Gå til innhold

Vanlig å bli anmeldt for ordensforstyrrelse ved selvmordsforsøk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å bli anmeldt av politiet for ordensforstyrrelse ved selvmordsforsøk? Fikk opp ei på sosiale medier som hadde opplevd det... Er vel ikke lov å nevne selvmordsmetode her inne men dere kan sikkert tenke dere hva hun var på vei til å gjøre.

Anonymkode: 0f545...e14

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man faktisk forsøker så blir man neppe det, men hvis man bare står der og skaper masse styr og kaos så forstår jeg at man kan bli anmeldt. 

Anonymkode: 382e7...a5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis man faktisk forsøker så blir man neppe det, men hvis man bare står der og skaper masse styr og kaos så forstår jeg at man kan bli anmeldt. 

Anonymkode: 382e7...a5e

Det må være fælt å oppleve da...

Anonymkode: 0f545...e14

Skrevet

Det er ikke vanlig. Men noen skal jo absolutt lage dramatikk og utføre sine «selvmordsforsøk» i all offentlighet. De bør anmeldes. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (57 minutter siden):

Det er ikke vanlig. Men noen skal jo absolutt lage dramatikk og utføre sine «selvmordsforsøk» i all offentlighet. De bør anmeldes. 

Hvilken diagnosegruppe er det mest som gjør dette? 

Anonymkode: 91d55...fad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvilken diagnosegruppe er det mest som gjør dette? 

Ka du trur?

Anonymkode: c996a...8dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ka du trur?

Vet godt hva jeg trur.......

hattifnattus
Skrevet

Om det er sånn at de potensielt skaper farlige situasjoner for andre slik som f.eks bilister så syns jeg det er helt på sin plass at det anmeldes.

AnonymBruker
Skrevet

Såg videoen av denne jenta på TikTok. Hun ringte politiet før hun hadde tenkt å gjøre det. De mente hun skulle ringe 113 i stedet. Anmeldt for ordensforstyrrelse ja. Helt utrolig at ei jente som sliter og ønsker å ta sitt eget liv skal bli anmeldt for å være til bry. Galskap 

Anonymkode: 37890...369

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vet godt hva jeg trur.......

Jeg tror det nok det samme som deg. Men blir bare dårlig stemning om vi skriver det. Men vi som vet, vi vet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Såg videoen av denne jenta på TikTok. Hun ringte politiet før hun hadde tenkt å gjøre det. De mente hun skulle ringe 113 i stedet. Anmeldt for ordensforstyrrelse ja. Helt utrolig at ei jente som sliter og ønsker å ta sitt eget liv skal bli anmeldt for å være til bry. Galskap 

Hvorfor ligger et selvmordsforsøk på TikTok? 

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (15 minutter siden):

Jeg tror det ligger endel slikt innhold på Internett dessverre.

Anonymkode: 9b8c8...fd6

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (47 minutter siden):

Det skal vanligvis fjernes raskt, men om ingen har rapportert det så går det ofte umerket hen.

Og om det bare er en gjenfortelling og ikke viser selve selvmordsforsøket så gidder de som regel ikke å fjerne det så lenge du ikke sier det ordrett, men heller bruker ord som " unaliving " " sewerslide" osv.

Anonymkode: 1bc82...b29

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror det nok det samme som deg. Men blir bare dårlig stemning om vi skriver det. Men vi som vet, vi vet.

Jepp...

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (4 timer siden):

Det er bare ei jente som sitter i sofaen å forteller historien sin. Ingen video av selve hendelsen. Fokuset på det hun forteller er at hun er anmeldt grunnet hendelsen. 
Når folk er så langt nede trenger de omsorg og hjelp, ikke bli anmeldt. Det er jo å dytte folk utfor stupet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er bare ei jente som sitter i sofaen å forteller historien sin. Ingen video av selve hendelsen. Fokuset på det hun forteller er at hun er anmeldt grunnet hendelsen. 
Når folk er så langt nede trenger de omsorg og hjelp, ikke bli anmeldt. Det er jo å dytte folk utfor stupet. 

Man kan ikke få fritt leide til å gjøre hva man vil og bryte loven selv om man er langt nede.

Det er ingenting i veien for at man også kan få hjelp selv om man blir anmeldt.

Anonymkode: 51549...241

AnonymBruker
Skrevet

Jenta har jo blitt banket opp, har store blåveiser i ansiktet. Er noen helt andre enn henne som skulle vært anmeldt. 

Anonymkode: ddd0f...c2c

Skrevet

Dette er ikke et selvmordsforsøk. Det er en utagering og en ordensforstyrrelse. 

Trinity80
Skrevet

Bare fordi man er psykisk psyk så betyr ikke det at man får frikort fra absolutt alle samfunnets regler og lovverk. Jeg stiller ett spørsmål ved å utagere på denne måten dersom målet faktisk er å ta livet sitt.

Det er også noe med å beskytte samfunnets borgere, på lik linje med den psyke. Har vært borti flere tilfeller der psykisk psyke utsetter andre for mildt sagt ubehagelighet og fare. Og i tillegg så nektet de å bli medisinert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...