AnonymBruker Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Jeg har brukt Alimemazin hver kveld i 3 år nå. Har hatt et brett Imovane liggende og har brukt disse tablettene de siste 2 ukene da det var tomt for Alimemazin og jeg ikke har kommet meg på apoteket. Jeg sover hele natta på begge medisinene. Den siste uka har jeg begynt å kjenne meg uvel (småkvalm) og hinsides søvnig. Grunn til å tro at Imovane er synderen? Anonymkode: 5c242...0bd 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har brukt Alimemazin hver kveld i 3 år nå. Har hatt et brett Imovane liggende og har brukt disse tablettene de siste 2 ukene da det var tomt for Alimemazin og jeg ikke har kommet meg på apoteket. Jeg sover hele natta på begge medisinene. Den siste uka har jeg begynt å kjenne meg uvel (småkvalm) og hinsides søvnig. Grunn til å tro at Imovane er synderen? Anonymkode: 5c242...0bd Jeg blir ikke sånn av imovane, det går jo fort ut av kroppen og tror jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Ja, ok. Bruker du de fast? Anonymkode: 5c242...0bd 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, ok. Bruker du de fast? Anonymkode: 5c242...0bd Ja har brukt de fast en god stund nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars stjernestøv skrev (5 minutter siden): Ja har brukt de fast en god stund nå. Ok, det kan være tilfeldig da. Jeg ser at jeg har brukt de nærmere 4 uker, ikke 2 som jeg skrev i hovedinnlegget. Anonymkode: 5c242...0bd 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ok, det kan være tilfeldig da. Jeg ser at jeg har brukt de nærmere 4 uker, ikke 2 som jeg skrev i hovedinnlegget. Anonymkode: 5c242...0bd Ok. Jeg har brukt dem mye lenger og har ikke merket noe. 0 Siter
ISW Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Kvalmen kommer kanskje heller av at du har sluttet å bruke alimemazin, som har en kraftig kvalmestillende effekt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars ISW skrev (14 minutter siden): Kvalmen kommer kanskje heller av at du har sluttet å bruke alimemazin, som har en kraftig kvalmestillende effekt. Å, sier du det? Når du sier det så er jeg aldri kvalm til vanlig nei. Anonymkode: 5c242...0bd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har brukt Alimemazin hver kveld i 3 år nå. Har hatt et brett Imovane liggende og har brukt disse tablettene de siste 2 ukene da det var tomt for Alimemazin og jeg ikke har kommet meg på apoteket. Jeg sover hele natta på begge medisinene. Den siste uka har jeg begynt å kjenne meg uvel (småkvalm) og hinsides søvnig. Grunn til å tro at Imovane er synderen? Anonymkode: 5c242...0bd Skulle tro bivirkninger var verst helt i starten, første uka heller enn andre Anonymkode: 5c25b...5f7 0 Siter
Tullemusa Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars ISW skrev (15 timer siden): Kvalmen kommer kanskje heller av at du har sluttet å bruke alimemazin, som har en kraftig kvalmestillende effekt. Hvor har du dette fra? Jeg har brukt alimemazin i årevis og i tillegg brukt kvalmestillende medisiner. At alimemazin skulle ha noen som helst påvirkning på kvalme har jeg verken hørt eller lest noe om. 0 Siter
ISW Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars (endret) Tullemusa skrev (17 minutter siden): Hvor har du dette fra? Jeg har brukt alimemazin i årevis og i tillegg brukt kvalmestillende medisiner. At alimemazin skulle ha noen som helst påvirkning på kvalme har jeg verken hørt eller lest noe om. Alle sentraltvirkende antihistaminer / fenothiaziner har kvalmestillende effekt. Når du f.eks. bruker reisesykemedisin, er dette et gammelt antihistamin. Kan for øvrig nevne at "søstermedisinen" farmakologisk til alimemazin; prometazin, har kvalme som indikasjon Endret 14. mars av ISW 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.