Anonymos Skrevet fredag kl 23:16 Del Skrevet fredag kl 23:16 Jeg har nylig innsett at jeg har litt problemer med sosiale medier. Ikke på den måten det gjerne snakkes om, at man blir nedstemt av å bli konfrontert med "alle andres" lykke, det påvirker meg lite. Men heller i forhold til det jeg deler der. Jeg deler så og si aldri noe lengre, men hvis jeg deler noe stresser jeg fort med det at mange har sett det og ikke likt eller kommentert det, og da begynner jeg fort å tenke at de som tilsynelatende ikke brydde seg om det syns det jeg skrev/la ut var teit, rart osv. Helt irrasjonelt, jeg kommeterer/liker så og si aldri andre sine ting og tenker heller ikke negativt om dem da. Tidligere var jeg mye mer aktiv på sosiale medier, la ut ting relativt ofte og jaget bekreftelse på den måten, men de overnevnte negative bivirkningene ble for store, så jeg orka ikke mer. Følte jeg bare dreit meg mer og mer ut. Bare det å bytte profilbilde og så få likes og kommentarer på det syns jeg blir for kleint idag. Dette er ikke noe som plager meg nå. Fikk bare en påminnelse om dette når jeg idag, for første gang på flere år, la ut noe på sosiale medier. Jeg greier meg fint uten, men ble bare litt overraska over egen reaksjon. Noen som kjenner seg igjen? 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/491006-sosiale-medier/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:35 Del Skrevet lørdag kl 00:35 Anonymos skrev (På 21.3.2025 den 23.16): Jeg har nylig innsett at jeg har litt problemer med sosiale medier. Ikke på den måten det gjerne snakkes om, at man blir nedstemt av å bli konfrontert med "alle andres" lykke, det påvirker meg lite. Men heller i forhold til det jeg deler der. Jeg deler så og si aldri noe lengre, men hvis jeg deler noe stresser jeg fort med det at mange har sett det og ikke likt eller kommentert det, og da begynner jeg fort å tenke at de som tilsynelatende ikke brydde seg om det syns det jeg skrev/la ut var teit, rart osv. Helt irrasjonelt, jeg kommeterer/liker så og si aldri andre sine ting og tenker heller ikke negativt om dem da. Tidligere var jeg mye mer aktiv på sosiale medier, la ut ting relativt ofte og jaget bekreftelse på den måten, men de overnevnte negative bivirkningene ble for store, så jeg orka ikke mer. Følte jeg bare dreit meg mer og mer ut. Bare det å bytte profilbilde og så få likes og kommentarer på det syns jeg blir for kleint idag. Dette er ikke noe som plager meg nå. Fikk bare en påminnelse om dette når jeg idag, for første gang på flere år, la ut noe på sosiale medier. Jeg greier meg fint uten, men ble bare litt overraska over egen reaksjon. Noen som kjenner seg igjen? Ekspander Som jeg skulle skrevet det selv. Har det helt likt. Deler aldri noe lengre, da jeg synes det er sosialt pinlig å få lite likes eller kommentarer. Det var mer før for noen år siden at folk liker og kommenterer innlegg. De som liker er ofte fjerne venner jeg ikke har sett på årevis, og de jeg har nær som kollegaer og nærmere venner liker ikke. Det synes jeg er kleint. Men mulig de ikke får det opp i feeden sin da jeg legger ut svært sjelden. For meg er det best å la være Anonymkode: ba138...430 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/491006-sosiale-medier/#findComment-4363497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet lørdag kl 02:37 Del Skrevet lørdag kl 02:37 Det er frivillig å være på (a)sosiale medier, så dette problemet eksisterer egentlig ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/491006-sosiale-medier/#findComment-4363503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymos Skrevet lørdag kl 07:57 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 07:57 psykedeliker skrev (På 22.3.2025 den 2.37): Det er frivillig å være på (a)sosiale medier, så dette problemet eksisterer egentlig ikke. Ekspander Det er derfor jeg understreket at det ikke er noe problem. Det var bare en observasjon jeg gjorde igår når jeg delte noe for første gang på lenge. Har ingen problem med å la være å dele ting på sosiale medier fremover, det blir ikke et