Gå til innhold

Hva betyr "for vanskelig"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt før hvis det blir for vanskelig.  Når er det "for vanskelig"?

Anonymkode: 898bb...843

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Når man ikke klarer ting, så er det for vanskelig. 

Anonymkode: 001d1...b44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Når man ikke klarer ting, så er det for vanskelig. 

Hvilke ting?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke ting?

Dagligdagse oppgaver?

Anonymkode: 2d087...eb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvilke ting?

Det kommer ann på hva det dreier seg om. 

Skrevet

Jeg tenker man skal ha en relativt høy terskel for å ta kontakt mellom timene. Med det sagt, så er "for vanskelig" som du merker selv, et ganske flytende begrep.

Personlig tror jeg at jeg ville tatt kontakt ved:

- Alarmerende symptomer som alvorlig forverring i tilstanden (f.eks. manier eller uutholdelig depressivitet)

- Selvmordsproblematikk (betydelig fare for eget liv)

- Alvorlige fysiske symptomer som næringsvegring 

Annonse

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ta kontakt før hvis det blir for vanskelig.  Når er det "for vanskelig"?

Akkurat det du spør om her, er et fint tema å ta opp neste terapitime. Noen behandlere har en høy terskel for at pasienter kan henvende seg mellom timene, mens andre ser annerledes på det. 

Anonymos
Skrevet

Enig med ISW, terskelen burde være høy. Hele hensikten med terapi er at man en dag skal klare seg uten, ironisk nok. Da er det en god øvelse å forsøke å klare seg mest mulig uten terapi mellom timene. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (12 minutter siden):

Akkurat det du spør om her, er et fint tema å ta opp neste terapitime. Noen behandlere har en høy terskel for at pasienter kan henvende seg mellom timene, mens andre ser annerledes på det. 

Det var fastlegen som sa det, hvis det ble for vanskelig i påvente av time på dps, da kunne han ordne raskere time mente han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var fastlegen som sa det, hvis det ble for vanskelig i påvente av time på dps, da kunne han ordne raskere time mente han. 

Da tenker jeg at fastlegen vil du skal ta kontakt om du synes du blir verre - eller om du trenger å snakke med ham om hvordan holde ut frem til du får time på dps. Har du fått vite når du vil få time?

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (2 minutter siden):

Da tenker jeg at fastlegen vil du skal ta kontakt om du synes du blir verre - eller om du trenger å snakke med ham om hvordan holde ut frem til du får time på dps. Har du fått vite når du vil få time?

Ja, det er 5 dager til. Høres lite ut, føles som en evighet.  Han ville evt prøve å få enda raskere time hvis det ble "for vanskelig ". Jeg vil prøve å holde ut til timen jeg har, selv om dagene er vanskelig å holde ut. Da møter jeg en kjent person.  Vet ikke hvem jeg ville møtt på akutt-time. Og det skjer jo egentlig ikke noe magisk idet jeg har en time på DPS. Får svar på noen spørsmål kanskje. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er 5 dager til. Høres lite ut, føles som en evighet.  Han ville evt prøve å få enda raskere time hvis det ble "for vanskelig ". Jeg vil prøve å holde ut til timen jeg har, selv om dagene er vanskelig å holde ut. Da møter jeg en kjent person.  Vet ikke hvem jeg ville møtt på akutt-time. Og det skjer jo egentlig ikke noe magisk idet jeg har en time på DPS. Får svar på noen spørsmål kanskje. 

Siden det ikke er mer enn 5 dager til du har time, så er det fornuftig å holde ut frem til timen:-)

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det på onsdag eller torsdag du har time? Husk at på mandag, er det to eller tre dager til. Du har da klart å vente i helgen.

Er det noe du kan gjøre for deg selv de kommende dagene som du vet at gjør dagene og ventetiden litt lettere å komme igjennom?

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Er det på onsdag eller torsdag du har time? Husk at på mandag, er det to eller tre dager til. Du har da klart å vente i helgen.

Er det noe du kan gjøre for deg selv de kommende dagene som du vet at gjør dagene og ventetiden litt lettere å komme igjennom?

Vet ikke noe fornuftig å gjøre det lettere med, men jeg tror nå at det skal gå på et vis. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvilken hjelp forventer du å få hos behandleren som kjenner deg om 5 dager vs hvilken hjelp forventer du få av en person som ikke kjenner deg om 2-3 dager?

For meg høres det helt klart ut som du vil få best hjelp av din behandler om 5 dager, og syns ellers Froskens råd om å ta opp dette da er fornuftig.

AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (43 minutter siden):

Hvilken hjelp forventer du å få hos behandleren som kjenner deg om 5 dager vs hvilken hjelp forventer du få av en person som ikke kjenner deg om 2-3 dager?

For meg høres det helt klart ut som du vil få best hjelp av din behandler om 5 dager, og syns ellers Froskens råd om å ta opp dette da er fornuftig.

Vet ikke hvilken hjelp jeg hadde fått på en snarere time. Om 4, i dag er det 4, dager går de nok gjennom noen skjema og skriver en henvisning. Og jeg har noen andre spørsmål jeg håper å få svar på. Utfallet blir nok det samme, det bare føles bedre/tryggere der og da at det er en kjent person, tror jeg. Behandlingen starter til samme tid uansett uken etter. Jeg venter med mindre jeg mister helt kontroll. Jeg ser at det er det beste. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...