Gå til innhold

Er jeg ferdig behandlet nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gått til samtaleterapi hos psykiater de siste to årene. Jeg har angst, depresjon, mulig bp2 og engstelig/unnvikende pf. Ved utskrivelse har jeg verktøy jeg bruker og det består i å gjøre ting jeg likte før (selv om jeg ikke helst vil), være sosial og fysisk aktiv. Jeg er trist og utmattet og ofte engstelig/redd. Klarer å jobbe deltid.

Ville du brukt penger på en privat psykiater/psykolog eller er jeg ferdigbehandlet nå når jeg ble skrevet ut av behandling?

Anonymkode: d0232...d4e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490832-er-jeg-ferdig-behandlet-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg tror du er ferdig behandlet med unntak av medisinering. 

Jeg har innvilget støttetimer med miljøtjenesten. Ville du sagt de ifra deg? Fokusere på å ta ibruk de verktøyene jeg har fått.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor har dere brukt 2år på å trappe opp litium? 

Men tenker at du er den eneste som vet om du føler deg ferdig behandlet. 

Anonymkode: 99716...be9

Det kom frem litt uklart det med medisineringen. Jeg har brukt en lav dose Litium lenge. Etter eget ønske. Nå ønsker jeg å øke dosen og det er dette legen vil gjøre sakte.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor har dere brukt 2år på å trappe opp litium? 

Men tenker at du er den eneste som vet om du føler deg ferdig behandlet. 

Jeg skulle gjerne sett at jeg hadde økt selvbilde og økt selvtillit. Det er tungt å leve med så lave tanker om seg selv.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har gått til samtaleterapi hos psykiater de siste to årene. Jeg har angst, depresjon, mulig bp2 og engstelig/unnvikende pf. Ved utskrivelse har jeg verktøy jeg bruker og det består i å gjøre ting jeg likte før (selv om jeg ikke helst vil), være sosial og fysisk aktiv. Jeg er trist og utmattet og ofte engstelig/redd. Klarer å jobbe deltid.

Ville du brukt penger på en privat psykiater/psykolog eller er jeg ferdigbehandlet nå når jeg ble skrevet ut av behandling?

Har du gått to år hos en psykiater uten å få vite om du har bp2 eller ikke? Det høres rart ut.

Anonymkode: 13fb2...959

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du gått to år hos en psykiater uten å få vite om du har bp2 eller ikke? Det høres rart ut.

Nei, det er ikke akkurat slik. Jeg oppfyller kriteriene til en hypomani og deretter depresjon,  men diagnosen ble senere endret. Jeg kunne velge hva jeg ville skulle stå i papirene mine. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, det er ikke akkurat slik. Jeg oppfyller kriteriene til en hypomani og deretter depresjon,  men diagnosen ble senere endret. Jeg kunne velge hva jeg ville skulle stå i papirene mine. 

🤨

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg skulle gjerne sett at jeg hadde økt selvbilde og økt selvtillit. Det er tungt å leve med så lave tanker om seg selv.

Men ingen psykolog kan endre ditt selvbilde. Du må øke selvtilliten ute i livet ellers. Finne ting du mestrer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...