AnonymBruker Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars Jeg hadde for flere år siden en behandler hvor vi utvekslet informasjon på epost. Spesielt en mail fra han inneholdt sensitive opplysninger. Er det greit sånn egentlig? Anonymkode: f9238...55a 0 Siter
nachnoo Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars Det avgjør/ bestemmer du. Det er du som eier opplysningene. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars nachnoo skrev (20 minutter siden): Det avgjør/ bestemmer du. Det er du som eier opplysningene. Gjelder det samme epost til og fra behandler på DPS? Anonymkode: f9238...55a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Det er overhodet ikke greit og skal strengt tatt rapporteres. Personvernet i Norge er så sterkt at f.eks. helseforsikring har ikke lov til å kommunisere opplysninger om frisk og god helse en gang over epost. Anonymkode: 32574...e19 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 20.48): Jeg hadde for flere år siden en behandler hvor vi utvekslet informasjon på epost. Spesielt en mail fra han inneholdt sensitive opplysninger. Er det greit sånn egentlig? Nei, det vil jeg ikke si det er, uansett om du har samtykka til det. E-post er ikke en sikker måte å kommunisere på, og det er hans ansvar å forvalte dataene på en sikker måte. Personlig ville jeg ikke gjort noe ut av det, men jeg ville notert meg at behandleren her ikke skjøttet jobben så profesjonelt som han burde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.