Gå til innhold

Vet dere om noen private aktører som kan utrede ptsd i Trondheim?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er vanskelig offentlgi, og må derfor utrede meg privat for å få riktig hjelp. Og føler det kan gi meg svar på det jeg sliter med. Jeg er veldig sikker på at jeg har ptsd. Så vet dere om noen private aktører i Trondheim som kan utrede meg for ptsd?

Anonymkode: c4e98...8a6

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.47):

Det er vanskelig offentlgi, og må derfor utrede meg privat for å få riktig hjelp. Og føler det kan gi meg svar på det jeg sliter med. Jeg er veldig sikker på at jeg har ptsd. Så vet dere om noen private aktører i Trondheim som kan utrede meg for ptsd?

Ekspander  

Hva med Axon-klinikken?

Anonymkode: c7203...8f0

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 17.47):

Ekspander  

Hva mener du med at det er vanskelig offentlig?

psykedeliker
  nachnoo skrev (På 3.4.2025 den 19.10):

Avslagsprosenten er skyhøy.

Ekspander  

Og løsningen på det er ikke å betale for utredning av egen lomme, men derimot å bli en så stor byrde for samfunnet at politikerne blir nødt til å foreta seg noe.

Annonse

AnonymBruker
  psykedeliker skrev (På 3.4.2025 den 19.27):

Det er det mange teorier på, fra store konspirasjoner til litt mer troverdige(?) begrunnelser om økonomi.

Ekspander  

Jeg tenker da er det pga svak økonomi. Er ikke PTSD en alvorlig diagnose hvor man får svekket funksjon i dagliglivet?

AnonymBruker
  nachnoo skrev (På 3.4.2025 den 20.09):

Fordi etterspørselen/behovet er langt større enn tilbudet/kapasiteten til DPS.

Ekspander  

Gjelder dette ved forespørsel om depresjons/angst - behandling også?

AnonymBruker
  nachnoo skrev (På 3.4.2025 den 20.09):

Fordi etterspørselen/behovet er langt større enn tilbudet/kapasiteten til DPS.

Ekspander  

Hvem på DPS bestemmer hvem som går gjennom nåløyet?

AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 20.13):

Hvem på DPS bestemmer hvem som går gjennom nåløyet?

Ekspander  

De som sitter øverst er Helsedepartementet og Helsedirektoratet. De har forfattet prioriteringsveilederen

https://www.helsebiblioteket.no/innhold/nasjonale-veiledere/prioriteringsveileder-psykisk-helsevern-voksne

Så har hver institusjon, f.eks. DPS, en gruppe fagfolk som går gjennom alle søknader og prioriterer disse i tråd med bestemmelsene i prioriteringsveilederen.

AnonymBruker
  nachnoo skrev (På 3.4.2025 den 20.20):

De som sitter øverst er Helsedepartementet og Helsedirektoratet. De har forfattet prioriteringsveilederen

https://www.helsebiblioteket.no/innhold/nasjonale-veiledere/prioriteringsveileder-psykisk-helsevern-voksne

Så har hver institusjon, f.eks. DPS, en gruppe fagfolk som går gjennom alle søknader og prioriterer disse i tråd med bestemmelsene i prioriteringsveilederen.

Ekspander  

Takk nachnoo☺️

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...