Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stått på Wellbutrin depot 150 mg i 11 dager nå. Jeg har utelukkende positive opplevelser med medisinen, med unntak av at jeg sovner senere og våkner svært tidlig. Dette er et stort problem for meg, da jeg føler meg utslitt og dårlig på grunn av denne søvnmangelen og opplever at den økte energien, motivasjonen og gleden Wellbutrin gir, blir litt redusert av den pågående søvnmangelen. Jeg har fått uskrevet diverse legemidler til å sove på (Melatonin, Atarax og Imovane), og forsøkt meg frem. Selv om et par av dem letter innsovning, er det ingen som har effekt på tidlig oppvåkning. Dessuten ønsker jeg ikke ikke å gå på vanedannende medikamenter. I felleskatalogen står det at søvnvanskene oftest er forbigående. Jeg lurer derfor på om det er noen her inne som bruker/har brukt Wellbutrin og som kan dele sine erfaringer med tanke på søvn? Ble det bedre etter hvert? Og hvor lang tid tok det før du sov normalt igjen? Kunne du gå på Wellbutrin uten å være avhengig av medikamenter for å sove?

Håper å høre fra noen med erfaring 🙂

Skrevet

Hei!

Hvis du sliter med tidlig oppvåkning, ville jeg vurdert en tilleggsmedisin med lang halveringstid som hjelper for søvn. Antidepressivet Tolvon er supert her, fås i små doser og virker lenge. En liten dose av det i tillegg tror jeg vil gjøre underverker.

I tillegg: Håper du tar Wellbutrin på morgenen?

Skrevet

Takk for svar, da skal jeg diskutere dette med legen. Ja, jeg tar den rundt 07:00. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...