Gå til innhold

Hva er det verste du har fått høre fra helsepersonell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen kommentarer de har sagt som ikke var spesielt hyggelige? 

Anonymkode: ff1c5...28c

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Behandler på sengepost sa "du vil ikke være her du" (om samtaleterapi på kontoret hennes). Jeg ville jo det, men jeg var nervøs og veldig dårlig.

Anonymkode: 5f289...1a7

• 1 måned senere...
HunDer87
Skrevet

Da min kjæreste bønnfalt om å ikke bli skrevet ut fra psyk fordi han var bipolar 1 med selvmordstanker, og sa til behandler at "du hadde aldri skrevet meg ut hvis jeg var barnet ditt" - og behandleren svarer: "Mitt barn hadde aldri havna her", og skrev han ut. 

10 dager senere er kjæresten min død. 💔

Everybody
Skrevet
HunDer87 skrev (3 minutter siden):

Da min kjæreste bønnfalt om å ikke bli skrevet ut fra psyk fordi han var bipolar 1 med selvmordstanker, og sa til behandler at "du hadde aldri skrevet meg ut hvis jeg var barnet ditt" - og behandleren svarer: "Mitt barn hadde aldri havna her", og skrev han ut. 

Wow, for det første, kondolerer.

Det at behandler svarte at barnet mitt hadde aldri havna her virker veldig dømmende og nedlatende ovenfor psykisk syke, akkurat som om behandleren ser på psykisk syke som svake og en byrde og at det er foreldrenes feil.

Fikk behandler vite at han døde? Fikk det noen konsekvenser?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helsepersonell. 

Anonymkode: 800e2...d46

Everybody
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er helsepersonell. 

Ja, har du sagt noe stygt til pasienter eller hørt dine kollegaer gjøre det?

Annonse

HunDer87
Skrevet
Everybody skrev (1 time siden):

Wow, for det første, kondolerer.

Det at behandler svarte at barnet mitt hadde aldri havna her virker veldig dømmende og nedlatende ovenfor psykisk syke, akkurat som om behandleren ser på psykisk syke som svake og en byrde og at det er foreldrenes feil.

Fikk behandler vite at han døde? Fikk det noen konsekvenser?

Takk ❤️ Det er helt grusomt. Ja, jeg ble så sint når jeg hørte det senere på dagen. Jeg trodde nesten ikke på det. Og siden dette ikke var første gang vi ble møtt med dårlig behandling/oppfølging, så filmet han faktisk en del den siste uka ift. samtaler med helse. Så akkurat den samtalen har jeg opptak av. Om det blir konsekvenser for behandleren gjenstår å se. Det er mange instanser som har sviktet. Men jeg har meldt det inn til statsforvalteren, og sykehuset som prøvde å redde han måtte melde det inn til helsetilsynet siden det var et plutselig dødsfall, og det var egentlig litt tilfeldig at helsetilsynet ringte meg, for de hadde ikke tenkt å råde statsforvalter til å gå videre med det. Men når hun fikk høre alt det andre som hadde skjedd, så var det ikke lengre bare et "vanlig selvmord", men grove feil fra helsevesenet sin side. Det er ikke så lenge siden, så vi får se hvor lang tid det tar å få en konklusjon. Ikke at det hjelper en jævla dritt uansett :(:( Det vil aldri gi meg han tilbake uansett. Men kjenner jeg trenger at noen tar ansvar for det her uansett 💔 💔

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (50 minutter siden):

Ja, har du sagt noe stygt til pasienter eller hørt dine kollegaer gjøre det?

Aldri sagt noe stygt til pasienter. Men har snakket mindre pene ord om noen til kollegaer. Når man blir slått, sparket, spyttet på og det som verre er, er det normalt å avreagere.

Glitter
Skrevet
HunDer87 skrev (4 timer siden):

Takk ❤️ Det er helt grusomt. Ja, jeg ble så sint når jeg hørte det senere på dagen. Jeg trodde nesten ikke på det. Og siden dette ikke var første gang vi ble møtt med dårlig behandling/oppfølging, så filmet han faktisk en del den siste uka ift. samtaler med helse. Så akkurat den samtalen har jeg opptak av. Om det blir konsekvenser for behandleren gjenstår å se. Det er mange instanser som har sviktet. Men jeg har meldt det inn til statsforvalteren, og sykehuset som prøvde å redde han måtte melde det inn til helsetilsynet siden det var et plutselig dødsfall, og det var egentlig litt tilfeldig at helsetilsynet ringte meg, for de hadde ikke tenkt å råde statsforvalter til å gå videre med det. Men når hun fikk høre alt det andre som hadde skjedd, så var det ikke lengre bare et "vanlig selvmord", men grove feil fra helsevesenet sin side. Det er ikke så lenge siden, så vi får se hvor lang tid det tar å få en konklusjon. Ikke at det hjelper en jævla dritt uansett :(:( Det vil aldri gi meg han tilbake uansett. Men kjenner jeg trenger at noen tar ansvar for det her uansett 💔 💔

Uff så fælt å høre. ❤️ 

Har ikke hørt så mye ille egentlig. "Mann dæ opp" sagt av en voksen sykepleier når jeg var innlagt på akuttpsykiatrisk pga alvorlig deprimert. En tankeløs kommentarer som gav meg skyldfølelse for å ikke klare det. 

Men som sagt, har ikke hørt noe ille tror jeg. Har hatt over 100 innleggelser og kommet overens med de fleste. Fra helt nøytral til personen til å ha veldig god kjemi og et godt forhold til dem.

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, HunDer87 said:

Hvorfor er det nesten alltid mennene som ender med å ta livet sitt? Det skjønner jeg ikke, fordi kvinner har jo et valg og er ikke såå dumme at de ikke vet hvilke metoder som gir sikker død og ikke. Så står igjen med at menn oftest har et dårligere og mindre verdig liv enn kvinner. Handler vel om ensomhet eller at de tar det tyngre å være arbeidsledig. 

Anonymkode: ff1c5...28c

FjellOgDalar
Skrevet

Du er så ressurssterk at du ikke burde slite psykisk.

AnonymBruker
Skrevet

Dette traumer ligger så langt bak i tid at det er ikke noe vits i å rote i det. Seksuelt overgrep da jeg var 10 😔

Anonymkode: e1086...82b

Everybody
Skrevet
FjellOgDalar skrev (2 timer siden):

Du er så ressurssterk at du ikke burde slite psykisk.

Wow, så da vet man at noen helsepersonell tror pasienter er dumme.

Annonse

Everybody
Skrevet

Det er mange dumme og dømmende helsepersonell der ute.

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (10 minutter siden):

Ikke noe nytt det.

Hørt mye rart. Blant annet at universitetet ville bli for vanskelig for meg. Det var ikke intelligensen det var noe i veien med. Men de hadde jo ikke prøvd å gå der selv, så… 

Anonymkode: 44a92...003

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (12 timer siden):

Man finner mennesker av alle slag i alle yrker. Slemme, snille, dumme, intelligente. Så ja, det finnes noen i alle grupperinger som synes noen i en annen gruppering er dumme.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man finner mennesker av alle slag i alle yrker. Slemme, snille, dumme, intelligente. Så ja, det finnes noen i alle grupperinger som synes noen i en annen gruppering er dumme.

Jo, men jeg måtte kjempe hardt for å prøve å overse dummifiseringeingen de drev med. Den var ganske systematisk over mange år. Tror det har blitt bedre nå.

Anonymkode: 44a92...003

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...