Gå til innhold

Tror jeg har blitt litt avhengig av terapi og gruer meg til å slutte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har blitt litt avhengig av terapi for hver uke er det å komme på kontoret til behandler det jeg ser aller mest frem til. Det er tenkt at vi skal avslutte om en 2 måneders tid og jeg gruer meg noe sykt til det. Hva kan man gjøre for å takle det best mulig?

Anonymkode: 6a8e3...d52

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften er nok misvisende, for jeg tror faktisk jeg har blitt avhengig, ikke bare litt.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Dette er nok ganske vanlig. Det går over. 

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Dette er nok ganske vanlig. Det går over. 

Fint å vite at det er vanlig, men hvor lenge tar det normalt før det går over da?

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fint å vite at det er vanlig, men hvor lenge tar det normalt før det går over da?

Vet bare at det tok noen uker for meg

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Vet bare at det tok noen uker for meg

Okei, takk for svar. Jeg håper det kan bli slik for meg og, selv om jeg ser for meg at det sikkert kunne tatt måneder. Gikk du lenge i terapi?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror jeg har blitt litt avhengig av terapi for hver uke er det å komme på kontoret til behandler det jeg ser aller mest frem til. Det er tenkt at vi skal avslutte om en 2 måneders tid og jeg gruer meg noe sykt til det. Hva kan man gjøre for å takle det best mulig?

Da burde du kanskje få noe annet innhold i hverdagene. Går du aldri ut av døra å gjør noe eller møter noen andre mennesker sånn ellers? 

Anonymkode: 187fc...951

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Da burde du kanskje få noe annet innhold i hverdagene. Går du aldri ut av døra å gjør noe eller møter noen andre mennesker sånn ellers? 

Anonymkode: 187fc...951

Joda, jeg har både Fontenehuset og jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sørget lenge over behandleren min som jeg hadde i 3,5 år. Hun betydde så mye for meg. 4,5 år siden vi avsluttet, savnet henne sikkert i 3 år. Takknemlig for den hun var for meg. 

Anonymkode: ef69b...cce

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Okei, takk for svar. Jeg håper det kan bli slik for meg og, selv om jeg ser for meg at det sikkert kunne tatt måneder. Gikk du lenge i terapi?

Nevnte gang var bare ett halvår. Jeg har gått flere ganger, men kun reagert slik du beskriver 1 eller 2 ganger.
Det var også en gang jeg gikk 4-5 år og da var jeg lei og oppsatt på å slutte. 

AnonymBruker
Skrevet

Føler du at fu ikke er ferdig behandlet? Har det sånn du beskriver når jeg er syk. I friske perioder ikke. 

Anonymkode: 9baef...0ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenker du at du ser frem til det fordi du er syk og trenger hjelpen?

Anonymkode: e7b8f...eae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Føler du at fu ikke er ferdig behandlet? Har det sånn du beskriver når jeg er syk. I friske perioder ikke. 

Anonymkode: 9baef...0ed

Jeg tror egentlig at jeg er så og si ferdigbehandlet, tror i alle fall at det ikke er så mye mer en behandler kan hjelpe meg med. Men jeg liker å ha noen å snakke med, altså en person man kan snakke om alt med for jeg har ingen venner i livet mitt som jeg kan snakke med eller familie.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tenker du at du ser frem til det fordi du er syk og trenger hjelpen?

Jeg trenger hjelp ja men samtidig så tror jeg ikke jeg kan bli så mye bedre enn jeg er nå, om det gir mening?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg trenger hjelp ja men samtidig så tror jeg ikke jeg kan bli så mye bedre enn jeg er nå, om det gir mening?

Det gir mening. Kan jeg spørre hva du har blitt behandlet for?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vil du søke miljøtjenesten om samtaler?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gir mening. Kan jeg spørre hva du har blitt behandlet for?

Jeg har blitt behandlet primært for depresjon også litt annet smårusk.

Vil du søke miljøtjenesten om samtaler?

Jeg har allerede ett team i kommunen jeg følges opp av så blir nok å fortsette med dem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har blitt behandlet primært for depresjon også litt annet smårusk.

Jeg har allerede ett team i kommunen jeg følges opp av så blir nok å fortsette med dem.

Vil du si noe om hva du har lært mtp depresjonsmestring? Jeg har også blitt behandlet for depresjon. Jeg har lært at man må være aktiv og sosial for å få det bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Vil du si noe om hva du har lært mtp depresjonsmestring? Jeg har også blitt behandlet for depresjon. Jeg har lært at man må være aktiv og sosial for å få det bedre.

Ja, så og si det samme her. Ikke gi etter for depresjonen (og bli liggende i sengen eller unngå gjøre ting f.eks), men fortsette være aktiv og gå turer, jobbe, møte familie og forsøke fortsette gjøre ting man likte før. Også forsøke komme seg ut en tur i dagslys.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...