Gå til innhold

Bør etterlatte motta erstatning om pasient begår selvmord på institusjon eller på perm?

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan gjøre noen mer eller mindre kvalifiserte gjetninger, men jeg vet ikke. Vet du?

Jeg er en av de som vet. Men nevner ikke, for å unngå å gi stigma.

Anonymkode: 61aa9...da7

Fortsetter under...

Etterlatte får utbetaling fra forsikringen. Men de burde også fått fra helseforetaket. Når man er på en psykiatrisk institusjon på tvang fordi de er til fare for liv og helse så forventes det at de blir passet ekstra godt på. Min far hadde tvangsvedtak siden han er dement. Vedtaket gitt ut på at han ikke skal komme seg ut av avd og at dør ut skal være LÅST! Likevel følger de ikke med, og han stupte ned trappen i rullestol. Det gikk heldigvis bra, men jeg klikket vinkel på de ansvarlige og sendte inn klage og var rasende. Når systemet ikke fungerer så må man stille folk personlig til ansvar som har ansvaret. 

Anonymkode: da400...b0b

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men nevner ikke, for å unngå å gi stigma.

Så hvorfor kommenterer du i det hele tatt, når du egentlig ikke sier noe som helst? Er det viktigere å "unngå stigma" enn at fakta kommer frem?

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg er en av de som vet. Men nevner ikke, for å unngå å gi stigma.

EUP formoder man.

Anonymkode: d62e1...f53

psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Så hvorfor kommenterer du i det hele tatt, når du egentlig ikke sier noe som helst? Er det viktigere å "unngå stigma" enn at fakta kommer frem?

En sak har to sider og ikke min plass å dømme folk. Har du ikke vært innlagt? Hvis svarer er ja er du en av de som vet eller?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

EUP formoder man.

Ikke nødvendigvis. Tenker mer på en spesiell type oppførsel blant de som gjerne vil være innlagt.

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En sak har to sider og ikke min plass å dømme folk.

Å få fakta frem i lyset har ingenting med å "dømme folk" å gjøre. Og man får ikke sikker kunnskap om statistiske forhold ved å være innlagt. I beste fall får man noen små glimt av kunnskap om sine medpasienter på samme avdeling, dersom de ønsker å dele den informasjonen selv.

1 hour ago, AnonymBruker said:

EUP formoder man.

Det er ingen annen diagnose gruppe som er innlagt oftere eller går lengre i poliklinisk behandling på dps enn de med eupf så å si at de ikke får hjelp blir helt feil. 

Anonymkode: 8b504...0bb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...