturlig at behandler skulle bli bekymret hvis man går gråtende fra timen? Og dermed forsøke få tak i meg? Men om det ikke er sånn det fungerer så er det helt ok. Jeg spurte jo bare for å lære og det har jeg vel gjort.

Da høres det mer ut som om du går for å fiske etter oppmerksomhet og sympati.

Du bør være ærlig med behandler og si at du kan reagere med å gå når det blir for mye. Så vet behandler om det og dere kan prate om hvordan dere bør gå frem hvis det skjer.

Anonymkode: 5f22f...d17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da høres det mer ut som om du går for å fiske etter oppmerksomhet og sympati.

Du bør være ærlig med behandler og si at du kan reagere med å gå når det blir for mye. Så vet behandler om det og dere kan prate om hvordan dere bør gå frem hvis det skjer.

Anonymkode: 5f22f...d17

Grunnen til at jeg går er fordi det er slik jeg takler vanskeligheter best, ikke fordi jeg fisker etter oppmerksomhet eller sympati. Og det er ikke slik at jeg ønsker at behandler skal komme etter meg eller sende en tekstmelding eller ringe. Jeg bare tenkte i en tenkt situasjon der en venninne hadde gått fra samtalen gråtende så hadde jeg forsøkt gå etter henne og i det minste sendt en tekstmelding for å høre hvordan det gikk, så dermed tenkte jeg behandler hadde villet gjøre det samme. Men mulig det ikke helt kan sammenlignes? Siden folk her sier at det ikke hadde skjedd noe?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Grunnen til at jeg går er fordi det er slik jeg takler vanskeligheter best, ikke fordi jeg fisker etter oppmerksomhet eller sympati. Og det er ikke slik at jeg ønsker at behandler skal komme etter meg eller sende en tekstmelding eller ringe. Jeg bare tenkte i en tenkt situasjon der en venninne hadde gått fra samtalen gråtende så hadde jeg forsøkt gå etter henne og i det minste sendt en tekstmelding for å høre hvordan det gikk, så dermed tenkte jeg behandler hadde villet gjøre det samme. Men mulig det ikke helt kan sammenlignes? Siden folk her sier at det ikke hadde skjedd noe?

Altså, jeg har hatt vanskelige timer hvor jeg har rømt. Ikke verken gjennomtenkt eller klokt, men en reaksjon i panikk. Har aldri opplevd at ikke behandler har tatt kontakt. Og det er jeg takknemlig for, det var med på å reparere relasjonen til andre mennesker. 

Anonymkode: 698a7...2f1

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 18.34):

Jeg er litt redd for at ting skal bli for vanskelig for meg i timen og min første reaksjon og det som hjelper er å komme meg vekk. Men lurer på hva som normalt sett skjer om en pasient bare går midt i timen? 

Jeg har ved et par anledninger hatt denne reaksjonen. Det er noen år siden nå. Den ene gangen fikk jeg bare uhindret lov til å stikke, og jeg ble ikke ringt etter e.l. det jeg vet - jeg slo av telefonen... For meg føltes det som en lettelse. Neste time var fast oppsatt - jeg har en fast tid i uken.

En annen gang ble jeg overtalt til å fortsette terapien på tross av ønsket om å stikke av.

Nå etter dette, klarer jeg å si at "nå fikk jeg en sterk trang til å komme meg ut av dette rommet". Vi kan sammen se på hva som ligger bak den følelsen. Det er mer hensiktsmessig enn å spontant reagere på en flukt-respons i hjernen når noe blir for vanskelig.

Du går trolig til terapeuten for å håndtere følelser/tanker på en bedre måte. Da må terapeuten få denne informasjonen for å kunne hjelpe deg.

Skrevet

Det som ville skjedd her, er at pasienten samme dag hadde fått en sms om tidspunkt for neste time.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...