Gå til innhold

Slutte med medisiner for å få sex lyst?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Tviler på at psykiateren vil blande seg inn i dette selv om det er en bivirkning, og legen vet jeg ikke hvem er en gang....litt kleint da. 

Jeg er helt sikker på at psykiateren vil gi deg et seriøst svar. Jeg vil tro det er et ganske vanlig spørsmål.

AnonymBruker
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Tviler på at psykiateren vil blande seg inn i dette selv om det er en bivirkning, og legen vet jeg ikke hvem er en gang....litt kleint da. 

Har du også ny (fast)lege? Jeg kjenner heller ikke min.

Anonymkode: 87c24...cdc

stjernestøv
Grendel skrev (3 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at psykiateren vil gi deg et seriøst svar. Jeg vil tro det er et ganske vanlig spørsmål.

Jo mulig det men sykepleier sa jeg måtte ta det opp med legen og nevnte ikke psykiateren. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja han er vikarlege, svensk etter navnet å dømme. 

Skjønner at det er litt rart når dere ikke kjenner hverandre, men det kommer helt til å gå bra!

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner at det er litt rart når dere ikke kjenner hverandre, men det kommer helt til å gå bra!

tror ikke jeg vil ta det opp for jeg har et vanskelig forhold til sex, å snakke om det med en ukjent mann virker fjernt for meg. 

AnonymBruker

Mitt siste forhold som var for lenge siden, ble slutt fordi jeg ikke hadde sexlyst. Jeg mistet også følelser for hun jeg var sammen med. Det siste året sammen hadde vi ikke sex i det hele tatt. Jeg tror det var ssri som var synderen og ikke zyprexa. For zoloft har jeg kuttet ut og det hjalp på sexlysten.

Det kan hende det finnes noen triks legen din vet om, jeg vet det er det for ssri. Som ikke å ta medisinen den dagen du skal ha sex. Eller om det var dagen før. Uansett var forholdet mitt ødelagt. 

Det er ikke engang sikkert din manglende sexlyst kommer av at du går på medisin.

Anonymkode: ca495...5e8

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mitt siste forhold som var for lenge siden, ble slutt fordi jeg ikke hadde sexlyst. Jeg mistet også følelser for hun jeg var sammen med. Det siste året sammen hadde vi ikke sex i det hele tatt. Jeg tror det var ssri som var synderen og ikke zyprexa. For zoloft har jeg kuttet ut og det hjalp på sexlysten.

Det kan hende det finnes noen triks legen din vet om, jeg vet det er det for ssri. Som ikke å ta medisinen den dagen du skal ha sex. Eller om det var dagen før. Uansett var forholdet mitt ødelagt. 

Det er ikke engang sikkert din manglende sexlyst kommer av at du går på medisin.

Anonymkode: ca495...5e8

Er du mann eller kvinne?

Anonymkode: bd522...24d

stjernestøv skrev (3 timer siden):

mannen vil jeg skal slutte på medisiner for å få sex lyst, skjønner ikke hvor dette kommer fra nå. jeg har lenge gått på ap og p.sprøyta og er ikke manisk lenger så det blir ikke sex, sykepleieren sa det var ikke hans felt. Måtte ta det opp med lege men hva kan en lege gjøre? Si at jeg skal slutte med medisiner? Jeg har det fint som jeg har det uten sex. 

I utgangspunktet har jo du en tålmodig mann som krever ganske lite av deg. Du bør selvfølgelig ikke slutte på alle medisiner, men det går jo an å ha forståelse for at mannen din gjerne hadde ønsket at dere av og til hadde sex. Det betyr ikke at du er nødt til å ha sex med ham, men synes ikke det er noen grunn til å fordømme at han uttrykker et savn etter sex. 

Hvis han over tid forsøker å legge press på deg for at du skal slutte med medisinene, så er det selvfølgelig svært kritikkverdig. Dersom han derimot litt spontant har uttalt at han skulle ønske du ikke gikk på medisiner, så tenker jeg det er uklokt, men svært menneskelig. 

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Det er ikke kleint for dem, det er jobben deres. Jeg tenker at du fort kan ha behov for å snakke både med psykiateren, fastlegen og gynekolog, for å finne ut av hvilke tiltak som er aller mest hensiktsmessige. Men start et sted og ta det derfra. 

Det er mange ting som kan påvirke dette. Og ja, jeg tror det kreves mer tiltak enn å «tilbringe mer tid sammen». Sykepleieren har likevel rett i at han/hun ikke har kompetanse til å gi råd om hvordan du skal angripe dette når det gjelder medisiner og hormoner. Du må snakke med en lege om dette spørsmålet.

Og uansett hva du gjør, ikke bare slutt på medisiner uten å ha fått hjelp av noen som kan dette. Det er dumt å slutte på AP og bli kjempedårlig, også viste det seg at det egentlig var noe annet som var løsningen. 

Annonse

frosken skrev (12 timer siden):

I utgangspunktet har jo du en tålmodig mann som krever ganske lite av deg. Du bør selvfølgelig ikke slutte på alle medisiner, men det går jo an å ha forståelse for at mannen din gjerne hadde ønsket at dere av og til hadde sex. Det betyr ikke at du er nødt til å ha sex med ham, men synes ikke det er noen grunn til å fordømme at han uttrykker et savn etter sex. 

Hvis han over tid forsøker å legge press på deg for at du skal slutte med medisinene, så er det selvfølgelig svært kritikkverdig. Dersom han derimot litt spontant har uttalt at han skulle ønske du ikke gikk på medisiner, så tenker jeg det er uklokt, men svært menneskelig. 

Ja han er veldig tålmodig og krever lite av meg og jeg tenker selvsagt på hans behov, det er normalt å ha et sex liv. Det er jo meg som ikke er normal her og jeg fordømmer han ikke. 

Ja det er nok menneskelig og det kom spontant. 

Sokk skrev (12 timer siden):

Det er ikke kleint for dem, det er jobben deres. Jeg tenker at du fort kan ha behov for å snakke både med psykiateren, fastlegen og gynekolog, for å finne ut av hvilke tiltak som er aller mest hensiktsmessige. Men start et sted og ta det derfra. 

Det er mange ting som kan påvirke dette. Og ja, jeg tror det kreves mer tiltak enn å «tilbringe mer tid sammen». Sykepleieren har likevel rett i at han/hun ikke har kompetanse til å gi råd om hvordan du skal angripe dette når det gjelder medisiner og hormoner. Du må snakke med en lege om dette spørsmålet.

Og uansett hva du gjør, ikke bare slutt på medisiner uten å ha fått hjelp av noen som kan dette. Det er dumt å slutte på AP og bli kjempedårlig, også viste det seg at det egentlig var noe annet som var løsningen. 

Ok det er ikke overgangsalderen, det begynte lenge før det. tror nok det er pga medisiner. men jeg har ikke lyst å snakke med lege om det? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...