Kissie Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Jeg har stått på Wellbutrin depot 150 mg i 11 dager nå. Jeg har utelukkende positive opplevelser med medisinen, med unntak av at jeg sovner senere og våkner svært tidlig. Dette er et stort problem for meg, da jeg føler meg utslitt og dårlig på grunn av denne søvnmangelen og opplever at den økte energien, motivasjonen og gleden Wellbutrin gir, blir litt redusert av den pågående søvnmangelen. Jeg har fått uskrevet diverse legemidler til å sove på (Melatonin, Atarax og Imovane), og forsøkt meg frem. Selv om et par av dem letter innsovning, er det ingen som har effekt på tidlig oppvåkning. Dessuten ønsker jeg ikke ikke å gå på vanedannende medikamenter. I felleskatalogen står det at søvnvanskene oftest er forbigående. Jeg lurer derfor på om det er noen her inne som bruker/har brukt Wellbutrin og som kan dele sine erfaringer med tanke på søvn? Ble det bedre etter hvert? Og hvor lang tid tok det før du sov normalt igjen? Kunne du gå på Wellbutrin uten å være avhengig av medikamenter for å sove? Håper å høre fra noen med erfaring 🙂 0 Siter
ISW Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Hei! Hvis du sliter med tidlig oppvåkning, ville jeg vurdert en tilleggsmedisin med lang halveringstid som hjelper for søvn. Antidepressivet Tolvon er supert her, fås i små doser og virker lenge. En liten dose av det i tillegg tror jeg vil gjøre underverker. I tillegg: Håper du tar Wellbutrin på morgenen? 1 Siter
Kissie Skrevet 13. mars Forfatter Skrevet 13. mars Takk for svar, da skal jeg diskutere dette med legen. Ja, jeg tar den rundt 07:00. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.