Gå til innhold

Vektøkning av medisiner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det i oppstarten vektøkningen skjer hos dem som får vektøkning som bivirkning, eller kan det skje på alle tidspunkt i medisinforløpet? Da mener jeg først og fremst økt sult. 

Anonymkode: 8aebc...15d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ulvehunger av zyprexa og da var det jo det at jeg spiste mer som gjorde at jeg la på meg. La på meg så og si hver dag i hele perioden jeg brukte medisinen og endte opp med å gå opp 40 kg (som nesten doblet kroppsvekten min). Andre medisiner vet jeg ikke hvordan funker.

Anonymkode: 79222...cc9

AnonymBruker
Skrevet

Kom med en gang sulten, men man legger jo ikke på seg hvis man ikke spiser mer. Tok 3 mnd og vips 30kg opp.... klarte rett og slett ikke styre meg selv.

Anonymkode: d0d9c...c0c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare i oppstarten, men under hele medisineringsperioden. 

Anonymkode: 113f1...0e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke bare i oppstarten, men under hele medisineringsperioden. 

Anonymkode: 113f1...0e4

Så du mener "ulvehunger" kan oppstå hvor som og når som helst i medisineringsperioden? 

Skrevet

Det kommer an på hvorfor. Er kjent at noen AP og AD øker sultfølelse veldig, men kommer jo an på hvordan man håndterer den, men det er vanskelig å stå imot kroppens signaler, så mange går vel masse opp i vekt over tid. 

På AD har jeg gått både opp og ned i vekt, men tror det ikke er direkte medisinen som er årsak. Jeg kan få svingninger i humør som gjør meg mer ukritisk og mindre selvdisiplinert rundt hva jeg putter I meg. Men kan også bli veldig opphengt i trening og kosthold og slik gjøre det til et prosjekt å spise lite eller veldig riktig og få oppheng i det, så det kan gå alle veier. Opplever ikke økt sultfølelse på AD per se, men det har nok en mer indirekte virkning pga hvordan det bidrar til endring i humør. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så du mener "ulvehunger" kan oppstå hvor som og når som helst i medisineringsperioden? 

Nei, ikke oppstå, men vedvare.

Anonymkode: d0d9c...c0c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...