Gå til innhold

Uvel av Imovane?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Alimemazin hver kveld i 3 år nå. Har hatt et brett Imovane liggende og har brukt disse tablettene de siste 2 ukene da det var tomt for Alimemazin og jeg ikke har kommet meg på apoteket. Jeg sover hele natta på begge medisinene. Den siste uka har jeg begynt å kjenne meg uvel (småkvalm) og hinsides søvnig. Grunn til å tro at Imovane er synderen?

Anonymkode: 5c242...0bd

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har brukt Alimemazin hver kveld i 3 år nå. Har hatt et brett Imovane liggende og har brukt disse tablettene de siste 2 ukene da det var tomt for Alimemazin og jeg ikke har kommet meg på apoteket. Jeg sover hele natta på begge medisinene. Den siste uka har jeg begynt å kjenne meg uvel (småkvalm) og hinsides søvnig. Grunn til å tro at Imovane er synderen?

Jeg blir ikke sånn av imovane, det går jo fort ut av kroppen og tror jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ok. Bruker du de fast?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, ok. Bruker du de fast?

Ja har brukt de fast en god stund nå. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ja har brukt de fast en god stund nå. 

Ok, det kan være tilfeldig da. Jeg ser at jeg har brukt de nærmere 4 uker,  ikke 2 som jeg skrev i hovedinnlegget.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok, det kan være tilfeldig da. Jeg ser at jeg har brukt de nærmere 4 uker,  ikke 2 som jeg skrev i hovedinnlegget.

Ok. Jeg har brukt dem mye lenger og har ikke merket noe. 

Skrevet

Kvalmen kommer kanskje heller av at du har sluttet å bruke alimemazin, som har en kraftig kvalmestillende effekt.

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (14 minutter siden):

Kvalmen kommer kanskje heller av at du har sluttet å bruke alimemazin, som har en kraftig kvalmestillende effekt.

Å, sier du det? Når du sier det så er jeg aldri kvalm til vanlig nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skulle tro bivirkninger var verst helt i starten, første uka heller enn andre

Anonymkode: 5c25b...5f7

Tullemusa
Skrevet
ISW skrev (15 timer siden):

Hvor har du dette fra? Jeg har brukt alimemazin i årevis og i tillegg brukt kvalmestillende medisiner. At alimemazin skulle ha noen som helst påvirkning på kvalme har jeg verken hørt eller lest noe om. 

Skrevet (endret)
Tullemusa skrev (17 minutter siden):

Hvor har du dette fra? Jeg har brukt alimemazin i årevis og i tillegg brukt kvalmestillende medisiner. At alimemazin skulle ha noen som helst påvirkning på kvalme har jeg verken hørt eller lest noe om. 

Alle sentraltvirkende antihistaminer / fenothiaziner har kvalmestillende effekt. Når du f.eks. bruker reisesykemedisin, er dette et gammelt antihistamin.

Kan for øvrig nevne at "søstermedisinen" farmakologisk til alimemazin; prometazin, har kvalme som indikasjon

Endret av ISW

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...