Gå til innhold

Krig og fritak for militærtjeneste grunnet psykisk sykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må de som har psykisk sykdom og som tar medisiner være soldater under krig? Kan jo ikke bare begynne å krige og slutte brått på medisinene, hadde blitt syk.

Husker også at jeg fikk et brev fra forsvaret om at jeg var fritatt for førstegangstjeneste og også militærtjeneste muligens? Flere som har fått et slikt brev? Hva menes i praksis med det? At man bare slipper førstegangstjeneste eller å være soldat under krig også?

Anonymkode: aa5f7...c28

Skrevet

Det er i praksis ingen som må i militæret nå lenger her i Norge, i alle fall ikke slik situasjonen er i dag. Vi kan ikke si sikkert hvordan ting må endres over tid mtp det politiske klimaet nå om dagen, men per nå bør det ikke være et tema. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

De sender ikke en med psykoselidelse i krig nei. Eller i førstegangstjeneste. Selv ble jeg ansett som tjeneste udyktig.

stjernestøv
Skrevet

Tror man må være motivert for det og ville det virkelig, vanskelig å komme inn har jeg hørt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Husker også at jeg fikk et brev fra forsvaret om at jeg var fritatt for førstegangstjeneste og også militærtjeneste muligens? Flere som har fått et slikt brev? Hva menes i praksis med det? At man bare slipper førstegangstjeneste eller å være soldat under krig også?

De som er fritatt for verneplikt av helsemessige årsaker, blir ikke innkalt som soldater i en eventuell krig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...