Gå til innhold

Dårlig av verden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 18.52):

Men det har ingenting med den konspirasjonverden din å gjøre. Samme med hvordan dere bruker ordet energi. Er jo helt tullete. Sett dere godt inn i ting, ikke fra suspekte sider. 

Men igjen, ja jeg tror det jeg tror om slikt tanker.

Anonymkode: 04147...be1

Ekspander  

Ja jeg tror alt er energi og at vi er ett. 

stjernestøv
  laban skrev (På 16.3.2025 den 19.49):

Strøm har vi hatt i svært mange år. Hvis det hadde vært farlig, hadde sykdom og tidlig død vært tydelig overrepresentert blant de som jobber i elverksbransjen. Tenk på montørene som har elektromagnetisk stråling rundt seg til stadighet, de er ikke mer utsatt enn andre, så lenge de følger sikkerhetsreglene og ikke kommer i kontakt med noe strømførende. 

Røntgenstråling kan være farlig i store doser, derfor er det regler og beskyttelsesutstyr forbundet med bruk av slikt utstyr. Men det har  ikke folk hjemme. 

Ekspander  

Ok. Det er og det som er inne i strømboksen som er mest farlig men jeg vet ikke. 

stjernestøv
  AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du får kjøpe deg en hytte langt ute på snaufjellet med utedo, og uten strøm, internett og andre fasaliteter og se om du blir bedre da.

Anonymkode: 4e582...c0b

Ekspander  

Ja det hadde vært noe det. 

Annonse

stjernestøv skrev (13 timer siden):

Det er og det som er inne i strømboksen som er mest farlig men jeg vet ikke. 

Ekspander  

Mener du måleren? Den er ikke farligere enn mobilen eller ruteren.

https://dsa.no/mobil-og-tradlost/grenseverdier-og-helse

stjernestøv
  laban skrev (13 timer siden):

Mener du måleren? Den er ikke farligere enn mobilen eller ruteren.

https://dsa.no/mobil-og-tradlost/grenseverdier-og-helse

Ekspander  

Ja, og mobil og pc er heller ikke bra. Er det rart jeg er dårlig? Men jeg skal gi meg her. Det er ikke konspirasjon. 

Ja, og mobil og pc er heller ikke bra. Er det rart jeg er dårlig?

Ekspander  

Det er jo svært mange mennesker som er omgitt av teknisk utstyr store deler av døgnet, uten å bli syk av det. Fysisk og psykisk sykdom har eksistert lenge før verden ble trådløs. 

Livet er ikke rettferdig, det er ikke alltid man kan finne noen årsak til at ting blir som de blir. I hvert fall ikke en årsak det er mulig å gjøre noe med. 

stjernestøv
  laban skrev (13 timer siden):

Det er jo svært mange mennesker som er omgitt av teknisk utstyr store deler av døgnet, uten å bli syk av det. Fysisk og psykisk sykdom har eksistert lenge før verden ble trådløs. 

Livet er ikke rettferdig, det er ikke alltid man kan finne noen årsak til at ting blir som de blir. I hvert fall ikke en årsak det er mulig å gjøre noe med. 

Ekspander  

men de kan jo bli syke til slutt? 

Det er jo sant. 

Ekspander  

Ja, men sykdommen rammer ikke på noen måte som viser sammenhenger med slikt utstyr, i hvert fall ikke på det nivået folk flest er "utsatt".

Den av mine bekjente som er sykest nå (kreft som kan behandles, men ikke kureres), er en av de aller sunneste, sprekeste og minst digitaliserte i hele min omgangskrets. Hen har levd akkurat som alle rådgivere ber oss om mht. mat, trening osv., men er nå hardt rammet allikevel. På individnivå finner man ikke årsakssammenhenger. 

Annonse

AnonymBruker

Det er jo sant. 

Ekspander  

Les deg opp på stråling. Nå skal de slukke 2g og 3f forøvrig. Således blir det mindre stråling fra nettverk. 

stjernestøv
  laban skrev (12 timer siden):

Ja, men sykdommen rammer ikke på noen måte som viser sammenhenger med slikt utstyr, i hvert fall ikke på det nivået folk flest er "utsatt".

Den av mine bekjente som er sykest nå (kreft som kan behandles, men ikke kureres), er en av de aller sunneste, sprekeste og minst digitaliserte i hele min omgangskrets. Hen har levd akkurat som alle rådgivere ber oss om mht. mat, trening osv., men er nå hardt rammet allikevel. På individnivå finner man ikke årsakssammenhenger. 

Ekspander  

Ok. Ja er det ikke rart når sunne friske folk plutselig blir syke? 

stjernestøv skrev (12 timer siden):

Ok. Ja er det ikke rart når sunne friske folk plutselig blir syke? 

Ekspander  

Jo, men det viser jo at det er ikke så enkelt at hvis man bare gjør ditt og datt og lever slik og sånn, så får man god helse og et langt liv. Det betyr ikke at man ikke skal lytte til rådene, men de gis ut fra de store tall - det gis ingen garanti. 

stjernestøv
  laban skrev (12 timer siden):

Jo, men det viser jo at det er ikke så enkelt at hvis man bare gjør ditt og datt og lever slik og sånn, så får man god helse og et langt liv. Det betyr ikke at man ikke skal lytte til rådene, men de gis ut fra de store tall - det gis ingen garanti. 

Ekspander  

ja merkelig. det er så mange som dør og sånn plutselig. 

AnonymBruker
  stjernestøv skrev (12 timer siden):

ja merkelig. det er så mange som dør og sånn plutselig. 

Ekspander  

Det er gener. Så ikke så merkelig. 

Vi lever lengre og er sunnere nå enn noengang, vi er mange fler mennesker også. Så vi har fått det bedre og bedre jo mer teknologi vi får.

stjernestøv
  AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er gener. Så ikke så merkelig. 

Vi lever lengre og er sunnere nå enn noengang, vi er mange fler mennesker også. Så vi har fått det bedre og bedre jo mer teknologi vi får.

Ekspander  

Ok. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...