Gå til innhold

Hvor mye vet du om din behandler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mye vet du om din behandler?

Forrige behandler visste jeg ganske mye om, som hvor i byen hun bodde, viste bilde av familien sin, hva hun likte å gjøre på fritiden, hva hun jobbet med før og hva mannen hennes jobbet med også litt om øvrig familie som besteforeldre og søsken, at hun hadde slitt med depresjon selv osv. Nåværende behandler vet jeg bare hva heter, absolutt ingenting personlig i det hele tatt.

Anonymkode: 418f8...d6b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490789-hvor-mye-vet-du-om-din-behandler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321

Min siste behandler vet jeg dessverre alt for mye om. Ikke bare om han, men også om familien hans og hans eks. Det ble altfor uprofesjonelt.  Satt mer pris på en psykiater jeg hadde tidligere, det var tryggere å gå til han.  Der visste jeg bittelitt, men han var både flink og sympatisk.  Det var nok han jeg fikk best hjelp av.

Jeg vet ingenting om privatlivet hennes. Jeg vet ca alder (men jeg kan nok google meg frem til nøyaktig alder), litt om hva hun jobber med også vet jeg at hun har bedre klesstil enn den forrige psykologen jeg gikk til. Jeg har bare hatt et par timer med henne. 

Jeg vil gjerne «bli kjent med» behandler, forstå hvordan de er i møte med meg, hva jeg kan forvente. Jeg vil oppleve at de er et menneske, og menneskelige, men ikke at de faktisk lever i den samme verdenen som meg utenfor terapirommet. Det vil jeg helst ikke tenke på, det er for skummelt.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Veldig mange tråder om behandler her nå? 

Anonymkode: 8ec48...7ed

Du er på psykiatriforumet. 

AnonymBruker
Sokk skrev (17 minutter siden):

Jeg vet ingenting om privatlivet hennes. Jeg vet ca alder (men jeg kan nok google meg frem til nøyaktig alder), litt om hva hun jobber med også vet jeg at hun har bedre klesstil enn den forrige psykologen jeg gikk til. Jeg har bare hatt et par timer med henne. 

Jeg vil gjerne «bli kjent med» behandler, forstå hvordan de er i møte med meg, hva jeg kan forvente. Jeg vil oppleve at de er et menneske, og menneskelige, men ikke at de faktisk lever i den samme verdenen som meg utenfor terapirommet. Det vil jeg helst ikke tenke på, det er for skummelt.

Du er på psykiatriforumet. 

Hva mener du med "for skummelt"?

Anonymkode: 334d4...471

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig mange tråder om behandler her nå? 

Anonymkode: 8ec48...7ed

Alltid. 

Jeg vet ikke mye om behandlere jeg har eller har hatt. Er generelt interessert i alle mennesker, men ønsker ikke å stille spørsmål av hensyn til å ikke tråkke over behandlers grenser. Vet at nåværende har barn fordi hun har sagt det selv. Synes det var fint av henne å fortelle det. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...