Gå til innhold

Hjelp til å velge. Velge behandling i kommunen eller velge team som ikke kan hjelpe med behandling?

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg blir avsluttet av psykiater som jeg har gått til en stund nå og jeg trenger hjelp til å velge. Jeg har valget mellom å enten få en sykepleier i kommunen til behandler, jeg må da møte opp på kontoret og hun/han er på jobb kl 8-16 og det er ikke mulighet for kontakt mellom timene. Tipper jeg vil få time hver 14. dag. Det andre valget jeg har er ett team i kommunen, teamet er spesifikt for ene diagnosen min og det er ikke mulig å få særlig behandling (da vedkommende som følger meg opp ikke er helsepersonell) men de møter meg hjemme hos meg og vi kan gå turer, kjøre turer, gå på kafe osv. Har tilbudet 2 dager i uken.

Jeg har tidligere hatt behov for å ha kontakt mellom timene og at vedkommende som følger meg opp er fleksibel, men jeg er bedre nå så tenker jeg ikke har det samme behovet nå. Hva  tenker dere er det beste valget for meg?

Det jeg kunne tenke meg hjelp til ift behandling er:

Få mer innsikt i meg selv og diagnoser
Komme mer i kontakt med følelsene mine, klare å uttrykke de bedre
Få bedre innsikt i hvorfor jeg tenker, føler og handler som jeg gjør
Bli sikrere på meg selv og hvem jeg er 
Tørre å åpne opp og klare få og opprettholde relasjoner: Klare få nye relasjoner, takle være sosial bedre, tørre åpne opp og være sårbar. Bli kvitt selvhatet og redsel for å ikke bli likt og såret som stopper meg fra å få venner og kjæreste
Få bedre selvtillit og selvbilde
Bli mindre psykisk (og fysisk) sliten
Være mer "her og nå"

Anonymkode: 21c23...5a6

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva fikk du ut av timene med psykiateren den perioden du gikk der? 

Anonymkode: f5227...783

I hovedsak medisinering for min bipolare lidelse og ellers mer tro på meg selv og mer innsikt.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei dere! Jeg blir avsluttet av psykiater som jeg har gått til en stund nå og jeg trenger hjelp til å velge. Jeg har valget mellom å enten få en sykepleier i kommunen til behandler, jeg må da møte opp på kontoret og hun/han er på jobb kl 8-16 og det er ikke mulighet for kontakt mellom timene. Tipper jeg vil få time hver 14. dag. Det andre valget jeg har er ett team i kommunen, teamet er spesifikt for ene diagnosen min og det er ikke mulig å få særlig behandling (da vedkommende som følger meg opp ikke er helsepersonell) men de møter meg hjemme hos meg og vi kan gå turer, kjøre turer, gå på kafe osv. Har tilbudet 2 dager i uken.

Jeg har tidligere hatt behov for å ha kontakt mellom timene og at vedkommende som følger meg opp er fleksibel, men jeg er bedre nå så tenker jeg ikke har det samme behovet nå. Hva  tenker dere er det beste valget for meg?

Det jeg kunne tenke meg hjelp til ift behandling er:

Få mer innsikt i meg selv og diagnoser
Komme mer i kontakt med følelsene mine, klare å uttrykke de bedre
Få bedre innsikt i hvorfor jeg tenker, føler og handler som jeg gjør
Bli sikrere på meg selv og hvem jeg er 
Tørre å åpne opp og klare få og opprettholde relasjoner: Klare få nye relasjoner, takle være sosial bedre, tørre åpne opp og være sårbar. Bli kvitt selvhatet og redsel for å ikke bli likt og såret som stopper meg fra å få venner og kjæreste
Få bedre selvtillit og selvbilde
Bli mindre psykisk (og fysisk) sliten
Være mer "her og nå"

Hvor lenge gikk du til psykiater? Hva sa hen om dette eller kan du prate med hen neste time?

Anonymkode: db663...473

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge gikk du til psykiater? Hva sa hen om dette eller kan du prate med hen neste time?

Har gått i 10 måneder. Han sa ikke noe om det, kan nok spørre neste time.

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har gått i 10 måneder. Han sa ikke noe om det, kan nok spørre neste time.

Gjør det! Jeg fikk litt råd av min tidligere behandler angående dette (hvorvidt jeg burde motta terapeutiske samtaler eller ei). Han sa at han ville råde meg til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...