savn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/491006-sosiale-medier/#findComment-4363515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:28 Del Skrevet lørdag kl 08:28 Anonymos skrev (På 21.3.2025 den 23.16): Jeg har nylig innsett at jeg har litt problemer med sosiale medier. Ikke på den måten det gjerne snakkes om, at man blir nedstemt av å bli konfrontert med "alle andres" lykke, det påvirker meg lite. Men heller i forhold til det jeg deler der. Jeg deler så og si aldri noe lengre, men hvis jeg deler noe stresser jeg fort med det at mange har sett det og ikke likt eller kommentert det, og da begynner jeg fort å tenke at de som tilsynelatende ikke brydde seg om det syns det jeg skrev/la ut var teit, rart osv. Helt irrasjonelt, jeg kommeterer/liker så og si aldri andre sine ting og tenker heller ikke negativt om dem da. Tidligere var jeg mye mer aktiv på sosiale medier, la ut ting relativt ofte og jaget bekreftelse på den måten, men de overnevnte negative bivirkningene ble for store, så jeg orka ikke mer. Følte jeg bare dreit meg mer og mer ut. Bare det å bytte profilbilde og så få likes og kommentarer på det syns jeg blir for kleint idag. Dette er ikke noe som plager meg nå. Fikk bare en påminnelse om dette når jeg idag, for første gang på flere år, la ut noe på sosiale medier. Jeg greier meg fint uten, men ble bare litt overraska over egen reaksjon. Noen som kjenner seg igjen? Ekspander Jeg kjenner folk jeg også, som legger ut alt på sosiale medier, ‘’se så flink jeg er, jeg klarte det’’, etc. Bekreftelse, bekreftelse. Kvalmt. Anonymkode: 28db3...4b9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/491006-sosiale-medier/#findComment-4363520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:41 Del Skrevet lørdag kl 11:41 Jeg kan ikke legge ut noe privat på medier. Men det har en årsak. Anonymkode: 63cd9...6e5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/491006-sosiale-medier/#findComment-4363548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet lørdag kl 15:53 Del Skrevet lørdag kl 15:53 Anonymos skrev (På 21.3.2025 den 23.16): Jeg har nylig innsett at jeg har litt problemer med sosiale medier. Ikke på den måten det gjerne snakkes om, at man blir nedstemt av å bli konfrontert med "alle andres" lykke, det påvirker meg lite. Men heller i forhold til det jeg deler der. Jeg deler så og si aldri noe lengre, men hvis jeg deler noe stresser jeg fort med det at mange har sett det og ikke likt eller kommentert det, og da begynner jeg fort å tenke at de som tilsynelatende ikke brydde seg om det syns det jeg skrev/la ut var teit, rart osv. Helt irrasjonelt, jeg kommeterer/liker så og si aldri andre sine ting og tenker heller ikke negativt om dem da. Tidligere var jeg mye mer aktiv på sosiale medier, la ut ting relativt ofte og jaget bekreftelse på den måten, men de overnevnte negative bivirkningene ble for store, så jeg orka ikke mer. Følte jeg bare dreit meg mer og mer ut. Bare det å bytte profilbilde og så få likes og kommentarer på det syns jeg blir for kleint idag. Dette er ikke noe som plager meg nå. Fikk bare en påminnelse om dette når jeg idag, for første gang på flere år, la ut noe på sosiale medier. Jeg greier meg fint uten, men ble bare litt overraska over egen reaksjon. Noen som kjenner seg igjen? Ekspander Hvis man er lite aktiv i forhold til å like eller kommentere andres innlegg, får man tilsvarende lite respons på egne innlegg. Sånn er det bare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/491006-sosiale-medier/#findComment-4363581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet lørdag kl 16:21 Del Skrevet lørdag kl 16:21 AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 8.28): Jeg kjenner folk jeg også, som legger ut alt på sosiale medier, ‘’se så flink jeg er, jeg klarte det’’, etc. Bekreftelse, bekreftelse. Kvalmt. Anonymkode: 28db3...4b9 Ekspander Jeg har en egen instagramkonto for min vektnedgang og trening. Der legger jeg ut ting jeg klarer og er stolt av. Det er en liten konto og nesten alle som følger er folk jeg kjenner. Men jeg ser ingenting galt i å legge ut ting man mestrer og er stolt av. