Gå til innhold

380.000kr i erstatning for å være i nærheten av en skyteepisode

Anbefalte innlegg

De som var i nærheten av skytingen i pride søker om det. 88 stykk. Er ikke det litt rart å få så mye penger bare fordi man er i nærheten? Jeg tviler på at de faktisk har utviklet så store problemer som de sier. De fleste av de hørte eller så vel ikke en gang noen skudd fordi de var så langt unna

Anonymkode: 6c50d...c91

Fortsetter under...

Jo, det er akkurat den utviklingen jeg er redd for.

De mener altså at de skal ha en gjennomsnittlig netto årslønn bare for å ha vært i nærheten av en skyteepisode. Det er lettjente penger. 

Jeg nekter å tro at man blir fullstendig traumatisert. Det kalles å slippe unna med skrekken.

Worriesome Plenty 2

Noen ser det nok som lettjente penger, men noen er sikkert traumatisert. Uansett har ikke rasshølet som stod bak noen sjangser til å betale det, så da blir det staten. Siden staten forskutterer i Norge, i motsetning til andre land, så blir det jo større sjangse for å få.

En erstatning blir basert på tap av inntekt og mulig tap av inntekt i fremtiden. 
Da må man være ute av stand til å jobbe og ha en diagnose. Man får ikke erstatning hvis man ikke har blitt skadelidende i den grad at man har tapt inntekt. Hvem er erstatningsansvarlig? Voldsoffer erstatningen? Eller av personen som utførte gjerningen? 

Anonymkode: 25a43...762

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En erstatning blir basert på tap av inntekt og mulig tap av inntekt i fremtiden. 
Da må man være ute av stand til å jobbe og ha en diagnose. Man får ikke erstatning hvis man ikke har blitt skadelidende i den grad at man har tapt inntekt. Hvem er erstatningsansvarlig? Voldsoffer erstatningen? Eller av personen som utførte gjerningen? 

Hadde det vært gjerningspersonen så ville det vært greit, men i dette tilfellet er det fellesskapet (voldsoffererstatning).

Jeg tenker det er en langt større påkjenning å oppleve dødsfall i familien, samlivsbrudd eller at hunden dør. Man får ikke penger av staten for det. Blir man sykemeldt så er det egne ordninger.

Annonse

Denne saken er jo helt vill. Var ei utenlandsk dame som hevdet å være der og bli skutt på, hevder hun var på sykehus. Alt var løgn. Dette kun for penger. Hun ble anmeldt 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...