Gå til innhold

Slutte med medisiner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange som vil slutte på medisinene sine? (og som også noen ganger gjør det) Hva er det som gjør det? 

Anonymkode: 915be...5a1

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Veldig få dropper b preparater.

ap og ad gir ikke rus 

derfor

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke selv slutte, men jeg antar bivirkninger?

Anonymkode: b8a77...ead

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det bare kjipt å måtte ta mange tabletter hver dag flere ganger daglig selv om jeg ikke har bivirkninger. Sikkert ikke så lett å forstå, men det er min grunn i alle fall.

Anonymkode: b3df7...6af

AnonymBruker
Skrevet

Bivirkninger og et ønske om medisinfri kropp!

Anonymkode: c592d...735

Skrevet

30 kg pluss er en grunn

ekstremt tørste en annen

Tullemusa
Skrevet

Da jeg var yngre og gikk på ad og adhd medisiner var det et mål for meg å bli frisk og fri for medisiner. Jeg så ikke den at det var medisinene som skulle hjelpe meg med å holde meg frisk. Jeg følte meg sterk å fri å tenkte at jeg hadde vunnet over sykdommen.

Det varte noen år så var jeg der igjen. Jeg var psyk å trengte behandling, hjelp og medisiner. Nå tenker jeg at de hjelper meg slik at jeg har et godt liv selv om jeg sikkert må bruke medisiner resten av livet.

Stikkelsbær
Skrevet

Man føler seg vel frisk, og mener at medisiner ikke er nødvendig lenger. Mangler altså forståelse for at det er medisinen som gjør at en føler seg frisk.

Skrevet

Jeg vil det pga jeg blir så sulten av den. Men jeg ønsker å finne et alternativ. Ikke å slutte helt. Kan få trang til å slutte på alt, men det er bare destruktivt og noe jeg prøver å motstå. 

Skrevet (endret)

Det er flere grunner, og noen har jeg til felles med andre her. Disse er de viktigste:

Ved tilbakefall, eller symptomer: Medisinene funker ikke, så kan like godt bare slutte. 

Ved symptomfrihet: Jeg trenger ikke medisiner. Jeg klarer meg jo uten. 

Bivirkninger: Sterk vektøkning av Zyprexa 

Fornektelse av sykdom: Jeg har ingen sykdom, så hvorfor skal jeg ta medisiner? Gidder ikke å ta medisiner mot noe jeg ikke har.

Kjedelig å ta medisiner: Orker ikke det styret. (Denne grunnen er den mest umodne. De andre er mest villfarelse). 

Endret av Vendi
Skrevet

Fordi de ikke har virket. Vanskelig å finne motivasjon til å ta medisiner som de øker og øker, men enda ikke virker.

Gå på doble av anbefalte doser for min sykdom. Det gjør faktisk noe med psyken det også. 

Hadde medisinen fungert og jeg kunne stå I jobb så hadde jeg jo tatt de.

stjernestøv
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (13 timer siden):

ap og ad gir ikke rus 

derfor

jeg vil slutte på vival og det gir meg ingen rus men klarer ikke. 

stjernestøv
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (16 timer siden):

ap og ad gir ikke rus 

derfor

Ap tar vekk psykotiske ting og det er en rus på en måte, den forandrer meg totalt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...