Gå til innhold

Hva er det som går nå ? Klagetråd.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg har ikke vært så dårlig siden jeg hadde corona i 2022. Jeg tok influensavaksine i høst, så kan ikke være det. Går det corona nå ? 

Jeg var borte fra jobb fra onsdag og ut denne uka. Trodde det skulle holde, men er fortsatt mer død enn levende. Føles innimellom som jeg holder på å kveles av slim og er helt utslitt av ikke å få puste ordentlig. Jeg har i tillegg fått et blodrødt øye. 

Hva kan det være?

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke vært så dårlig siden jeg hadde corona i 2022. Jeg tok influensavaksine i høst, så kan ikke være det. Går det corona nå ? 

Jeg var borte fra jobb fra onsdag og ut denne uka. Trodde det skulle holde, men er fortsatt mer død enn levende. Føles innimellom som jeg holder på å kveles av slim og er helt utslitt av ikke å få puste ordentlig. Jeg har i tillegg fått et blodrødt øye. 

Hva kan det være?

Gå til legen hvis du har problemer med å puste? 

Det sies forøvrig at sesongens influensavaksine traff dårlig 

Anonymkode: f47b5...aaa

Nicklusheletida skrev (18 minutter siden):

Hva kan det være?

Det er vel ikke umulig at man får influensa selv om man er vaksinert. Men jeg ville nok ringt legen i morgen tidlig og fått hen til å ta en titt på deg og ev. fått en sykemelding. Blodrødt øye er vel typisk et blodkar som har røket, ikke uvanlig ved sterk hoste om jeg husker riktig. Husker min mormor hadde det innimellom.

God bedring!

Endret av Lillemus

Annonse

Nicklusheletida skrev (36 minutter siden):

Hva kan det være?

Det er nok årets influensa. Jeg hadde det samme selv og var også vaksinert, og var så dårlig som jeg ikke kan huske å ha vært på årevis. Jeg var mer eller mindre sengeliggende i 6-7 dager, og hadde to hjemmekontordager i forkant hvor jeg sov like mye som jeg jobbet. Det tok en uke før jeg var i form igjen. Riktig god bedring - finn fram paracet, hostesaft, nesespray og vann, og belag deg på noen dager med hvile ❤️ 

Endret av Kayia
Nicklusheletida
Kayia skrev (31 minutter siden):

Det er nok årets influensa. Jeg hadde det samme selv og var også vaksinert, og var så dårlig som jeg ikke kan huske å ha vært på årevis. Jeg var mer eller mindre sengeliggende i 6-7 dager, og hadde to hjemmekontordager i forkant hvor jeg sov like mye som jeg jobbet. Det tok en uke før jeg var i form igjen. Riktig god bedring - finn fram paracet, hostesaft, nesespray og vann, og belag deg på noen dager med hvile ❤️ 

Takk, ja får prøve å se om jeg får kommet meg til legen i morgen. Trenger en sykemelding. Har ikke hostesaft, men fikk samboeren til å kjøpe Granon 600 mg. 

Nicklusheletida skrev (20 minutter siden):

Takk, ja får prøve å se om jeg får kommet meg til legen i morgen. Trenger en sykemelding. Har ikke hostesaft, men fikk samboeren til å kjøpe Granon 600 mg. 

Hør om du kan få Cosylan, det reddet iallefall nattesøvnen min. Mulig du har for mye slim, jeg hadde tørrhost i starten, som gikk over til bronkittlignende hoste.

Nicklusheletida skrev (26 minutter siden):

Hvis du ikke orker å dra til legen, så kan du kanskje ha en digital konsultasjon av et eller annet slag. Er jo ikke vanskelig å høre på folk at de er syke i en slik situasjon. De i min familie som har hatt årets influensa, har vært steindårlige. Mye sterkere sykdomsfølelse enn ved vanlige luftveisinfeksjoner - og lange forløp. 

Nicklusheletida
frosken skrev (11 minutter siden):

Hvis du ikke orker å dra til legen, så kan du kanskje ha en digital konsultasjon av et eller annet slag. Er jo ikke vanskelig å høre på folk at de er syke i en slik situasjon. De i min familie som har hatt årets influensa, har vært steindårlige. Mye sterkere sykdomsfølelse enn ved vanlige luftveisinfeksjoner - og lange forløp. 

Har en drop in her også. Tenkte jeg kunne prøve den. 

Nicklusheletida
Kayia skrev (20 minutter siden):

Hør om du kan få Cosylan, det reddet iallefall nattesøvnen min. Mulig du har for mye slim, jeg hadde tørrhost i starten, som gikk over til bronkittlignende hoste.

Nei, jeg tør ikke å bruke det. Jeg har prøvd det før ved slimhoste og da endte det med lungebetennelse. 

Annonse

God bedring.  
Høres ut som influensa, ja.  Kan du ikke skrive til legen på HelseNorge at du trenger en sykemelding pga influensa?  Det har vi fått beskjed om her at hvis vi mistenker influensa eller Norovirus så skriv melding eller ring uten oppmøte.  Det er uansett ikke noe legen kan gjøre.
Ellers så hadde jeg gått for ingefærte som er en gjenganger her inne 😉

Kayia skrev (3 timer siden):

Bronkyl er kanskje bedre. Ikke bra å dempe slimhose, slimet bør få komme opp.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bronkyl er kanskje bedre. Ikke bra å dempe slimhose, slimet bør få komme opp.

Det har du helt rett i, slimhoste skal ikke dempes, der skal slimet ut, da skal man få noe som er slimløsende.

Nicklusheletida
Dorthe skrev (10 timer siden):

God bedring.  
Høres ut som influensa, ja.  Kan du ikke skrive til legen på HelseNorge at du trenger en sykemelding pga influensa?  Det har vi fått beskjed om her at hvis vi mistenker influensa eller Norovirus så skriv melding eller ring uten oppmøte.  Det er uansett ikke noe legen kan gjøre.
Ellers så hadde jeg gått for ingefærte som er en gjenganger her inne 😉

Det var det jeg endte opp med. Jeg ringte fastlegekontoret og fikk beskjed om å sende e-konsultasjon. Da er det bare å vente på svar da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...