Gå til innhold

Hvorfor lages ikke digitale edukasjonskurs videoer for de forskjellige diagnosene?

Anbefalte innlegg

Mtp at dps'ene har så sprengt kapasitet og at det koster så mye for staten at folk går på dps og er sykemeldte. Hvorfor lager de ikke digitale kurs som kan ligge ute gratis for alle? Mener da profesjonelt lagd av psykologer der de går gjennom steg for steg alt. Man skulle ikke trenge å fysisk møte en psykolog for edukasjon. Lag flere videoer som tar opp forskjellige problemstillinger. 

Tjener staten noe på at folk er syke og går til dps? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Selvfølgelig må noen gå dit også, men alle behøver ikke det mye kan løses sånn tenker jeg. 

Anonymkode: 5d9c8...3aa

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mtp at dps'ene har så sprengt kapasitet og at det koster så mye for staten at folk går på dps og er sykemeldte. Hvorfor lager de ikke digitale kurs som kan ligge ute gratis for alle? Mener da profesjonelt lagd av psykologer der de går gjennom steg for steg alt. Man skulle ikke trenge å fysisk møte en psykolog for edukasjon. Lag flere videoer som tar opp forskjellige problemstillinger. 

Tjener staten noe på at folk er syke og går til dps? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Selvfølgelig må noen gå dit også, men alle behøver ikke det mye kan løses sånn tenker jeg. 

Nettbaserte kurs i regi av dps er en kjempegod ide!

Anonymkode: 4b448...cb9

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis man blir frisk av et nettkkurs så er man ikke mye syk 🤣🤣

Anonymkode: d9070...31a

Det kan være med som støtte/veiledning på veien.

De fleste foreninger, feks bipolarforeningen har mye informasjon på nettsiden deres. Så hvis man mistenker en diagnose så kan man lese seg opp. Det er også mulighet for å sende inn spørsmål. 

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis man blir frisk av et nettkkurs så er man ikke mye syk 🤣🤣

Hva gjør en psykolog annerledes om man er der fysisk da? Det eneste de gjør er bare å snakke i vei. Og det eneste du gjør er å bare snakke i vei om det samme om og om igjen. Hjelper det da? Er bedre med noe som er konkret og uten masse tullball. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva gjør en psykolog annerledes om man er der fysisk da? Det eneste de gjør er bare å snakke i vei. Og det eneste du gjør er å bare snakke i vei om det samme om og om igjen. Hjelper det da? Er bedre med noe som er konkret og uten masse tullball. 

Tullball?🤔

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tror det vil være konstruktivt om det ble laget gode faktabaserte digitale kurs, men det kommer ikke til å erstatte behovet for individuelle og gruppebaserte terapiprosesser. De digitale kursene ville kunne bli et svært nyttig supplement.

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tullball?🤔

Ja, nå lærte jeg at det å gå til psykolog er tullball og myye bedre med e-kurs 😂😂😂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...