Gå til innhold

Å gå til psykolog pga "stress"...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal det. Har ptsd, men ønsker ikke å rippe opp i det da det forårsaker vonde drømmer. Jeg har bedt om hjelp med stress. 

Hva KAN egentlig en psykolog gjøre når jeg allerede har vært gjennom hele remsa med bekymringsutsettelse, emdr osv.? Er'e håp?

Anonymkode: f01af...ad2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491221-%C3%A5-g%C3%A5-til-psykolog-pga-stress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 11.12):

Jeg skal det. Har ptsd, men ønsker ikke å rippe opp i det da det forårsaker vonde drømmer. Jeg har bedt om hjelp med stress. 

Hva KAN egentlig en psykolog gjøre når jeg allerede har vært gjennom hele remsa med bekymringsutsettelse, emdr osv.? Er'e håp?

Ekspander  

Kan jeg spørre hvordan emdr er? Hvordan fungerer det i praksis? Har en venn som skal gjennom det.

Anonymkode: b78c8...60e

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 11.13):

Kan jeg spørre hvordan emdr er? Hvordan fungerer det i praksis? Har en venn som skal gjennom det.

Ekspander  

De sier det ikke er new age-aktig. Men jeg synes det var det. Du skal se på fingrene og så lukke øynene og så snakker psykologen. Var ikke så dypt inn i det da psykologen fikk sammenbrudd eller hvem vet hva og slutta i jobben. Håper ikke det var min feil.

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 11.15):

De sier det ikke er new age-aktig. Men jeg synes det var det. Du skal se på fingrene og så lukke øynene og så snakker psykologen. Var ikke så dypt inn i det da psykologen fikk sammenbrudd eller hvem vet hva og slutta i jobben. Håper ikke det var min feil.

Ekspander  

Takk for forklaringen. Fikk du hjelp etterpå?

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 11.15):

Ekspander  

Jeg gikk også hos en psykolog som fikk sammenbrudd, og ble langtidssykemeldt. Du, det er ikke oss, jeg er helt sikker 😉

Anonymkode: b0f43...fe8

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 19.54):

Et det vanlig at psykologer får psykisk sammenbrudd?

Anonymkode: 480f5...23c

Ekspander  

Klart det. Alle mennesker kan få det. Trodde du psykologen var fredet for det? 

Anonymkode: 4a345...27d

Lillemus
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 6.46):

Det er ikke sant

Ekspander  

Jeg har en venninne som er med på noe slikt i alle fall - hun ser på et lys som går frem og tilbake samtidig som det snakkes og hun skal se tilbake til minner fra barndommen.

AnonymBruker
  Lillemus skrev (På 1.4.2025 den 8.06):

Jeg har en venninne som er med på noe slikt i alle fall - hun ser på et lys som går frem og tilbake samtidig som det snakkes og hun skal se tilbake til minner fra barndommen.

Ekspander  

Ja. Men alle gjør det ikke sånn.

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 6.46):

Det er ikke sant

Ekspander  

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 10.28):

Ja. Men alle gjør det ikke sånn.

Ekspander  

Hvorfor beskylder du brukeren for løgn?

Behandlingen kan gjennomføres på forskjellige måter.

Anonymkode: 53566...195

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...