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/491006-sosiale-medier/#findComment-4363584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:27 Del Skrevet lørdag kl 16:27 AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 8.28): Jeg kjenner folk jeg også, som legger ut alt på sosiale medier, ‘’se så flink jeg er, jeg klarte det’’, etc. Bekreftelse, bekreftelse. Kvalmt. Anonymkode: 28db3...4b9 Ekspander Det er jo for å vise seg frem, få bekreftelse, likes. Sosiale medier er en stjerneplass for å bygge fasade, og narsissismen vokser i takt med innlegg. Kjenner ei som nettopp har vært i alpene på skiferie med sin perfekte familie, der fikk hun vist seg frem, også topp utstyr og klær til svimlende summer. Kom hjem og rett på fjellet på venninne tur på en luksus hytte med vin. Her får hun vist at hun både har penger, store ferier, sitt sosiale nettverk osv osv. og slik holder hun det gående år etter år. Lurer på om hun var mentalt tilstede og husker ferien sin, for tlf min har vært spammet ned i alle kanaler time for time om denne turen Anonymkode: ba138...430 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/491006-sosiale-medier/#findComment-4363585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:32 Del Skrevet lørdag kl 16:32 AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 16.27): Det er jo for å vise seg frem, få bekreftelse, likes. Sosiale medier er en stjerneplass for å bygge fasade, og narsissismen vokser i takt med innlegg. Kjenner ei som nettopp har vært i alpene på skiferie med sin perfekte familie, der fikk hun vist seg frem, også topp utstyr og klær til svimlende summer. Kom hjem og rett på fjellet på venninne tur på en luksus hytte med vin. Her får hun vist at hun både har penger, store ferier, sitt sosiale nettverk osv osv. og slik holder hun det gående år etter år. Lurer på om hun var mentalt tilstede og husker ferien sin, for tlf min har vært spammet ned i alle kanaler time for time om denne turen Anonymkode: ba138...430 Ekspander Hvordan du tolker her er jo skammelig. Anonymkode: d01d2...a0d 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/491006-sosiale-medier/#findComment-4363586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:33 Del Skrevet lørdag kl 16:33 Vhanja skrev (På 22.3.2025 den 16.21): Jeg har en egen instagramkonto for min vektnedgang og trening. Der legger jeg ut ting jeg klarer og er stolt av. Det er en liten konto og nesten alle som følger er folk jeg kjenner. Men jeg ser ingenting galt i å legge ut ting man mestrer og er stolt av. Ekspander Vi er alle forskjellige. Er på ingen måte galt å legge ting ut på sosiale medier. Hvis folk ser på det som kvalmende, har DE ett problem. Anonymkode: d01d2...a0d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/491006-sosiale-medier/#findComment-4363588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymos Skrevet søndag kl 16:06 Forfatter Del Skrevet søndag kl 16:06 Babette skrev (På 22.3.2025 den 15.53): Hvis man er lite aktiv i forhold til å like eller kommentere andres innlegg, får man tilsvarende lite respons på egne innlegg. Sånn er det bare. Ekspander Da misforstod du meg nok litt. Jeg får ikke lite respons og det er heller ikke eventuell manglende respons som er "problemet". Problemet mitt, som overhode ikke er noe problem, er at jeg syns det blir så pinlig å legge ut ting. Føler jeg driter meg ut og at de som ikke liker/kommenterer syns det jeg la ut var teit, og de som faktisk liker/kommenterer føler jeg kun gjøre det av sympati eller noe sånt. Om så alle mine 512 "venner" hadde likt noe jeg la ut ville det likevel føltes feil. Vet det er irrasjonelt, men det å legge ut ting på sosiale medier er ikke særlig viktig for meg lengre. Så istedenfor å lære meg bedre måter å takle det så velger jeg heller å avstå fra å legge ut noe særlig mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/491006-sosiale-medier/#findComment-4363748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.